لیونل مسی، ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا برای ششمین بار توپ طلای دنیا را از آن خود کرد و از این بابت سرآمد دیگر بازیکنان دنیای فوتبال شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم اهدای جوایز توپ طلای ۲۰۱۹ دوشنبه شب در «تئاتر دو شاتل» پاریس برگزار شد که در پایان این مراسم لیونل مسی برای ششمین بار با توپ طلای دنیای فوتبال به خانه بازگشت و از کریستیانو رونالدو پیشی گرفت. رونالدو با پنج توپ طلا نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده مسی است، کسی که در مراسم امسال بعد از فن‌دایک سومین بازیکن برتر سال شد.

در زیر و طی گزارشی لحظه به لحظه از مراسم اهدای جوایز توپ طلای ۲۰۱۹ اسامی ۳۰ بازیکن برتر دنیای فوتبال، بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال جهان، بهترین فوتبالیست زن دنیا و بهترین دروازه‌بان سال جهان آمده است:

۰۰:۰۳؛ مسی برای ششمین بار توپ طلای دنیا را تصاحب کرد. ویرجیل فن‌دایک، کریستیانو رونالدو و سادیو مانه در رتبه‌های بعدی یعنی دوم تا چهارم قرار گرفتند.

۲۳:۵۰؛ آلیسون بکر در رده هفتم، کیلیان امپابه در رده ششم و محمد صلاح در مکان پنجم بهترین‌های جهان ایستادند.

۲۳:۴۹؛ مگان راپینو که در مراسم حاضر نبود در ارتباطی ویدئویی کوتاهی گفت: خیلی متأسفم که نتوانستم در این مراسم حضور پیدا کنم. سال فوق‌العاده‌ای را با تیم ملی آمریکا پشت سر گذاشتیم و علاقه‌مندم به دیگر نامزدهای حاضر در مراسم نیز تبریک بگویم.

۲۳:۴۴؛ مگان راپینو، بازیکن تیم ملی آمریکا به‌عنوان بهترین بازیکن زن جهان انتخاب شد. پس از او آلکس مورگان و لوسی برونز هم دوم و سوم شدند.

۲۳:۳۳؛ رابرت لواندوفسکی جایزه بهترین دروازه‌بان جهان با عنوان «یاشین» را به آلیسون بکر، سنگربان برزیلی لیورپول داد. مارک آندره تراشتگن، سنگربان آلمانی بارسلونا و ادرسون مورائس، دروازه‌بان برزیلی منچسترسیتی پس از بکر، دوم و سوم شدند.

۲۳:۲۳؛ ریاض محرز، برناردو سیلوا و رابرت لواندوفسکی به ترتیب در رده‌های دهم، نهم و هشتم بهترین بازیکنان جهان قرار گرفتند.

۲۳:۱۷؛ ماتیاس دلیخت به‌عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال جهان انتخاب شد. جیدون سانچو از دورتموند و ژائو فلیکس از اتلتیکو مادرید پس از دلیخت در رده‌های دوم و سوم بهترین بازیکنان زیر ۲۱ سال قرار گرفتند.

۲۳:۱۰؛ با شروع مراسم اصلی و پس از حضور دروگبا و مجری، لوکا مودریچ، آدا هگربرگ و کیلیان امباپه، سه برنده جایزه مرد سال، بهترین بازیکن زن و بهترین بازیکن جوان سال گذشته به سخنرانی پرداختند.

۲۲:۵۴؛ توپ طلا با تشریفات ویژه به سالن آورده شد.

۲۲:۴۶: فن‌دایک در پاسخ به سؤالی درباره غیبت رونالدو در مراسم به طعنه گفت: مگر رونالدو رقیب من بود؟!

۲۲:۴۵؛ لوکا مودریچ کروات، برنده توپ طلای سال قبل و اهداکننده توپ طلای امسال وارد سالن شد.

۲۲:۲۷؛ فن‌دایک به‌عنوان یکی از دو کاندیدای اصلی جایزه توپ طلا وارد سالن شد.

۲۱:۵۴؛ مسی همراه پسرش وارد سالن برگزاری مراسم شد.

۲۱:۳۶؛ در حالی که مراسم به طور رسمی شروع نشده، صندلی و جایگاه بازیکنان در مراسم شماره‌گذاری شده که از نکات جالب کنار هم قرار گرفتن مسی و فن‌دایک است.

۲۱:۳۰؛ دی‌یونگ یازدهم شد و استرلینگ دوازدهم.

۲۱:۱۸؛ ازار، دی‌بروینه، دلخیت و آگوئرو به ترتیب در رتبه‌های سیزدهم تا شانزدهم قرار گرفتند.

۲۱:۰۵؛ آرنولد نوزدهم، گریزمان هجدهم و فرمینو هفدهم شدند.

۲۱:۰۵؛ سون هیونگ مین در رتبه بیست‌ودوم بهترین‌های جهان قرار گرفت.

۲۱:۰۵؛ اوبامیانگ و دوسان تادیچ مشترکا رتبه ۲۰ را به خود اختصاص دادند.

۲۰:۳۹؛ هوگو یوریس، کاپیتان تیم ملی فرانسه هم بیست و سوم شد

۲۰:۳۰؛ کالیدو کولیبالی و مارک آندره تراشتگن مشترکا در رتبه ۲۴ ایستادند.

۲۰:۱۵؛ کریم بنزما و جورجی واینالدوم رتبه ۲۶ را به دست آوردند

۲۰:۰۵؛ ژائو فلیکس، مارکینیوش ودنی فن دبیک مشترکا در رتبه ۲۸ قرار گرفتند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )