حسین عسگری، رئیس پیشین کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: تصمیم فغانی برای مهاجرت از ایران شخصی است و کسی نمی‌تواند او را مجبور به کاری کند.

حسین عسگری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره انتشار خبری مبنی بر مهاجرت علیرضا فغانی از ایران اظهار داشت: این یک بحث شخصی و خصوصی است و خیلی اطلاعی از این تصمیم فغانی ندارم،‌ اما به طور کلی داوری اولویت کسی در زندگی نیست، چون اصلاً شغل محسوب نمی‌شود که کسی به آن اتکا کند و زندگی‌اش را از این راه تأمین کند.

وی افزود: همان‌طور که گفتم داوری اصلاً شغل نیست. هدف اول هر کسی هم این است که زندگی‌اش را تأمین کند. سعید مظفری‌زاده نیز چند سال پیش این کار را انجام داد. فغانی هم تجربه و سواد کافی را دارد و قطعاً اولویتش مانند هر انسان دیگری زندگی‌اش است. اطلاعی از تصمیم او ندارم، ولی این‌ تصمیمات شخصی است و کسی نمی‌تواند جلوی فردی را بگیرد.

«به نظر شما مهاجرت فغانی ربطی به شرایط داوری و فوتبال ایران و همچنین بحث دستمزدها در این رشته دارد؟»، رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: فکر نکنم ربطی به این داستان‌ها داشته باشد. اگر این‌طور بود از اول چنین تصمیمی می‌گرفت. به نظرم این همان بحث اولویت و تأمین زندگی شخصی است. هیچ شخص دیگری هم نمی‌تواند در این مورد نظر بدهد. فغانی یک فرد تحصیلکرده است و فقط خودش می‌تواند در مورد این تصمیم صحبت کند. من هم به طور کلی نظرم را گفتم. داوری همین است و فقط در یک یا دو کشور به عنوان شغل محسوب می‌شود. داوری فقط یک عشق و علاقه است و در بیشتر کشورهای دنیا دکترها، مهندسان و دیگران به خاطر علاقه و شهرتی که در این رشته وجود دارد، به آن ورود می‌کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.