حسین کلانی با بیان اینکه برای اداره فوتبال باید اتاق فکری متشکل از فرهیختگان این ورزش تشکیل شود، گفت: نباید امور فوتبال را به ۲، ۳ نفر بسپاریم که تصمیمات سلیقه‌ای بگیرند.

حسین کلانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره باخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق و دشوار شدن مسیر صعود به مرحله سوم انتخابی جام جهانی گفت: کاروان تیم ملی در نابه‌سامانی کامل به اردن رفت. از طرفی مربی تیم ملی پنج روز قبل از بازی با عراق به ایران آمد. در چنین شرایطی تیم ملی نتوانست به خوبی آماده بازی شود و شاهد از هم گسیختگی در تیم ملی بودیم. این اتفاقات به خاطر مشکلاتی است که برای کشور به وجود آمده و به فوتبال هم سرایت کرده است.

وی یادآور شد: ورزش تنها دل‌گرمی و خوشی مردم ایران است. باید به مشکلات فوتبال رسیدگی کنیم. بارها گفتم که باید اتاق فکری متشکل از فرهیختگان ورزش را در تمام زمینه‌ها تشکیل دهیم که در اداره فوتبال نقش ایفا کنند. نباید امور فوتبال را به دو، سه نفر بسپاریم که آن‌ها برای چنین مجموعه‌هایی تصمیم‌گیری کنند. شاهد تصمیمات سلیقه‌ای در اداره فوتبال هستیم.

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه هر مدیری به دنبال نتیجه گرفتن و موفقیت است اما این موضوع دلیل بر موفقیت نیست، تاکید کرد: برخی از مشکلات کنونی به علت ناتوانی در مدیریت است. در نتیجه مشکلاتی که در فدراسیون فوتبال به وجود آمده، به تیم ملی هم سرایت کرده است. فدراسیون به خاطر تحریم‌ها نتوانست پاداش خود را از مراجع بین‌المللی دریافت کند و کمکی هم از داخل کشور وجود ندارد. به همین دلیل در آماده‌سازی تیم ملی دچار مشکل شدیم و به طور مثال بازی تدارکاتی نداشتیم.

کلانی با اشاره به ادامه تحریم‌ها و پرداخت نشدن مطالبات فوتبال از سوی فیفا و AFC ادامه داد: هر چقدر هم فدراسیون فوتبال رایزنی کند، نمی‌تواند به پولش برسد. در چنین شرایطی سیستم حرفه‌ای ایجاده کرده‌ایم که منجر به ورشکستگی فوتبال شده است. وقتی درآمدی وجود ندارد، چطور می‌توان هزینه کرد؟

بازیکن سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران درباره عملکرد مهدی تاج و محمدرضا ساکت در اداره تیم‌های ملی که منجر به شکست و ناکامی در عرصه بزرگسالان و امید شده است، اظهار کرد: من شناخت آنچنانی درباره این دو نفر ندارم. برخی دوستان اشراف بیشتری دارند. من مسائلی را که می‌بینم، بیان می‌کنم. به طور مثال در عقد قرارداد با سرمربی جدید تیم ملی درایت نداشتیم و نتوانستیم چنین وضعیتی را پیش بینی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مربیان خارجی نمی‌توانند گره‌گشای مشکلات فوتبال ایران باشند، افزود: من با هرگونه مربی خارجی مخالفم. اگر می‌توانستیم در این سال‌ها مربیان ایرانی را به خارج از کشور بفرستیم که دوره‌های آموزشی را طی کنند، اکنون از آن‌ها استفاده می‌کردیم و نیازی به هزینه‌های هنگفت نبود که در ادامه هم از پس آن برنیاییم.

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال با اشاره به دوران همکاری فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش گفت: ما در نحوه عقد قرارداد با کی‌روش مشکلاتی داشتیم. بعد از رفتن او باز هم اتاق فکر تشکیل ندادیم و بدون داشتن آگاهی از مسائل فنی و مدیریتی با ویلموتس قرارداد بستیم.

او تاکید کرد: تیم ملی برای دو بازی اخیر مقابل بحرین و عراق همبستگی لازم را نداشت. در گذشته با حفظ همبستگی توانستیم موفقیت‌های خوبی را کسب کنیم اما حالا به راحتی مقابل بحرین و عراق شکست خوردیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.