مربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه در طول دوران حضورش در این تیم به دنبال مخفی کاری نبوده است، گفت: نمی‌خواهم پشت سر ویلموتس حرف بزنم.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید هاشمیان درباره تیم ملی و حواشی ایجاد شده برای کادر فنی گفت: پس از بازی بحرین با عراق، سایت‌ها و رسانه‌های ایران را دنبال می‌کردم، انتقادات مثبتی مطرح می‌شد. واقعیت این است شرایط تیم ملی و وضعیت در جدول در حد، انتظار و لیاقت فوتبال ایران نیست و این انتقادات به حق است.

وی در پاسخ به این سؤال که کمک‌های روی نیمکت چقدر به ویلموتس می‌رسید؟ گفت: من در بیشتر جاهای دنیا بخصوص آلمان کار کردم. همیشه روال به این شکل است که سرمربی تیم ملی ابتدا صحبت می‌کند و سپس کمک مربی. سؤالاتی که از من پرسیده می‌شود، در حد کمک مربی تیم ملی است. اگر من مصاحبه‌ای نکردم، به این دلیل بوده که تعداد مطبوعات در ایران زیاد است و اگر بود با همه مصاحبه انجام می‌شد، حواشی زیادی به وجود می‌آمد. منتظر بودم ابتدا ویلموتس مصاحبه کند و سپس من. به همین دلیل صلاح و جایز نیست که کمک مربی، بیشتر از سرمربی صحبت کند.

هاشمیان در ادامه تأکید کرد: دلیل مصاحبه‌ کم من، مخفی‌کاری یا محافظه‌کاری نبوده است، بلکه به دنبال یک فرصت بودم که پس از پایان چهار بازی، جواب سؤالات را آن هم درباره وظایفم بدهم. متأسفانه یکی از مشکلات، عدم ارتباط زیاد مربیان با یکدیگر بود. تماشای بازی‌های لیگ، یکی از وظایف من بود تا بازیکنان جوان و استعدادهای ایران را شناسایی و به ویلموتس معرفی کنم. تا پس از حضور او، لیستی از بازیکنان را در اختیار او قرار دهم. بخش دیگری از وظایف من، تمرین دادن تیم بود. در کنار من، مربی دیگر نیز حضور داشت که او نیز بخشی از کارها را بر عهده داشت. ارنج تیم ملی نیز با توجه به شناختی که ویلموتس از فوتبال ایران به دست آورده بود و نظراتی که از ما جویا می‌شد، انجام می‌گرفت.

مربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: ای‌کاش ویلموتس یک خارجی نبود و ایرانی بود تا راحت‌تر می‌شد صحبت کرد؛ حرفه‌ای، منطقی و اخلاقی نیست که بخواهم پشت سر ویلموتس صحبت کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از روی نیمکت به ویلموتس مشورت داده می‌شد یا خیر؟ گفت: پس از بازی، صحبت کردن از خانه بسیار راحت‌تر است تا اینکه در شرایط حضور داشته باشیم. میلاد محمدی دقیقه ۵۲ به دلیل آسیب‌دیدگی، یک تعویض اجباری داشت. در دقیقه ۶۲ نیز طارمی که توان و نیروی بدنی‌اش کافی نبود، تعویض اجباری داشت و درواقع ما ۲ تعویض به اجبار انجام دادیم. دقیقه ۷۵ به ویلموتس اعلام کردم به نظر مسعود شجاعی در خطر گرفتن کارت قرمز قرار دارد. او نیز گفت «دو تعویض انجام داده‌ایم و دقیقه ۷۵ زمان مناسبی برای تعویض نیست. ممکن است در ادامه اتفاقی رخ دهد».

هاشمیان ادامه داد: دفاع نمی‌کنم که ویلموتس بهترین است و این‌طور نیست کسانی که در بیرون حاضر بودند و بازی را تماشا کردند، ما از داخل نتوانستیم ببینیم.

مربی تیم ملی فوتبال ایران درباره ارزیابی‌اش از تیم ملی گفت: اعتقادم بر این است در بازی با عراق در بدترین حالت باید به تساوی می‌رسیدیم، اما حالا امتیاز را از دست دادیم. به نظرم حتی اگر این بازی را پیروز می‌شدیم، به دلیل حواشی که برای قرارداد ویلموتس به وجود آمده بود، باز هم تأثیرگذار بود. باید این مسئله حل می‌شد. تا جایی که من در حد یک مربی نه کارمند فدراسیون اطلاع دارم، می‌دانم که ایران بودجه‌ای در فیفا دارد که برای پول ویلموتس، روی آن حساب کرده بودند اما پس از گذشت ۶ ماه تحریم‌ها بیشتر شد و فدراسیون نتوانست از آن استفاده کند. فراهم کردن پول برای فدراسیون، مدت زمان بیشتری طول کشید و همین منجر شد که ویلموتس تصور کند فدراسیون بدقولی کرده یا اینکه نمی‌خواهد پول او را بدهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )