مدیران عامل باشگاه‌های استقلال تهران و پرسپولیس به توافق رسیدند تا قانون حضور ۹۰ به ۱۰ هواداران میزبان نسبت به میهمان در دربی نودم پایتخت اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال نشست طولانی مدتی را با مدیران عامل استقلال تهران و پرسپولیس برای برگزاری دربی نودم پایتخت برگزار کردند.

در این جلسه که سعید فتاحی، حیدر بهاروند، محمدحسن انصاریفرد و امیرحسین فتحی و مسئولان سامانه بلیت فروشی حضور داشتند دلایل سازمان لیگ نسبت به اصرار خود در اجرای حضور نود درصد از هواداران تیم میزبان (استقلال تهران) در بازی رفت دربی سنتی پایتخت در لیگ برتر فصل جاری به گوش مدیران عامل سرخابی های پایتخت رسید.

فتاحی حساسیت کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا را در ارائه این قانون از عوامل مهم اصرار خود به اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ شمرد و اعلام کرد قطعا در سایر بازی های لیگ نیز از این قانون استفاده خواهد شد.

سازمان لیگ به باشگاه های استقلال تهران و پرسپولیس پیشنهاد داد که برای شناسایی هواداران کافیست سامانه ای را برای هواداران خود تعریف کرده تا آنها بتوانند از ظرفیت تعیین شده برای تماشای بازی یکشنبه هفته آینده استفاده کنند.

همچنین سازمان لیگ به باشگاه استقلال تهران قول داد به هیچ وجه یک درصد بیشتر از ظرفیت تیم میهمان (پرسپولیس) را در اختیار هوادذاران سرخپوش پایتخت نمی گذارد.

در پایان این جلسه صورتجلسه ای در این باره به امضای مسئولان سازمان لیگ و باشگاه های استقلال تهران و پرسپولیس رسید که طی آن قرار است اطلاعات مربوط به هواداری هر دو تیم در اختیار سامانه بلیت فروشی قرار گرفته تا فقط و فقط آنها بتوانند برای دربی نودم پایتخت بلیت دربی را تهیه کنند.

تیم فوتبال استقلال تهران ساعت ۱۸:۴۵ یکشنبه هفته آینده در هفته چهارم رقابت های لیگ برتر نودمین دربی پایتخت را مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار می کند.

توافق صورت گرفته در حالی انجام شد که تا برگزاری دربی تنها شش روز باقی مانده است و هیچکدام از دو باشگاه کوچکترین اطلاعاتی از هواداران خود ندارند.

این در حالیست که باشگاه های پرسپولیس و استقلال مدت هاست از طریق سامانه هواداری خود مبلغی را به عنوان حامی مالی دریافت می کردند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )