سرمربی تیم فوتبال رم بازی شاگردانش مقابل اینتر در هفته پانزدهم سری A‌ را شجاعانه توصیف و در عین حال به ضعف‌ آنها در استفاده از موقعیات گلزنی اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال رم شب گذشته (جمعه) در دیداری خارج از خانه مقابل اینتر در ورزشگاه سن‌سیرو به تساوی بدون گل رضایت داد که البته با توجه به وضعیت تیم میزبان و روند خوب آن در این فصل، یک امتیاز این بازی هم برای شاگردان پائولو فونسکا نتیجه ارزشمندی بود.

رم در حالی از این بازی امتیاز گرفت که به دلیل مصدومیت پائو لوپس در صبح روز بازی و مبتلا شدن ادین ژکو به آنفولانزا مجبور شد تغییراتی در تاکتیک‌هایش اعمال کند به نحوی که نیکولو زانیولو به شیوه‌ای غافلگیر کننده به عنوان مهاجم نوک کاذب تیم به کار گرفته شد. در عین حال سنگربان رم، آنتونیو میرانته هم با دو واکنش نجات‌بخش خود سهم بسزایی در رقم خوردن این نتیجه داشت.

پائولو فونسکا سرمربی رم پس از بازی به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: حرکات‌مان در یک سوم دفاعی حریف اشتباه بود. با این حال عملکرد خوبی داشتیم. هدف ما فوتبال بازی کردن و حفظ توپ بود. من احساس می‌کنم که در نهایت توانستیم به هدف‌مان برسیم و در برخی از مقاطع بر بازی کنترل کامل داشتیم. تیم ما در تمام بخش‌ها پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است اما هنوز هم نیاز دارد روی ضربات آخرش و تصمیماتی که برای استفاده از موقعیت‌ها می‌گیرد کار کند.

فونسکا افزود: این یک حقیقت است که اکثر موقعیت‌های گلزنی اینتر در این بازی حاصل فرصت‌هایی بود که خود ما با اشتباهات‌مان در بازی‌سازی از خط دفاعی به این تیم تقدیم کردیم. با این حال اگر این اتفاق هم رخ می‌داد به این دلیل بود که ما با شجاعت بازی کردیم و تلاش کردیم برنامه‌مان را پیش ببریم. گهگاه مرتکب اشتباهاتی می‌شدیم اما شجاعت به خرج دادن در نهایت نتیجه می‌دهد و ما با این این رویکرد کارآمدتر بازی خواهیم کرد. برای بازی مقابل تیمی مثل اینتر باید شجاع باشید. حفظ توپ مقابل چنین حریفی بسیار مهم است و ما هم همیشه تلاش کردیم کنترل بازی را به دست بگیریم.

رم توانست در سن‌سیرو کلین شیت کند و به این ترتیب اینتر برای اولین بار در تمامی بازی‌هایش در این فصل نتوانست به گل برسد.

فونسکا با تأثیرگذار دانستن نقش دو مدافع و دروازه‌بان تیمش در این کلین شیت اظهار داشت: جانلوکا مانچینی و کریس اسمالینگ هر دو در خط دفاعی‌مان امنیت بالایی ایجاد کرده بودند اما در کل همه اعضای تیم خوب دفاع کردند. میرانته هم دروازه‌بان بسیار خوبی است. حالا خودمان را برای مصاف با ولفسبورگ در لیگ اروپا آماده می‌کنیم که برای ما یک بازی سرنوشت‌ساز است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.