یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی تیم فوتبال لیورپول معتقد است فناوی کمک‌داور ویدئویی (VAR) هیچگاه بی‌‌نقص نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یورگن کلوپ که تیم تحت‌هدایتش یکشنبه شب در هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس در حالی با نتیجه ۳ بر یک منچسترسیتی را شکست داد که داور بازی در چند صحنه مشکوک که می توانست علبه لیورپول باشد از کمک‌داور ویدئویی (VAR) کمک نگرفت، در حاشیه نشست سرمربیان نخبه اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در شهر نیون سوئیس با درباره این فناوری گفت: VAR می‌تواند پیشرفت کند اما هیچگاه صد درصد دقت را نخواهد داشت. در حال حاضر این فناوری ایراداتی دارد و باید در زمینه خوردن توپ به دست و آفساید باید پیشرفت‌هایی داشته باشد.

وی افزود: ایده‌های خوبی از سوی یوفا مطرح شده درباره اینکه چطور می‌توانیم اوضاع را از داوران گرفته تا دیگران، مرتب کنیم. هنوز جا برای اشتباه کردن وجود دارد. این دست فناوری‌ها توسط انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و هیچیک بی‌نقص نیست. ‌کسی انتظار بی‌نقص بودن ندارد، تنها می‌خواهیم که تصمیمات درستی با استفاده از این فناوری‌های گرفته شود.

ژوزه مورینیو، سرمربی پیشین منچستریونایتد هم پس از دیدار تیم‌های لیورپول و منچسترسیتی با اشاره به اینکه از کمک‌داور ویدئویی (VAR) به دلیل تداوم تصمیمات متناقص در لیگ برتر ناامید شده، گفته بود: من فکر می‌کنم ما به اندازه کافی در این خصوص صحبت کرده‌ایم و فکر می‌کنم پرسش اصلی تنها در خصوص ثبات در تصمیم‌گیری است، به همین خاطر VAR واقعاً ناامیدم کرده است. در حال حاضر اینطور است که یک صحنه مشابه یک هفته پنالتی گرفته نمی‌شود و هفته بعد همان صحنه پنالتی تشخیص داده می‌شود. به اعتقاد من این نکته خیلی مهمی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.