با وجود گذشت بیش از یک ماه از لغو انتخابات هیات فوتبال استان تهران و پیگیری‌های چندباره اداره کل ورزش این استان، فدراسیون فوتبال هنوز اقدامی برای تعیین زمان جدید انتخابات نداشته است.

خبرگزاری مهر - گروه ورزش: انتخابات هیات فوتبال استان تهران و حواشی زیادی که پیرامون آن ایجاد شد درست مانند بسیاری اتفاقات دیگر، چند روزی خیلی از آمد و رفت ها، تصمیم گیری ها و حتی اخبار را متوجه خود کرد اما در نهایت پرونده آن بی آنکه سرانجام مشخص و مستندی داشته باشد، کنار گذاشته شد و تا به امروز هم هنوز تصمیم جدید و قانونی برای آن اتخاذ نشده است.

قرار بود انتخابات هیات فوتبال استان تهران ۱۴ شهریورماه و ۶ ماه پس از اتمام دوره ریاست حبیب الله شیرازی با حضور ۱۳ کاندیدا برگزار شود اما در فاصله چند ساعت مانده به این انتخابات، مهدی تاج به دلیل برخی ابهامات و انجام اقدامات غیرقانونی در رابطه با تعیین ترکیب اعضای مجمع، دستور به لغو برگزاری آن داد.

بدین ترتیب برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان تهران که به خاطر تغییر ترکیب آن خارج از زمان قانونی با شائبه های زیادی مبنی بر مهندسی شدن مواجه شد، برای دومین بار به زمان دیگری موکول شد. زمانی که بعد از یک ماه و نیم هنوز مشخص نشده درحالیکه طی این مدت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران از طریق مکاتبه با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خواستار و پیگیر آن بوده است.

رضا گل محمدی رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه زمان جدید انتخابات هیات فوتبال این استان هنوز مشخص نشده است، در مورد پیگیری های انجام شده در این زمینه توضیح داد.

کش و قوس اداره کل ورزش استان تهران با فدراسیون فوتبال

وی با یادآوری مکاتبات صورت گرفته گفت: بلافاصله بعد از لغو قطعی انتخابات ۱۴ شهریورماه، در نامه ای به فدراسیون فوتبال خواستار تصمیم گیری هر چه سریعتر برای تعیین زمان جدید انتخابات با لحاظ شدن اقدامات قانونی در رابطه با آن شدیم اما تا به امروز همچنان در کش و قوس با این فدراسیون هستیم و به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.

چهار مرحله مکاتبه برای تعیین زمان جدید

رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: البته فقط به یک بار مکاتبه بسنده نکردیم، بعد از نامه اولی که برای فدراسیون فوتبال ارسال کردیم در سه مرحله، نامهِ «پیرو» هم ارسال کرده و موضوع تصمیم گیری برای تعیین زمان انتخابات را یادآور شدیم. ضمن اینکه رونوشت مکاتبات با فدراسیون فوتبال را در اختیار وزارت ورزش هم قرار دادیم تا این وزارتخانه هم در جریان موضوع باشد.

«این امکان وجود ندارد که به خاطر کوتاهی فدراسیون فوتبال و برای تعیین زمان انتخابات، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران اقدام به تعیین زمان کند؟»، پاسخ وی به این پرسش و به دلیل آنچه در اساسنامه فدراسیون فوتبال قید شده است، منفی بود.

محدودیت های اساسنامه فوتبال

گل محمدی در این زمینه اینگونه توضیح داد: طبق اساسنامه فعلی هیات های ورزشی، زمان انتخابات با پیشنهاد اداره کل استان و تایید فدراسیون مشخص می شود اما در اساسنامه فدراسیون فوتبال، طرحِ پیشنهاد از اداره کل لحاظ نشده است، البته در اساسنامه جدید هیات های ورزشی که در دست ابلاغ است، به این اختلاف رسیدگی شده است اما تا زمانیکه این اساسنامه ابلاغ شود، ملاک اساسنامه فدراسیون فوتبال خواهد بود. همین مسئله دست ما را برای تعیین تکلیف بسته است.

نظر متفاوت فدراسیون فوتبال و اداره کل استان برای انتخابات

رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تصریح کرد: مهدی تاج به عنوان رئیس مجمع هیات های استانی فوتبال مسئول تعیین زمان برگزاری انتخابات آنها است. در مورد هیات فوتبال استان تهران، این زمان باید به اداره کل استان اعلام شود. تاکید ما این است که مجامع انتخاباتی به گونه ای برگزار شود که همزمان با دوره مدیریت قبلی، برای دوره جدید تصمیم گیری شود اما نظر فدراسیون فوتبال در این زمینه متفاوت از ما است.

تاج به زمان بیشتری نیاز دارد

وی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال و رئیس آن می گوید هر زمان که توانستیم زمان انتخابات را تعیین می کنیم اما ظاهرا این توانستن، زمان بَر است که هنوز نتیجه ای حاصل نشده است. ظاهرا به زمان بیشتری نیاز است تا یک تاریخ مشخص شود.

لغو انتخابات غیرقانونی حتی برای سومین بار

«تا به امروز دو بار مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان تهران لغو شده است. در صورتیکه زمان جدید مشخص شود اما به اقدامات غیرقانونی ترتیب اثر داده نشده باشد، واکنش اداره کل استان تهران چه خواهد بود؟»، گل محمدی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: بعید می دانم رئیس فدراسیون فوتبال در تعیین زمان جدید، اینگونه موارد را نادیده بگیرد. در هر صورت اداره کل ورزش استان تهران تحت هیچ شرایطی اجازه برگزاری مبهم و غیرقانونی انتخابات را نمی دهد حتی اگر منجر به لغو آن برای سومین بار شود.

برگزاری انتخابات تنها در صورت اعمال قانون

رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با یادآوری مسائلی که منجر به لغو انتخابات یک ماه و نیم پیش هیات فوتبال این استان شد، گفت: طبق قانون باید در فاصله زمانی حداکثر ۱۵ و حداقل ۷ روز مانده به برگزاری انتخابات، ترکیب اعضای مجمع شخص و به صورت رسمی اعلام شود در حالیکه دو روز قبل از انتخابات تعیین شده شهریورماه، ترکیب اعضای مجمع با سه تغییر مواجه شد. به همین دلیل مانع از برگزاری آن شدیم. تاکید بر اجرای قانون همیشه و در هر شرایطی وجود دارد.

امید به اقدام هرچه زودتر مهدی تاج

رضا گل محمدی ابراز امیدواری کرد که فدراسیون فوتبال هرچه زودتر برای تعیین تکلیف انتخابات هیات استان تهران زمانی را مشخص و اقدامات لازم برای برگزاری قانونمند آن را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان تهران و زمان آن در حالی با ابهام مواجه است که ریاست حبیب الله شیرازی در آن سوم اسفندماه سال گذشته به پایان رسید. وی از جمله کاندیداها برای انتخابات ملغی شده قبل بود. البته طبق قانون برای انتخابات جدید باید ثبت نام کاندیداها مجددا انجام شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.