پیشکسوت باشگاه فوتبال استقلال می‌گوید غرور بازیکنان استقلال بود که باعث شکست سنگین این تیم در داربی سال ۵۲ شد.

حسن روشن پیشکسوت باشگاه فوتبال استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دیدار وزیر ورزش با پیشکسوتان باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: به نظر من جلسه بسیار خوبی بود. بچه‌ها در این جلسه‌ جمع شدند و صحبت‌های خود را به وزیر ورزش مطرح کردند که کاملا منطقی بود.

او ادامه داد:‌ ما درباره مسائل مختلفی درباره باشگاه صحبت کردیم. از جواد قراب تا هادی نراقی در این جلسه صحبت کردند و از این انتقاد کردند که چرا پول پیشکسوتان عقب می‌افتد و از شائبه اینکه وزیر ورزش پرسپولیسی بوده است و چرا به استقلال رسیدگی نمی‌شود. به نظر من در این جلسه باید ۵۰ نفر از پیشکسوتان باشگاه حاضر می‌شدند و فکر می‌کنم تعداد نفرات ما در این جلسه کم بود. باید بگویم چنین جلسه‌ای تا به حال برگزار نشد. از دو ساعت و ربعی که جلسه‌ بود، تنها یک ربع وزیر صحبت کرد و دوستان به طور کامل مسائل خود را مطرح کردند. ما در این جلسه نه خواستیم آقای فتحی را از میز مدیرعاملی‌اش برداریم، نه می‌خواستیم چیز خاصی از وزیر ورزش بگیریم. ما تنها دغدغه‌های خود را به گوش وزیر ورزش رساندیم. بالاخره آقای فتحی در این مدت زحمت‌های زیادی برای باشگاه استقلال کشیده است اما اشتباهاتی رخ داده که باید برطرف شود.

پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به بیهودگی برگزاری اردوهای خارج از کشور خاطرنشان کرد:‌ تیم وقتی به ترکیه می‌رود بعد می‌گویند که ما در آنجا یخ برای بازیکنان نداشتیم. خب سوال اینجاست که اصلا چرا تیم را به ترکیه می‌برید؟ وقتی هزینه‌ها بالاست و پول باید در جای دیگری خرج بشود. برای چه تیم را به ترکیه می‌برید. ایران چهار فصل دارد و چرا در داخل کشور اردوهای تدارکاتی را برگزار نکنیم؟ ما در زمانی که فوتبالیست بودیم، در فصل‌های سرد به مکان‌های گرمسیری می‌رفتیم و در فصل‌های گرم به مکان‌های سردسیری می‌رفتیم و خیلی هم اردوهای خوبی برگزار می‌کردیم.

حسن روشن درباره شهرآورد ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ و داربی «شش‌تایی‌ها» که امروز (شنبه) سالگرد این بازی است گفت:‌ غرور بچه‌ها بود که تیم در آن بازی شش گل خورد. ما در بازی قبلی برابر تیم شهباز، چهار گل زده بودیم و با یک غرور پا به میدان گذاشته بودیم که در نهایت موجب شد ما شش گل از پرسپولیس بخوریم. بعضی‌ها ناراحت می‌شوند و در جمع‌مان اگر حرف از داربی شش‌تایی بشود، پا می‌شوند می‌روند.

پیشکسوت باشگاه استقلال افزود: در واقع باید این مساله را پذیرفت که فوتبال همین است و قشنگی‌های فوتبال هم به همین اتفاقات است. یک بازی رئال و منچستر یونایتد بازی داشتند و ما هم به استادیوم رفته بودیم تا بازی را ببینیم. مدرس آن دوره آموزشی، به ما کاغذ داد تا این بازی را پیش بینی کنیم. هر کسی یک نتیجه‌ای را پیش بینی کرد. خود مدرس ما، بازی را سه بر یک پیش‌بینی کرده بود. بازی شروع شد و در نیمه اول نتیجه سه بر یک شده بود. مدرس‌مان گفت که این بازی غیر عادی است و در نهایت بازی هفت بر یک به اتمام رسید! ما در داربی ۵۲ یک گل بد خوردیم و شیرازه تیم از هم پاشید و در ادامه هم موجب شد تا گل‌های دیگر را بخوریم. بعد از باخت بازیکنان پرسپولیس رفتار خوبی داشتند و همه چیز خوب بود و نباید اینقدر این طور مسائل را بزرگ و غیرقابل حل قلمداد کرد.

او درباره داربی «شش‌تایی» خاطرنشان کرد:‌ تیمسار خسروانی بعد از این باخت یک دسته گل به باشگاه پرسپولیس فرستاد و به آن‌ها تبریک گفت و مدتی بعد هم یک جشن در باشگاه بانوان در خیابان حجاب گرفت. حالا پرسپولیسی‌ها بیایند به ما شیرینی بدهند و کیکی چیزی بدهند که از دل ما در بیاورند!‌ (خنده)

روشن درباره جواد الله وردی بازیکن وقت تیم تیم استقلال و اینکه گفته شده بود او از مقصران اصلی داربی شش‌تایی‌ها به شمار می‌آید گفت: آن پسر به هیچ عنوان گناهکار نیست. او پسر بسیار خوبی است و چون که قرارداد او انتهای فصل تمام می‌شد به او این تهمت‌ها را می‌زدند. مگر یک نفر چقدر می‌تواند در یک بازی پر گل مقصر باشد؟ ما دروازه‌بان‌های تیم‌مان، گلر تیم ملی بودند و نمی‌شود تمام تقصیرها را گردن الله وردی گذاشت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )