مصطفی دنیزلی سرمربی ترکیه‌ای تراکتور زمستان تبریز را ندید و به علت نتایج ضعیف با نظر محمدرضا زنوزی از سمتش اخراج شد. اتفاقی که از همان ابتدای فصل و به دلیل کارنامه دنیزلی در ۸ سال اخیر مشخص بود اما شاید کسی حدس نمی‌زد این اتفاق تنها پس از ۱۱ هفته برای سرمربی ترک‌تبار رخ دهد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور در یک فصل و نیمی که مالکیت این باشگاه را بر عهده گرفته، نشان داده دست به اخراج خوبی دارد و به نوعی ثبات برایش تعریف نشده است. دنیزلی چهارمین مربی تراکتور در ۱۸ ماه گذشته بود و آمار و ارقام نشان می‌دهد تصمیم اخراج او منطقی نبود. البته این نخستین بار نیست که مالک متمول تراکتور تصمیمی غیرمنطقی می‌گیرد و درست یک سال پیش و زمانی که توشاک را اخراج کرد، کار را به تقوی سپرد اما علی رغم نتایج خوب این مربی ایرانی، با او به توافق نرسید تا کار را به ژرژ لیکنز بسپارد. تمام این تصمیم‌ها برای تیمی که می‌خواهد راه قهرمانی را برای اولین بار در تاریخ خود طی کند، اشتباه است و کافی است مالک تیم تبریزی از دو رقیب سرخابی خود یاد بگیرند.

پرسپولیسی‌ها، علی رغم نتایج بد برانکو در فصل اول او و نتایج نه چندان مطلوبش در ابتدای فصل دوم و حتی سقوط تا رده پانزدهم، به مربی کروات خود اعتماد کردند و نتیجه‌اش را با هفت قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی دیدند. استقلالی‌ها هم به خوبی و صبر و ثبات را به رقیب تبریزی خود نشان دادند؛ جایی که استراماچونی بدون برد تا هفته پنجم در رده‌های آخر جدول دست و پا می‌زد اما ناگهان همه‌چیز متحول شد تا آبی‌ها اکنون صدرنشین جدول رده‌بندی باشد. زنوزی‌ بارها در صحبت‌های اخیر خود با صدا و سیما از مدیران دولتی استقلال و پرسپولیس خواسته تا نحوه مدیریت را از او یاد بگیرند و حالا بهتر است در آموزشی متقابل، او هم ثبات و صبر را از همتایان سرخابی خود فرا بگیرد.

دیگر مشکل دو فصل اخیر نیمکت تراکتور، عدم اعتماد به جوانان است. سه مربی ۷۰ ساله یعنی جان توشاک، ژرژ لیکنز و مصطفی دنیزلی در ماه‌های اخیر روی نیمکت تراکتور نشستند و تفکرات قدیمی و البته از مد افتاده هر سه سرمربی باعث شد یکی از تیم‌های پرطرفدار ایران علی رغم هزینه‌های گزافی که در این سال‌ها کرده بود نتواند نتیجه بگیرد و تراکتوری‌ها کماکان حسرت به دل باقی بمانند. نکته جالب نیمکت تراکتور این است که هنگامی که زنوزی به مربی جوانی چون محمد تقوی (۴۷ ساله) اعتماد کرد، نتیجه‌اش را هم دید و او توانست نتایج بسیار خوبی با سرخ‌های تبریزی بگیرد.

البته شاید اصلی‌ترین، مشکل تراکتور این فصل، ناهماهنگی کمیته فنی با نیازهای تیم بود. اتفاقی که باعث شد تا تراکتور در ابتدای فصل در خط میانی تعدد بازیکن داشته باشد و در خط دفاع و خط حمله کمبود بازیکن. مصدومیت خانزاده در بازی‌های اخیر تراکتور و یک خط عقب آمدن رضا اسدی و بازی کردن در پست غیر تخصصی، کیفیت این تیم را پایین آورد به حدی که باعث شد این تیم در بازی‌های اخیر خود متحمل سه شکست و یک تساوی شود و مقابل نود ارومیه دست یکی، نتواند در ۹۰ دقیقه برنده شود. خریدهای بدون هماهنگی با سرمربی تیم، دست سرمربی ترک‌تبار را در حساس‌ترین برهه فصل خالی گذاشت.

حالا باید دید راهکار آقای مالک برای ادامه فصل چیست و از این بی ثباتی و تصمیم‌های غلط درس عبرت می‌گیرد و پرشورها را از بحرانی که در آن گیر افتاده‌اند، نجات می‌دهد یا خیر.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )