علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان از عملکرد شاگردانش در دیدار مقابل تراکتور تبریز ابراز رضایت کرد و گفت که حق آنها در این بازی کسب سه امتیاز بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان, علیرضا منصوریان بعد از تساوی بدون گل تیمش مقابل تراکتور تبریز در هفته سوم لیگ برتر در نشست خبری اظهار داشت: کیفیت بازی همان‌طور پیش‌بینی می‌شد که با تیم پرمهره تراکتور بازی داشتیم. می‌دانستیم کیفیت بازی بالا خواهد بود. از عملکرد بچه‌های تیمم فوق‌العاده راضی‌ام. از بزرگ‌تر‌های تیم، قاسم حدادی‌فر و دیگران تشکر می‌کنم که جوان‌ها را برای مسابقات آماده می‌کنند. در این هفته هر کاری را که برای متوقف کردن تراکتور به بچه‌ها گفته بودیم، در این بازی انجام دادند, به غیر از اینکه ما در ضربات آخر دقت کافی را نداشتیم. من به خوش‌شانسی و بدشانسی اعتقادی ندارم و در این بازی در ضربات آخر دقت لازم را نداشتیم، ولی به هر ترتیب قطعاً حق‌مان مقابل تراکتور سه امتیاز بود.

«۶۸ درصد مالکیت توپ نشان می‌دهد که ما عملکرد خوبی داشتیم.»، وی با بیان این جمله ادامه داد: در رختکن به بازیکنان گفتم که ما در این بازی به زیبایی فوتبال اضافه کردیم اما به هر ترتیب سه امتیاز را نتوانستیم کسب کنیم.

سرمربی ذوب آهن راجع به وضعیت دروازه‌بانان این تیم تصریح کرد: ما همچنان معتقدیم سه گلر خوب در تیم‌مان داریم. صادقی از لحاظ روحی اُفت کرده و باید او صحبت کنیم که دوباره برگردد و شماره یک شود. همچنین بهزادی الان وضعیت خوبی دارد. او فصل پیش ۱۱ کلین‌شیت داشته است و می‌توانیم در مواقعی که صادقی از لحاظ روحی وضعیت خوبی ندارد، روی او حساب کنیم. همچنین ما روی گلر سوم‌مان نیز کار می‌کنیم و اعتقاد داریم که سرمایه ذوب‌آهن در سال‌های آینده خواهد بود. نمی‌توانیم بگویم اگر گلری در یک بازی گل خورد یا نخورد این نقطه قوت یا ضعف اوست. در بازی امروز کل تیم ما خوب بودند. فقط افسوس می‌خورم که توپ منظمی که ۱۸ سال دارد و بدون گرم کردن وارد زمین شد، گل نشد. البته او در این بازی نمره قبولی گرفت و این کار ما را سخت‌تر می‌کند, چون باید از او مراقبت کنیم و باعث پیشرفتش شویم.

منصوریان با اشاره به مصدومیت ارسلان مطهری در این بازی بیان کرد: بعضی از مصدومیت‌ها به عملکرد بازیکنان در تمرین بر می‌گردد اما بعضی از مصدومیت‌ها در جریان بازی رخ می‌دهد. در صحنه‌ای که برای مطهری پیش آمد خطای عجیبی بود و ما خداراشکر کردیم که ارسلان آسیب‌دیدگی بدتری پیدا نکرد. درباره داوری حرف نمی‌زنم، اما مطهری خوش‌شانس بود که اتفاق خاصی برایش رخ نداد و می‌تواند در دو سه هفته به وضعیت خوبی دست پیدا کند.

لیگ برتر فوتبال| جدال ذوب‌آهن و تراکتور برنده نداشت/ فرار پیکانی‌ها از شکست مقابل شاهین شهرداری

وی ادامه داد: من به فوتبال فیزیکی اعتقاد دارم، اما برخی مصدومیت‌ها واقعاً دست مربی نیست. لیگ برتر سطح بالایی دارد و فرسایشی است, بنابراین مصدومیت‌ها در جریان بازی پیش می‌آیند. ضمن اینکه امروز تعداد خطا‌ها خیلی بالا بود. در این بازی ۲۴ خطا روی بازیکنان ما شد و با این وضعیت باید پنج کارت زرد به بازیکنان حریف نشان داده می‌شد. البته ناظمی در این بازی مدیریت فوق‌العاده‌ای داشت و پیشرفت خوبی در داوری داشته است. او داوری است که در لیگ برتر می‌تواند بازی‌ها را مدیریت کند. در بازی اعتراض‌هایی وجود داشت، اما او با دقت و تسلط سوت می‌زد. تعداد خطا‌ها در این بازی زیاد بود و این آسیب می‌زند به بازیکنان. تیم ما خیلی تیم پول‌داری نیست و با جوانان‌مان جلو می‌رویم و اگر سرمایه‌‌ای را از دست بدهیم کار‌مان سخت می‌شود.

منصوریان تأکید کرد: ذوب‌آهن در چند سال گذشته جدا از مقام‌هایی که به دست آورده, افتخار کسب عنوان تیم اخلاق را هم داشته است. درست است تعداد خطاها در این بازی زیاد بود، اما داور خیلی شیک و باکلاس داوری کرد و نمی‌شود گلایه‌ای داشت.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که آیا وقفه در مسابقات لیگ برتر کمکی به این تیم کرده است, گفت: ما طبق برنامه جلو می‌رویم. ما از بعد از بازی با الاتحاد عربستان در لیگ قهرمانان آسیا آمادگی حضور در لیگ را داریم. چون هنوز لیگ شروع نشده بود ما بدون بازی به مصاف الاتحاد رفتیم و با دو بازی سنگین وارد لیگ شدیم. درباره تعطیلات لیگ باید بگویم که آخرین و مهمترین لبخند برای پیروزی, تیم ملی است و باید تیم ملی را اولویت بدهیم. وقفه‌ها برخی اوقات از تیم‌ها امتیاز می‌گیرد و برخی اوقات امتیاز می‌دهد. ما پلن یک سال آینده را به مدیریت باشگاه می‌دهیم و سیستماتیک کار را جلو می‌بریم و سعی می‌کنیم وقفه‌ها را با انجام بازی دوستانه و دیگر برنامه‌ها سپری کنیم.

وی درباره اینکه بدون بازی رسمی با الاتحاد در لیگ قهرمانان بازی کرده‌اند, تصریح کرد: ما ترجیح می‌دادیم بعد از بازی با النصر وارد مرحله بعد شویم و در همان موقع بازی کنیم، چون تیم خیلی آماده‌ای داشتیم و اگر همان موقع بازی می‌کردیم شرایط فرق می‌کرد. اصلاً الاتحاد نیز در آن زمان این الاتحاد نبود و این خرید‌‌ها را نکرده بود. الاتحاد سال گذشته در رتبه ششم، هفتم لیگ عربستان قرار داشت و بسیار شکننده بود. به‌هرحال ما همیشه تسلیم تقویم شرق آسیا می‌شویم. تیم ما اما آسیبش از شروع نشدن لیگ برتر آغاز شد. من از تیمی آمدم که نصف فوتبال ایران را کنترل می‌کند و تیم‌های دیگری مثل پرسپولیس یا تراکتور هم تأثیرگذار هستند اما تیم ما تیم مظلومی است و اصلاً برایش سرو صدایی نشد. ماهم قرار بود نماینده ایران در آسیا باشیم، اما کسی ما را ندید و از این موضوع آسیب خوردیم. ما وظیفه داریم که زحمت بکشیم و تلاش کنیم.

منصوریان درباره وضعیت بازیکنان سرباز ذوب آهن نیز ابراز داشت: ابتدا باید از مسئولان سپاه پاسداران تشکر کنم که خدمت بازیکنان سرباز ما بالاخره تمام شد. البته فکر می‌کنم احسان پهلوان دو سه ماه بیشتر خدمت کرد. تشکر می‌کنم از سپاه آذربایجان شرقی و تهران که دست به دست هم دادند تا دیگر برای این بازیکنان بیار و ببر نداشته باشیم, چون من دیگر چشمم را روی این سه بازیکن بسته بودم و آمدنشان هی امروز و فردا می‌شد. خلعتبری بازیکنی است که تنهایی می‌تواند جریان لیگ را عوض کند علاوه بر این در ذوب آهن یک بنزین سبز وجود دارد که پتانسیل خاصی به تیم می‌دهد و آن این است که همیشه بازیکنانی در باشگاه پنهان شده‌اند که مثل محرمی وقتی وارد می‌شوند شرایط را عوض می‌کند. البته ما باید مراقب این بازیکنان باشیم و از آنها حمایت کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.