فلیکس دالماس، سرمربی تیم ملی فوتبال کامبوج از بازی مقابل ایران به عنوان یک فرصت و آزمون مهم برای تیمش یاد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فلیکس دالماس، سرمربی تیم ملی کامبوج در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی ایران در چارچوب دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین گفت: خیلی خوشحالم که اینجا حضور دارم. ایران یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیاست. خیلی خوشحالم فرصت بازی مقابل تیمی را داریم که می‌توانیم خودمان را از نظر فنی ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: بدون ترس و مشکل و با امید به اینکه با ایران رقابت کنیم، وارد این مسابقه می‌شویم. امیدوارم در حد بسیار بالا و خوب باشیم و یک مسابقه خوب را شاهد باشیم. امیدوارم مسیری را که به تازگی شروع کردیم، ادامه دهیم تا قدمی برای پیشرفت و انقلاب در فوتبال کامبوج باشد.

سرمربی کامبوج: بازی با ایران یک فرصت عالی برای بازیکنان ما است

سرمربی تیم ملی کامبوج درباره اینکه این تیم پس از چند سال با تیم‌های بزرگ بازی می‌کند، تصریح کرد: سال ۲۰۱۵ آخرین بازی را با تیم‌های بزرگ انجام دادیم و سال ۲۰۱۸ من سرمربی کامبوج شدم. تیم کامبوج نسبت به آن زمان تیم متفاوتی است و ما ایده‌های خودمان را برای تیم ملی کامبوج داریم که بازیکنان تلاش خود را انجام دهند. ایدئولوژی ما نسبت به حریفانی که داریم تغییر نمی‌کند.

دالماس با بیان اینکه شجاعت، مهمترین نکته هنگام بازی کردن است، خاطرنشان کرد: باید بازی خوبی ارائه کنیم، عملکردی که نشانگر توانایی‌های بازیکنان کامبوج باشد. ما به این مسابقه به چشم یک فرصت و یک آزمون بسیار مهم و بزرگ نگاه می‌کنیم، اینکه بتوانیم تئوری‌های خود را برای فلسفه تیم‌مان بهتر کنیم و شجاعت‌مان را بیازماییم. امیدوارم بازی‌های خوبی ارائه کنیم. ما برای رقابت کردن آمده‌ایم. می‌دانم تفاوت بین ما و ایران چگونه است، اما این امید را داریم که بازی خوبی برای مردم کامبوج ارائه کنیم.

ویلموتس: می‌خواهیم خوب بازی کنیم و ببریم، سایر مسائل بعداً حل می‌شود/ بازیکنانی که در تیمشان فیکس نباشند نمی‌توانند به تیم ملی کمک کنند

وی در پاسخ به این پرسش که نقش کیسوکه هوندا در تیم ملی کامبوج چیست و از او چقدر برای پیشرفت فوتبال این کشور کمک می‌گیرد، گفت: من و او یک ایدئولوژی یکسان در فوتبال از خودمان به جا می‌گذاریم و تصمیم گرفتیم این پروژه را با هم شروع کنیم. با توجه به اینکه من وقت بیشتری نسبت به هوندا دارم، این فرصت را دارم که وقت بیشتری را کنار تیم بگذرانم. با این حال هوندا هم در تیم ما صد درصد نقش خواهد داشت. هر پیشرفتی که در تیم می‌بینید، بخش اعظم آن به خاطر حضور هونداست و این کمک بسیار بزرگ است که یک بازیکن حرفه‌ای و یک انسان بسیار خوب را کنار خودمان در تیم داشته باشیم. او تیم را هدایت می‌کند، نه فقط به خاطر حضورش، بلکه تجربه‌ای که دارد، به بازیکنان ما کمک می‌کند. فکر می‌کنم این یک ترکیب بسیار خوب است، چون من و هوندا شخصیت‌های متفاوتی داریم، اما یک رؤیا را به صورت مشترک با یکدیگر داریم و هدف‌مان یکی است.

سرمربی تیم فوتبال کامبوج در پاسخ به این پرسش که آیا به صعود به جام ملت‌های آسیا امیدوار است یا نه، خاطر نشان کرد: همیشه امیدواریم، وگرنه رقابت نمی‌کردیم. واقع‌بین هستیم، اما همیشه امیدواریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.