سرمربی تیم ملی می‌گوید هدف او و شاگردانش کسب سه امتیاز بازی با کامبوج است اما به دنبال بازی هجومی هم هستند.

به گزارش ایسنا، مارک ویلموتس در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل کامبوج گفت: هدفمان در نخستین بازی خانگی، پیروزی و کسب سه امتیاز است. پیروزی برای ما اهمیت دارد و قصد داریم بازی هجومی ارائه دهیم. در سه بازی نخست هدف ما بازی هجومی با مالکیت توپ بالا بود تا بیشترین موقعیت را ایجاد کنیم.

سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران درباره مسیر دشوار تیم ملی تا رسیدن به جام جهانی و برنامه‌های تعیین شده برای رسیدن به این هدف خاطرنشان کرد: هدف اولیه ما کوتاه مدت است. می‌خواهیم در مسابقات انتخابی جام جهانی به خوبی پیش برویم و امتیازات را کسب کنیم. ارائه یک بازی هجومی و صدرنشینی در گروه هدف اولیه ماست.

در ادامه خبرنگاری درباره پرداختن نشدن دستمزد ویلموتس و تاثیر این موضوع روی جنگندگی او در هدایت تیم ملی پرسید که سرمربی بلژیکی تیم ملی علی‌رغم اخطار مدیر رسانه‌ای نشست خبری گفت: من یک مربی هستم و تیم ملی ایران را دوست دارم. هدف ما این است که بازی خوبی ارائه دهیم و به پیروزی برسیم. سایر مسائل در ادامه حل می‌شود.

ویلموتس در واکنش به این که فاصله خطوط مختلف تیم ملی در زمین در بازی با هنگ‌کنگ مناسب نبود و اشتباهاتی در ساختار دفاعی تیم ملی وجود داشت گفت: بدون اینکه خلاف نظر شما صحبت کنم، چطور می‌شود که بازی هجومی را پیش برد بدون اینکه ریسکی در بخش تدافعی وجود نداشته باشد. در زندگی برای کسب موقعیت باید ریسک کرد. اگر بازی را خوب ببینید، ما همیشه یک در مقابل یک را در طول بازی داشتیم. وقتی ۴۰ متر رو به جلو می‌روید با وقتی که مقابل محوطه جریمه خودی بازی می‌کنید، تفاوت وجود دارد.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم یارگیری تک به تک را داشته باشیم و اگر بازیکنی هم زمین بخورد، من از آنها حمایت می‌کنم. در زندگی باید خطر کرد. اگر شما از من بازی تدافعی می‌خواهید، من راضی نیستم و قطعا سردار هم راضی نیست. (سردار آزمون، سرمربی تیم ملی را در نشست خبری همراهی می‌کرد.)

سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران درباره دعوت نشدن چندین بازیکن سرشناس از جمله علیرضا جهانبخش و دعوت از بازیکنان جوان مانند محمد محبی و احتمال بازگشت بازیکنان سرشناس گفت: دعوت شدن به تیم ملی یک پروسه باز و نه بسته، است. در مورد جهانبخش ۹۰ دقیقه مقابل هنگ‌کنگ بازی کرد. به باشگاهش برایتون بازگشت و مصدوم شد. با تیم پزشکی این باشگاه در تماس بودیم. او ۱۰ روز تمرین نکرد و این را در نظر بگیرید که بدن او آماده بازی کردن در تیمش نبود. من درباره کیفیت بازیکن صحبت نمی‌کنم به او نتوانسته روی یک ریتم مناسب بازی کند. سعی کردیم نگاه بلند مدت داشته باشیم که او ۱۵ روز در تیمش حضور داشته باشد و در ادامه به ترکیب اصلی بازگردد.

ویلموتس اضافه کرد: این موضوع درباره عزت‌اللهی و صیادمنش صدق می‌کند. اگر بازیکنان در باشگاه خود در ترکیب اصلی بازی نکنند، به تیم ملی هم باز نمی‌گردند. سعی کردیم در باشگاه خود بمانند و به ترکیب اصلی اضافه شوند. هدف دیگر ما این است که کسی مطمئن نباشد همیشه به تیم ملی دعوت می‌شود و رقابت را در تیم ملی تقویت کنیم و تا هسته اصلی تیم ملی بزرگ‌تر شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )