عبدالله ویسی، سرمربی تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر به این نکته اذعان کرد که عملکرد کل تیمش در دیدار مقابل پیکان بد بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالله ویسی، سرمربی تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر درباره تساوی یک - یک تیمش مقابل پیکان در نشست خبری این بازی گفت: با توجه به شرایطی که هر دو تیم داشتند، بازی پراسترسی بود. هر دو امتیاز می‌خواستند به خصوص ما که در خانه و مقابل هواداران‌مان بازی می‌کردیم.

وی افزود: نوع بازی هر دو تیم برای کسب برد بود که آنها با مالکیت توپ و ما هم با ضدحملات و کار از کناره‌ها برنامه داشتیم. در این بین به نظرم پیکان موفق‌تر بود. ما با اقبال و زد و خورد توانستیم یک گل بزنیم، اما نتوانستیم از این گل محافظت کنیم و با اینکه سه امتیاز را گرفته بودیم، اما تیم پیکان گل مساوی را زد. در این بازی تیم پیکان می‌توانست برنده باشد، اما به‌هرحال یک امتیاز گرفتیم.

سرمربی تیم فوتبال شاهین درباره اینکه چرا تیمش در خانه شرایط خوبی ندارد، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم. ما در مشهد ۱۰ نفره شدیم، اما خوب بازی کردیم و عملکردمان قابل احترام بود. ما در آن بازی ضدحملات خوبی هم زدیم. نمی‌دانم چرا اینجا اینگونه شد که یا باید با بازیکنان صحبت کنم یا با پزشک و بدنساز تیم که چرا به این شکل بازی کردیم. باید تیم را درست کنیم و بهانه‌ای هم نداریم. وقتی تیم بد بازی می‌کند، باید چاره‌اندیشی کنیم. وقتی دو سه نفر بد بازی کنند، آنها را عوض می‌کنیم، اما وقتی تمام تیم بد است، باید ریشه‌یابی کنیم.

ویسی در واکنش به این مسئله که آیا دلیل بد بازی کردن شاهین انتقال حس او به بازیکنان نیست که به دلیل وضعیت نامناسب باشگاه شاهین این احساسات پدیده آمده است، گفت: دقیقاً درست است. وقتی پدر مجموعه ناراحت است، کل تیم ناراحت می‌شود. ناراحتی‌هایی را من دارم و ناراحتی‌هایی هم برای بازیکنان است. باید مشکلات را ریشه‌یابی کنیم و وقتی خراب است، نباید به این شکل خراب‌تر کرد. ما باید شرایط را بهتر کنیم. راضی هستیم که امروز نباختیم و شاید یک امتیاز هم بد نباشد و شروع کار ما با همین یک امتیاز باشد.

لیگ برتر فوتبال| فرار پیکانی‌ها از شکست مقابل شاهین شهرداری

وی در واکنش به این سؤال که آیا تیمش به یک مربی تمرین‌دهنده نیاز ندارد، اظهار داشت: من هر کجا که کار کردم، دستیار بودم، تمرین‌دهنده بودم، تجربه بدنسازی دارم و در تیم‌های مختلف کار کردم. در تیم‌های استقلال خوزستان و صبای قم که آسیایی شدیم، خودم بدنساز تیم هم بودم. فولاد خوزستان که آسیایی شد، من ۳۰ ساله بودم و بدنسازی تیم با من بود. جوان هم هستم و برای تمرین دادن به نقاط مختلف دنیا می‌روم تا به روز شوم و تیم را به خوبی تمرین می‌دهم. مشکل ما از تمرین و بدنسازی نیست و در بازی دچار مشکل می‌شویم که در این خصوص باید با بازیکنان صحبت کنم و مشکل را ریشه‌یابی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال شاهین شهرداری درباره اینکه به نظر می‌رسید بازیکنان تیمش در این بازی دچار ترس و استرس بودند و توپ را رها می‌کردند در حالی که پیکان بابرنامه‌تر بازی می‌کرد و آیا فشار هواداران در خانه باعث این استرس می‌شود، خاطرنشان کرد: ما دو مدل بازی داریم که یکی مثل اتلتیکومادرید بازی می‌کند و یک تیم دیگر مانند بارسلونا. شما عقب‌نشینی می‌کنید و مالکیت توپ را به حریف می‌دهید و روی ضدحملات کار می‌کنید. وقتی تیم ما بازیکن سرعتی و هافبک بازیساز دارد، مبنای کار ما همین است. حالا تیم حریف هر چقدر که می‌خواهد پاسکاری کند و پاس بدهد، اتفاقی رخ نمی‌دهد و تعداد پاس آنها بالا می‌رود، در حالی که خطری روی دروازه ما نیست و ما خطرناک‌تر هستیم. اگر بتوانیم از فضاهای خالی استفاده کنیم و از قدرت موقعیت‌سازی بهره ببریم، می‌توانیم شرایط را بهتر کنیم. این روش کار ماست که مالکیت توپ را به حریف بدهیم، عقب بازی کنیم و با بازیکن سرعتی و پاسور روی ضدحملات صاحب موقعیت شویم.

ویسی در مورد اینکه آیا این شکل بازی انتخاب او بوده یا مجبور است به این شیوه بازی کند، گفت: خیر، این انتخاب ماست. وقتی بازیکنان ما برای این شیوه از بازی چیده شده‌اند، شکل کار ما این است. فرقی ندارد میزبان باشیم یا میهمان و شاید در یک بازی زورمان به تیم حریف برسد و در خانه حریف هم در زمین آنها بازی کنیم. ممکن است ایرادی هم به این شکل کار باشد که نظر شما محترم است. ما تلاش می‌کنیم که از تمام داشته‌ها بهره ببریم.

اسیدپاشی در رختکن پیکانی‌ها در بوشهر/ ویسی میهمان‌نوازی کرد + عکس

وی درباره اینکه آیا عملکرد تیمش در کناره‌ها درست است یا نه، گفت: هنوز هیچ چیز ما کاملاً اوکی نیست. شما سال‌هاست تمام بازی‌ها را می‌بینید و نظر شما را می‌بینیم و استفاده هم می‌کنیم. می‌خواهم این را بگویم که وقتی چیزی خراب باشد، معلوم می‌شود. به جز دروازه‌بان، دو دفاع وسط و دفاع راست، تمام بازیکنان ما باید تعویض می‌شدند. ما باید هشت تعویض می‌کردیم و این مشکلی است که شک نکنید آن را حل خواهیم کرد و مطمئنم این تیم درست می‌شود.

سرمربی تیم شاهین شهرداری در واکنش به این مسئله که تیم او از هفته چندم مدنظرش می‌شود و شاید انتظار نباشد شاهین سپاهان را شکست بدهد، اما این انتظار وجود دارد در خانه بازی‌های بهتری انجام بدهد، اظهار داشت: در نشست خبری دیروز هم گفتم. ما این شرایط را داشتیم که پنج باخت پشت هم داشته باشیم و یا امتیازات بیشتری کسب کنیم. این اتفاقات فوتبال است و من هفته اول فکر می‌کردم سپاهان را شکست می‌دهیم و خوش‌بین هم بودم. از قرعه‌ای که داشتیم خوشحال بودم، اما فوتبال است و شما در همان روز باید خوب باشید. دیروز رئال مادرید ۳ بر صفر جلو بود، اما بازی ۳ بر ۲ شد و در دقیقه ۹۲ کم مانده بود رئال گل بخورد و بازی مساوی شود. این اتفاقات فوتبالی است و ما باید ریشه مشکل را پیدا کنیم که چرا تیم دچار این مسئله می‌شود و رفتار ۱۰ بازیکن عوض می‌شود. از امشب به دنبال مشکل تیم خواهم بود. خوشبختانه شرایط امیدوارکننده است. اگر وضعیت تیمم امیدوارکننده نبود، من با هشت میلیارد و ۱۰ میلیارد تیم نمی‌بستم. فصل گذشته گفتم که کنار سواحل خلیج فارس جشن صعود می‌گیریم، همین‌طور هم شد و امسال هم شک نکنید این تیم در لیگ برتر می‌ماند. چه من باشم و چه نباشم، این تیم صد درصد در لیگ می‌ماند.

ویسی درباره اینکه آیا ریشه مشکلات تیمش در داخل است یا خارج از تیم باید دنبال آن بگردد، گفت: همه چیز هست. اکنون من بهانه بیاورم که پول ندارم، بی‌معنی است و شما هم به من می‌خندید. نباید بهانه‌ای باشد و ما امروز فنی بد بودیم. بگویم پول نداریم که ربطی ندارد. مسائلی داریم، اما ارتباطی ندارد و در دو بازی قبلی هم ارتباطی نداشت. مثل این می‌ماند که بگویم در خانه نان نداریم بخوریم و بیرون از خانه با چاقو به شکم یک نفر بزنم. هیچ بهانه‌ای نیست، بد بودیم و تا کنون دو باخت دادیم و یک مساوی گرفتیم که در بازی‌های بعدی جبران می‌کند. ما شاید مخالف هم داشته باشیم و این کار ماست، اما کارمان را دنبال می‌کنیم. همه جای دنیا این‌گونه است و به رئیس جمهور هم ۱۷ میلیون رأی می‌دهند و ۱۳ میلیون رأی نمی‌دهند. بازهم می‌گویم به تیمم امیدوارم، شک نکنید و کار ما را دنبال کنید.

وی درباره اینکه به نظر می‌رسد مشکل اصلی بوشهری‌ها و تیم شاهین عدم خودباوری است و آیا روانشناس در تیم دارد یا نه، تصریح کرد: اصلی‌ترین مشکل ما همین است. تمام بازیکنان بوشهری را نگه داشتم و بازیکنان بوشهری دیگر را هم به تیم آوردم که تجربه کار با آنها را داشتم. چون بازیکنانم بودم و آنها را می‌شناختم به تیم آوردم، اما از نظر روحی دقیقاً همین هستند که یک روز بالا و یک روز پایین هستند. به آنها می‌گویم مگر خود من شما را به استقلال خوزستان نبردم و آنجا قهرمان شدیم. دانیال ماهینی از استقلال خوزستان به تیم ملی رسید یا مهدی طارمی که آن سر دنیا بازی می‌کند. اینها هم، همان بازیکنان هستند و کار دارند. هیچ بهانه‌ای نیست و باید کار کنیم.

سرمربی تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر ادامه داد: وقتی ما به مشهد می‌رویم و یک ساعت و نیم قبل از بازی وارد ورزشگاه می‌شویم که بازیکنان ما فقط یک ساعت به ورزشگاه نگاه می‌کنند، یک مقدار زمان می‌خواهند. این‌طور نیست که بگویم به من وقت بدهید. اگر ببینم نمی‌شود، مخلص همه هم هستم. ما در تیم هم روانشناس داریم، اما در ایران روانشناس جواب نمی‌دهد. بازیکن می‌آید و به صحبت روانشناس هم گوش نمی‌دهد. این مسئله هم قابل احترام نیست و روانشناس را هم اذیت می‌کنند و می‌رود. من خودم روانشناس دارم که نکته‌ها را به تیم منتقل می‌کند.

مدیرعامل شاهین: سرمربی تیم نباید خود را درگیر بلیت هواپیما و خوابگاه بازیکنان کند/ اظهارات ویسی از روی عصبانیت بودویسی در واکنش به این صحبت خبرنگاران بوشهری که به او ایمان دارند، خاطرنشان کرد: شما رسانه‌ها و مردم بوشهر، هر کمکی می‌توانید به ما بکنید. اکنون که ما بازنده‌ایم، تسلیم هستیم. من جنوبی بودن خودم را اینجا در بوشهر فهمیدم. همه جا مردم خوب و بد دارد و اینکه می‌گویند خوزستانی‌ها گرم و میهمان‌نواز هستند و... چیزی است که شاید در خوزستان ۵۰ - ۵۰ باشد، اما من در بوشهر خوب بودن مردم را ۹۰ به ۱۰ دیده‌ام. ۱۰ درصد بد هم همه جا هست و شکی نیست. من به اینجا و به این شهر عرق دارم و با اینکه پیشنهاد داشتم، اما در شاهین ماندم و وجودم را می‌گذارم تا مردم خوشحال باشند.

وی در خصوص اینکه تیم او در چه هفته‌ای شرایط بهتری پیدا می‌کند، گفت: نمی‌دانم که من اکنون پله‌ها را پایین می‌روم می‌میرم یا زنده می‌مانم. شاید لیز خوردم و مُردم. نمی‌توانم بگویم هفته چندم، اما تمام تلاش ما این است که شرایط را بهتر کنیم و دیگر این اتفاقات رخ ندهد. شاید برای بازی با نساجی شرایط‌مان بهتر شود.

سرمربی تیم شاهین شهرداری بوشهر در مورد وضعیت جذب دانیال ماهینی هم گفت: با دانیال از دو سه ماه پیش صحبت کردیم و برای او جا گذاشتیم. هنوز او قرارداد نبسته است و باید بازهم با باشگاه صحبت کند. دانیال دو سال است بازی نکرده و هم ما باید به او کمک کنیم و هم او به ما. با این حال بحث حضورش در تیم ما مالی است که دانیال باید کوتاه بیاید و ان‌شاءالله بتواند به ما کمک کند.

ویسی در واکنش به این مسئله که صحبت برخی بازیکنان جدا شده و مشکلات مالی و مصاحبه‌هایی که درباره این مشکلات صورت گرفته چقدر روی روحیه تیم تأثیر گذاشته است، تصریح کرد: وقتی بازنده شوید، همه چیز پیدا می‌شود. هیچ تأثیری ندارد، اما آدم‌هایی هستند که اذیت می‌کنند. آنها دنبال منافع شخصی خودشان هستند. وقتی قهرمان هم شوید، برخی مخالف هستند و ساز مخالف می‌زنند. آب که سربالا می‌رود، قورباغه هم خیلی چیزها می‌گوید! آنها را رها کنید. ما اکنون در موضع ضعف هستیم و هر چه می‌گویند چیزی نمی‌گوییم و باید شرایط را برگردانیم. در لیگ این فصل پنج تیم برای قهرمانی بسته شده‌اند، پنج تیم رتبه‌های میانی جدول را می‌خواهند و شش تیم هم برای ماندن در لیگ تلاش می‌کنند. یعنی ما باید بین شش تیم رقابت کنیم. درست است که یک جایی باید جلوی استقلال، پرسپولیس و سپاهان را هم بگیریم، اما این واقعیتی است که گفتم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.