رئیس اتحادیه فوتبال بلغارستان هشدار نخست وزیر این کشور درباره قطع بودجه این سازمان را نادیده گرفت و حاضر به استعفا از سمت خود نشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بوریسلاو میهایلووف رئیس اتحادیه فوتبال بلغارستان درخواست نخست وزیر این کشور برای استعفا از سمت خود به دلیل حوادث بازی شب گذشته (دوشنبه) تیم‌های ملی بلغارستان و انگلیس در صوفیه را رد کرد.

در این بازی که با پیروزی ۶ بر صفر انگلیسی‌ها تمام شد، داور دو بار مسابقه را به خاطر رفتارها و شعارهای نژادپرستانه گروهی از هواداران بلغارستان که برای بازیکنان سیاه‌پوست تیم ملی انگلیس صدای میمون درمی‌آوردند متوقف کرد و به همین دلیل بوکویو بوریسوف، نخست وزیر بلغارستان خواهان استعفای میهایلووف شد. او تهدید کرده در صورتی که تغییراتی در کادر اجرایی اتحادیه فوتبال بلغارستان ایجاد نشود، بودجه این اتحادیه قطع می‌شود.

هریستو زاپریانوف، سخنگوی اتحادیه فوتبال بلغارستان در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر این کشور گفت: قطعاً او (میهایلوف) استعفا نخواهد کرد. دولت هیچ حقی برای مداخله در امور فوتبال ندارد. اتحادیه فوتبال را نباید مسئول رفتار هولیگان‌ها (اغتشاشگران) دانست.

زاپریانوف گفت که کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال بلغارستان روز جمعه جلسه‌ای برگزار و در آن میهایلووف اظهارات خود را در قبال اتفافات رخ داده ارائه خواهد کرد.

بوکویو بوریسوف، پس از بازی شب گذشته، در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک پیامی با این مضمون نوشت: «من به بوریسلاف میهایلووف توصیه می‌کند که فوراً از سمت خود به عنوان رئیس اتحادیه فوتبال بلغارستان استعفا کند. اتفاقی که افتاده برای بلغارستان غیرقابل قبول است چون ما یکی از آرام‌ترین کشورهای دنیا هستیم و مردم در اینجا با نژاد‌ها و مذاهب مختلف در کمال آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند و به همین دلیل نژادپرستی و بیگانه‌ستیزی در این کشور جایی ندارد.»

اتحادیه فوتبال بلغارستان و چندین باشگاه این کشور در سال‌های اخیر به خاطر رفتارهای نژادپرستانه هواداران تیم‌های ملی و باشگاهی جریمه شده‌اند و انتظار می‌رود که اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بار دیگر هم اتحادیه فوتبال بلغارستان را به دلیل اتفاقات رخ داده در بازی شب گذشته مجازات کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.