پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: چند سالی است که استقلالی‌ها بدنبال دشمن فرضی هستند تا کوتاهی‌های خود را به گردن آنها بیاندازند.

رضا رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص عملکرد استقلال در دو هفته اول لیگ گفت: شاخصه تیم داری از لحاظ فنی برای یک تیم افکار و تفکرات سرمربی است. دو بازی استقلال برابر فولاد و ماشین سازی نشان داد که این تیم در بحث روحی و روانی انرژی مثبت و آرامش در شرایط خوبی قرار ندارد.

وی تاکید کرد: به دلیل همین اتفاقات، استراماچونی زیاد از حد از کوره در می رود و این نشان می دهد که او شرایط خوبی ندارد البته رفتارهای دیکتاتورمآبانه ای هم دارد و به جای اینکه احترام بگذارد با تندی صحبت می کند. این مسئله نشان می دهد که در استقلال آرامش وجود ندارد.

رجبی در ادامه گفت: در دو بازی گذشته که نزدیک به ۱۹۰ دقیقه بود استقلال بیش از دو موقعیت گل نداشت. عدم تمرکز و نبود شرح وظایف بازیکنان باعث شد که این تیم نتواند پیروز این دو دیدار شود.

مدافع پیشین استقلال خاطرنشان کرد: در بازی استقلال برابر فولاد، شجاعیان و قائدی یک ایراد بزرگ داشتند و آن این بود که خیلی نزدیک به هم بازی می کردند. با شرایطی که استقلال دارد نشان می دهد این تیم پخته نیست و تجربه بالایی ندارد.

وی تصریح کرد: سرمربی استقلال در جریان بازی باید تبحر خود را نشان دهد تا ببینیم او چقدر شاخصه فنی دارد اما متاسفانه او بیشتر اسیر حواشی شده تا بازی. به عنوان مثال باید بگویم در دیدار برابر فولاد دو بازیکن چسبیده به ورویا غفوری بازی می کردند و اجازه کار به این بازیکن را نمی دادند اما متاسفانه سرمربی استقلال اصلا به این موضوع توجه نکرد و نتوانست شرایطی را بوجود بیاورد که وریا غفوری یا تغییر جا داده یا اینکه به نوعی دیگر خود را از این دو بازیکن جدا سازد.

رجبی در خصوص اینکه گفته می‌شود علیرضا فغانی باعث شد تا استقلال در بازی با فولاد سه امتیاز را از دست بدهد، ادامه داد: متاسفانه چند سالی است که استقلال دنبال دشمن فرضی می گردد. یک روز وزیر، یک روز خطیر، یک بار فتح الله زاده را مقصر عدم نتیجه گیری می دانند و من متوجه این رفتار استقلال نمی شوم. وقتی تیمی نمی تواند دقایق پایانی بازی را کنترل کند ربطی به وزیر و وکیل ندارد. زمانی که فولادی ها به استقلال گل زدند ۴ مدافع آبی پوشان تنها تماشاگر بودند و هیچ حرکت مثبتی نکردند. بازیکن باید بداند تا سوت داور زده نشده بازی ادامه دارد و اینکه ما بخواهیم تساوی برابر فولاد را به گردن فغانی بیاندازیم یک اشتباه بزرگ است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تعطیلی لیگ به خاطر تیم ملی می تواند به استقلال کمک کند، گفت: صادقانه باید بگویم آبی پوشان تمریناتشان را زود شروع کردند، اردوی خوبی را در ترکیه برگزار کرده و زمان کافی برای آماده شدن داشتند اما اگر استقلال می خواهد در آینده موفق باشد فقط یک راه حل دارد و آن این است که استراماچونی، بازیکنان و مسئولان باشگاه یک نشست صمیمانه با یکدیگر داشته باشند تا مشکلات را حل کرده و شروعی پرقدرت در لیگ داشته باشند. آنها تا دور یک میز ننشینند و صادقانه اختلافشان را حل نکنند هرگز استقلال نمی تواند موفقیت را پیش چشم خود ببیند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )