استقلال و نفت مسجد سلیمان به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا استقلال بدون کسب پیروزی به استقبال داربی تهران برود.

به گزارش ایسنا، هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری دیدار تیم‌های استقلال و نفت در مسجد سلیمان پیگیری شد. دو تیم از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان به میدان رفتند که بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

مهدی قائدی در دقیقه ۱۶ برای استقلال و حامد نورمحمدی در دقیقه ۷۱ برای نفت گل زدند.

با این نتیجه، استقلال دو امتیازی شد و کماکان در انتهای جدول رده بندی قرار گرفت تا قبل از داربی تهران، وضعیت مطلوبی در جدول رده بندی نداشته باشد. نفت مسجد سلیمان هم با سه امتیاز در اواسط جدول جای گرفت.

همچنین اکبریان، داور این دیدار فرشید اسماعیلی با دوبار با کارت زرد جریمه کرد و در نهایت این بازیکن با کارت قرمز اخراج شد. همچنین سیاوش یزدانی و عمر دانسی از استقلال هم با کارت زرد جریمه شدند.

نیمه نخست

در دقیقه سوم بازی، محمد دانشگر با پاسی بلند، مهدی قائدی را پشت سر مدافعان نفت صاحب توپ کرد که کنترل ناقص قائدی توپ را مقداری جلوتر انداخت و زاویه تنگ شد. با این وجود شوت محکم این بازیکن از گوشه محوطه شش قدم به دیرک دروازه خورد و راه به دروازه نفت نیافت.

دومین فرصت استقلال هم دقایقی بعد با ضربه سر دیاباته در داخل محوطه جریمه به اوت رفت. نفت مسجد سلیمان بعد از چند دقیقه کنترل توپ را در اختیار گرفت و در دقیقه دوازده، نخستین موقعیت این تیم خلق شد که توپ با دخالت مدافعان استقلال دور شد.

گل: ضربه دیاباته در داخل محوطه جریمه نفت مسجد سلیمان در دقیقه ۱۶ با دفع ناقص دروازه‌بان نفت مسجد سلیمان همراه شد و قائدی دروازه خالی حریف را به راحتی باز کرد تا بازی یک بر صفر به سود استقلال شود.

در دقیقه ۲۳ شیخ دیاباته پس از ورود به محوطه جریمه نفت، سرنگون شد که بازیکنان استقلال اعتقاد به خطای پنالتی از سوی بازیکنان نفت داشتند. در دقیقه ۲۸ مجددا دیاباته شانس گلزنی با ضربه سر را داشت که ضربه او در چارچوب نبود.

نفت مسجد سلیمان در دقیقه ۳۳ شانس جبران گل خورده را داشت اما ضربه سر بازیکن این تیم توسط حسینی دفع شد.

استقلال در دقیقه ۴۴ فرصت زدن گل دوم را هم داشت که با تعلل بازیکنان آبی‌پوش در محوطه جریمه نفت، این فرصت از دست رفت.

از اتفاقات مهم این بازی مصدومیت شیخ دیاباته در دقیقه ۳۶ بود تا سرمربی ایتالیایی استقلال مرتضی تبریزی را جایگزین او کند.

نیمه دوم

مرتضی تبریزی نخستین موقعیت این نیمه را خلق کرد که ضربه او وارد دروازه نفت نشد. در دقیقه ۵۸ مرتضی تبریزی بعد از همکاری با مهدی قائدی، دروازه نفت را گشود اما اکبریان این گل را به نشانه خطا، مردود اعلام کرد.

یک دقیقه بعد، نفت مسجد سلیمان صاحب موقعیت تک به تک شد که در مرحله نخست حسینی توپ را دفع کرد و در مرتبه دوم توپ با دخالت مدافع استقلال به کرنر رفت. در دقیقه ۶۳، پاس رو به عقب تند و تیز میلیچ به حسینی، با واکنش دیرهنگام از این دروازه بان همراه شد تا توپ با خوش شانسی استقلال و با فاصله اندک از دروازه به کرنر برود.

گل: در دقیقه ۷۱ حامد نورمحمدی روی ارسال بلند ابراهیمی به داخل محوطه جریمه و خروج اشتباه حسینی، دروازه استقلال را باز کرد و کار به تساوی کشید.

در دقیقه ۷۷ استقلال با ضربه سر محمد دانشگر دروازه نفت را تهدید کرد که حبیب فرعباسی با واکنشی خوب توپ را دفع کرد و در بازگشت هم بازیکنان استقلال مرتکب خطا شدند. مجددا در دقیقه ۸۴، همکاری وریا غفوری و محمد دانشگر موجب خلق موقعیت برای غفوری شد که او از گوشه محوطه شش قدم شوت زد اما ضربه او را عباسی در آغوش گرفت.

فرشید اسماعیلی در دقیقه ۸۷ با خطای روی بازیکن نفت مسجد سلیمان، کارت زرد دوم خود را دریافت کرد و با کارت قرمز اخراج شد.

در دقیقه ۴+۹۰ نفت فرصت زدن گل دوم را هم داشت که سید حسین حسینی با پا مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، سیاوش یزدانی، میلیچ، محمد دانشگر، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی، داریوش شجاعیان (علی دشتی ۷۹)، آرش رضاوند (محسن کریمی ۷۸) و دیاباته (مرتضی تبریزی ۳۶).

ترکیب نفت: حبیب فرعباسی، محمد طیبی، مجید عیدی، حامد نورمحمدی، پیام ملکیان (حسین ابراهیمی ۵۹)، میرهادی میرجوان ( فرزاد حاتمی ۸۰)، عباس عسگری (میلاد خدایی اصل ۵۳)، میثم نقی‌زاده، علیرضا علیزاده و سجاد جعفری.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )