هادی طباطبایی، دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران اعتقاد دارد که بازی با هنگ‌کنگ ملاکی برای ارزیابی تیم ملی نیست، چون حریف قدر نبود.

هادی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره برتری ۲ بر صفر تیم ملی فوتبال مقابل هنگ‌کنگ در اولین بازی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین، اظهار داشت: این اولین بازی رسمی تیم ملی با سرمربی جدید بود و بازیکنان خیلی جا افتاده نبودند. از طرفی، هنگ‌کنگ حریف قدری برای ایران نبود. دلیلش هم تفاوت وزن دو تیم به لحاظ کیفیت بود. همین مسئله باعث شد تا بازیکنان تلاش زیادی نکنند و نیازی هم نمی‌دیدند که این کار را انجام دهند.

وی افزود: با گل اول ایران، بازیکنان راحت‌تر بازی کردند و توانستند به گل دوم نیز دست پیدا کنند. در مجموع این بازی را نمی‌توان ملاک ارزیابی قرار داد، چون هنگ‌کنگ حریف قدری برای ما نبود.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نبود مارک ویلموتس از بازیکنان جوان استفاده کند، گفت: نمی‌توان از اینکه چرا جوان‌ها بازی نکردند، انتقاد کرد، چون این اولین مسابقه رسمی بود که بازیکنان کنار هم به میدان رفتند. این بازیکنان باید کنار هم باشند تا در دیدارهای سنگین‌تر کیفیت بهتری داشته باشند. ضمن اینکه بازی عصر سه‌شنبه و مشابه آن تأثیرات خودش را دارد.

طباطبایی خاطر نشان کرد: تفاوت تیم ملی فعلی با زمان کارلوس کی‌روش این بود که برای کی‌روش فرقی نمی‌کرد با چه تیمی بازی خواهند کرد. کی‌روش ملی‌پوشان را تهییج می‌کرد که به داخل زمین رفته و کیفیت خود را به نمایش بگذارند. ویلموتس اما به تازگی به ایران آمده است و خیلی از شرایط فوتبال ایران شناخت ندارد. او برای رسیدن به شناخت کافی از فوتبال ما همچنان نیاز به زمان دارد.

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲| آغاز مسیر صعود با پیروزی قابل پیش‌بینی مقابل هنگ‌کنگ/ اولین برد رسمی «تیم ملی» با ویلموتس

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )