چند روز بعد از اظهارات دادستان کل کشور درباره «ورود زنان به ورزشگاه‌ها» برخی از رسانه‌های ورزشی اروپا به بازتاب این صحبت ها پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، دیدار ایران و کامبوج ۱۸ مهر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. شاگردان ویلموتس روز ۲۳ مهر نیز میهمان بحرین خواهند بود. قرار است برای اولین بار در یک بازی رسمی تیم ملی ایران بعد از سال‌ها، تماشاگران زن با بلیت فروشی رسمی در ورزشگاه حاضر باشند تا این دیدار را تماشا کنند.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران در مراسمی در شهر قم، درباره مساله ورود زنان به ورزشگاه ها سخن گفته بود و از فیفا درباره چرایی الزام یک کشور برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها انتقاد کرده بود.

nau، رسانه کشور جمهوری چک با انتشار این صحبت ها خواستار حذف ایران از رقابت های انتخابی جام جهانی قطر بر مبنای اساسنامه فیفا شد.

در این سایت آمده است: "قدرت فیفا در مسئله ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران زیر سوال رفته و حذف ایران از انتحابی جام جهانی قطر کشور همسایه ایران می‌تواند ضربه به موقعی به فوتبال ایران باشد. در ایران زنان ۴۰ سال از ورود به ورزشگاه ها محروم شده‌اند و تاکنون نیز تغییری در این وضعیت ایجاد نشده است. این در حالی است که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش ایران از حضور قطعی تماشاگران زن در دیدار ایران و کامبوج خبر داده است".

krone سایت اتریشی نیز به این صحبت ها واکنش نشان داد و نوشت: "با جدیدترین صحبت هایی که در ایران درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها شکل گرفته است، این مسئله هم‌چنان نامشخص مانده است. این صحبت ها در حالی مطرح شده که فیفا اخیرا به فوتبال ایران اولتیماتوم جدی داده تا این مسئله را حل کند".

دی ولت و WZ آلمان نیز در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور نوشتند: "بعد از آنکه مسئولان ایرانی اعلام کردند ۴۶۰۰ صندلی در بازی ایران و کامبوج به زنان اختصاص داده شده، ورود زنان به ورزشگاه‌ها در این کشور هنوز قطعی نیست و دادستان کل این کشور اخیرا موضع منفی خودش را درباره این مسئله اعلام کرده است".

قرار است، فیفا برای نظارت بر حضور زنان در بازی تیم ملی فوتبال ایران و کامبوج در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال هیاتی را به تهران اعزام کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )