دو کارشناس داوری فوتبال درباره عملکرد موعود بنیادی فر در داربی ۹۰ پایتخت نظرات خود را مطرح کردند.

به گزارش ایسنا، هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برگزاری داربی ۹۰ پایتخت و دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس همراه بود که نتیجه این بازی یک بر صفر به سود شاگردان گابریل کالدرون به پایان رسید تا سرخ‌پوشان تهران پیروز داربی ۹۰ باشند و سه امتیاز این بازی به حساب خود واریز کنند.

این بازی صحنه‌های مختلف و متفاوتی داشت که جعفر خوشرو و حیدر سلیمانی کارشناسان داوری فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صحنه‌های مختلف این بازی و قضاوت موعود بنیادی‌فر نظرات خود را اعلام کردند.

* دقیقه ۱۵،‌ مرتضی تبریزی موقعیتی در محوطه جریمه به او رسیده بود که با تصمیم کمک داور آفساید اعلام شد.

سلیمانی: این آفساید به اشتباه اعلام شد در حالی که محمدرضا منصوری این آفساید را اعلام نکرده بود و خود بنیادی فر آفساید اعلام کرد.

خوشرو: این آفساید درست نبود. من چند بار فیلم بازی را عقب جلو کردم که ببینم آیا خطایی وجود دارد یا نه و به نظر من بنیادی فر به چیزی که به او ربط نداشت دخالت کرد.

* دقیقه ۲۵ خطایی روی داریوش شجاعیان در محوطه جریمه پرسپولیس انجام شد که داور پنالتی به نفع استقلال اعلام کرد.

سلیمانی:من خطایی ندیدم البته تصاویر هم واضح نبود اما باید داور پنالتی را تکرار می‌کرد چون بیراوند قبل از پنالتی جلو آمده بود.

خوشرو: من صحنه پنالتی را چندین بار مشاهده کردم و نتوانستم تشخیص دهم که پنالتی بود یا خیر اما داور باید به خاطر جلو آمدن بیرانوند در پنالتی، به این دروازه‌بان اخطار می‌داد و پنالتی را تکرار می‌کرد.

* در دقیقه ۳۰، علی کریمی خطایی روی بازیکن پرسپولیس انجام داد که داور به او کارت زرد داد.

سلیمانی: خطای گرفته شده کاملا درست بود و این بازیکن مستحق کارت زرد بود.

خوشرو: علی کریمی در این صحنه باید کارت زرد می‌گرفت و این اتفاق هم افتاد.

* دقیقه ۳۷، مرتضی تبریزی و محمدحسین کنعانی زادگان با یکدیگر درگیر می‌شوند و داور به هر دو کارت زرد داد.

سلیمانی: تبریزی باید در همان موقع کارت زرد می‌گرفت که قائله ختم پیدا کند.

خوشرو: اخطاری که داور به دو بازیکن در این برخورد داده بود کاملا درست بود اما اگر به موقع در صحنه حضور داشت دیگر این حواشی رخ نمی‌داد.

* دقیقه ۴۳، بین دو بازیکن استقلال و پرسپولیس برخورد شدیدی رخ داد و داور خطا را به نفع استقلال گرفت.

سلیمانی: خطا کاملا برعکس اعلام شد و داور باید خطا را به نفع پرسپولیس می‌گرفت.

خوشرو: داور در ابتدا خطای پرسپولیس را نگرفت و در ادامه دید که بازیکن شماره ۸۸ قرمز روی بازیکن آبی خطا کرده است و به اشتباه خطا به سود استقلال را گرفت.

* در دقیقه ۵۹،‌ با شوتی از بازیکن استقلال، توپ به بدن شجاع خلیل زاده برخورد کرد که مشکوک به خطای هند بود.

سلیمانی: توپ در ابتدا برخوردی با سر داشت و من ندیدم توپ به دست او برخورد کند. اگر هم به دست او خورده باشد، چون اول به سرش برخورد داشته مشکلی وجود نداشته است و این صحنه هم بیرون محوطه جریمه رخ داده بود.

خوشرو: این صحنه هند نبود. چون با توجه به سرعت توپ دست در حالت طبیعی خود بود و بازیکن پرسپولیس هم با توجه به اینکه در محوطه جریمه بود، نباید پنالتی اعلام می‌کرد.

* دقیقه ۸۸،‌ علی کریمی، برخورد شدیدی با مهدی عبدی داشت که موجب شد این بازیکن با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شود.

سلیمانی: کارت زرد دوم کاملا درست بود و علی کریمی باید از زمین مسابقه بیرون می‌رفت.

خوشرو: در کل اخطارهای داور در این بازی درست بوده و اخراجی که علی کریمی با کارت زرد دوم او همراه بوده، کاملا صحیح بوده است.

* در وقت‌های تلف شده، سیاوش یزدانی با پا به سر سیامک نعتمی برخورد کرد اما داور هیچ کارت از جیب خود درنیاورد.

سلیمانی: در آن صحنه به این علت که درگیری زیادی وجود داشته است، فکر می‌کنم داور این صحنه را مشاهده نکرد.

خوشرو: من این صحنه را ندیدم اما اخطارهایی که در این صحنه پیش آمد، خود داور به وجود آورد و این اعتراضات به خاطر عدم تشخیص درست داور بوده است.

* قضاوت کلی موعود بنیادی فر و توقف‌های بیش از اندازه او در روند بازی و گرفتن وقت اضافه و مدیریت برخورد و درگیری‌های بازی

سلیمانی: دو نیمه متفاوت از بنیادی فر شاهد بودیم و به نظر من او در نیمه دوم از تمرکز بهتری برخوردار بود اما در کل قضاوت بنیادی فر در داربی کاملا معمولی بود.

خوشرو: داور در این بازی توقف‌های زیادی داشت و باید در نیمه اول به خاطر این توقف‌ها ۱۰ دقیقه وقت تلف شده اعلام می‌کرد. در کل از قضاوت بنیادی فر لذت نبردم و قضاوت او روی بازی کاملا تاثیرگذار بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )