بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران رویکرد جدید تیم ملی ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این راه ممکن است تیم ملی در بازی‌های دشوار چند سکته داشته باشد.

حمید درخشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, درباره پیروزی ۱۴ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل کامبوج در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲, اظهار داشت: بازی خوبی بود و اینکه ما توانستیم یک عملکرد رو به جلو داشته باشیم و فوتبال قشنگی ارائه کنیم, خیلی خوب بود. این منطق خوبی است و کم کم باید در تیم ملی جا بیفتد. مردم از فوتبال تهاجمی لذت می‌برند و این رویکرد که الان در تیم ملی وجود دارد، خیلی عالی است.

وی ادامه داد: درست است که کامبوج تیم قدرتمندی نبود، اما اینکه ما در این بازی مدام خلق موقعیت کردیم, خیلی خوب بود و اگر این روند رفته رفته توسعه پیدا کند, مطمئناً قابل قبول خواهد بود, چون همه راغب هستند که تیم ملی رو به جلو بازی کند. هرچند شاید کار با تیم‌های قوی سخت شود، اما این تاکتیک کمک می‌کند تا فوتبال ما به سمت زیبا بازی کردن برود و این جای تقدیر و تشکر دارد.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران, تصریح کرد: تاکتیک تیم ملی البته باید در کنار فاز حمله در بخش دفاع نیز توسعه پیدا کند تا ما خط دفاع قوی‌تر و با برنامه‌تری داشته باشیم و مقابل تیم‌های بزرگ غافلگیر نشویم, چون در این راه ممکن است تیم ملی در بازی‌های دشوار چند سکته داشته باشد.

وی درباره دیدار آتی تیم ملی مقابل بحرین, اضافه کرد: این بازی می‌تواند بازی سختی برای ما باشد، اما نه آنقدر سخت که نتوانیم از آن عبور کنیم. بحرین از ما شناخت کافی دارد و مطمئناً بسته بازی خواهند کرد، اما با این حال می‌توانیم با برنامه و توان زیاد برنده بازی شویم.

درخشان در واکنش به این سؤال که «اگر کارلوس کی‌روش کماکان سرمربی ایران بود, تیم ملی در دیدار با کامبوج چند گل به ثمر می‌رساند؟»، به تسنیم گفت: اگر کی‌روش سرمربی بود, نهایتاً ما به کامبوج سه گل می‌زدیم، چون در زمان کی‌روش در بازی‌ها معمولاً بیشتر از سه گل نمی‌زدیم. البته ما برای تیم ملی فقط به دنبال گلزنی نیستیم و بیشتر نوع بازی مدنظر ماست. اگر تیم ملی باتاکتیک و بابرنامه باشد, برای ما قابل احترام است، اما اگر فقط هدف‌مان گلزنی باشد, ما همه مدل گلزن داریم. تیم ملی ما الان علاوه بر گلزنی بالا, زیبا هم بازی می‌کند که این جای خوشحالی دارد.

طالبی: ویلموتس در دعوت از بازیکنان برعکس کی‌روش عمل می‌کندنکات مثبت دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل کامبوج از نگاه ذوالفقارنسب

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۳ )