روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلواسپورت در گزارشی ادعای عجیبی را درباره وضعیت سرمربی استقلال مطرح کرد و نوشت: استراماچونی در ایران مانند یک زندانی است!

به گزارش ایسنا، روزنامه خبرورزشی در ادامه نوشت: این سایت معتبر ایتالیایی گزارش خود را با اشاره به شرایط سختی که مربی ایتالیایی در ایران تجربه کرده آغاز و با اشاره به این شرایط به کابوس می‌نویسد: «هنگامی که استراماچونی نیمکت مربیگری اینتر را از ماسیمو موراتی مالک اینتر تحویل می‌گرفت، هیچ‌وقت پیش‌بینی این شرایط عجیب را در ایران نمی‌کرد. مربی ۴۳ ساله در ایران درگیر یک کابوس واقعی شده است. او که روزی یووه را در لیگ ایتالیا شکست داده بود، بعد از سپری کردن شرایطی سخت در اودینیزه، پاناتینایکوس و اسپارتا پراگ، حالا مربی استقلال تهران است.»

شروع کابوس این سایت در ادامه با انتشار فایل کنفرانس خبری استراماچونی و عصبانیت این مربی در جریان کنفرانس می‌نویسد: «مربی ایتالیایی در حال حاضر قراردادی دو ساله با این باشگاه ایرانی دارد که قابلیت تمدید شدن به سال سوم را نیز دارد و سالانه یک و نیم میلیون یورو دریافت می‌کند! او مربی تیمی شده که فصل گذشته در لیگ سوم شد و دو قهرمانی آسیا در کارنامه دارد. با این حال استراماچونی در بازی اول مقابل ماشین‌سازی شکست خورد و به لطف کنفرانس خبری در غیاب مترجم، کابوس واقعی شروع شد.»

استعفای خطیر و تک ماندن استرا گاتزتا در ادامه آغاز روز‌های بد استرا را به استعفای خطیر ارتباط داده است. خطیر همان شخصی بود که در جریان مذاکرات استرا را به حضور در ایران قانع کرد و به اعتقاد این سایت با رفتن خطیر از استقلال، استراماچونی تنها و بی‌یاور مانده است. گاتزتا می‌نویسد: «همه مشکلات از استعفای علی خطیر شروع شد. خطیر کسی بود که مقدمات حضور استراماچونی در ایران را فراهم کرده بود. اختلاف‌نظر‌ها در هیئت مدیره باعث شد خطیر استعفا دهد و استراماچونی در باشگاه تنها بماند. مربی ایتالیایی در گفتگو با خبرنگار ما نیز تأکید کرده که بعد از رفتن خطیر در استقلال تنها شده است.»

ورزشگاهی مجهز که استقلال در آن تمرین نکرد گاتزتا در بخشی دیگر از گزارش به این نکته اشاره می‌کند که در روز‌های اولیه حضور این مربی در ایران به استراماچونی ورزشگاهی مجهز نشان داده شد، اما استقلال هیچ‌وقت موفق به تمرین در این باشگاه نشده است. به احتمال زیاد اشاره این مربی به کمپ تمرینی اختصاصی باشگاه استقلال است.

پرداخت پول پرواز میلیچ از جیب استرا! یکی دیگر از افشاگری‌های بزرگ رسانه ایتالیایی در مورد پرداخت پول بلیت پرواز میلیچ از جیب مربی ایتالیایی است: «طولی نکشید که مشکلاتی هم در مذاکره با میلیچ برای حضور در ایران پیش آمد و باشگاه استقلال حاضر نشد پول پرواز این بازیکن به تهران را بپردازد. به همین خاطر طبق اطلاعات منابع ما، استراماچونی از جیب خود پول این پرواز را پرداخت کرد. با این وجود به میلیچ بعد از حضور در ایران نیز ویزا داده نشد تا او شبانه به دبی برود.»

مترجم ناپدید می‌شود اتفاق بد بعدی روز جمعه می‌افتد. بنا بر ادعای گاتزتا، استراماچونی در ایران دو مترجم دارد. یک نفر برای تمرینات و یک نفر برای کنفرانس‌های خبری، اما لحظه‌ای که این مربی پا به زمین تبریز می‌گذارد، هیچ‌کدام از این دو مترجم در کنار استراماچونی حاضر نمی‌شوند چرا که مسئولان برگزاری مسابقه مانع از حضور هر دو مترجم می‌شوند.

هیچ‌کدام از بازیکنان و اعضای کادر فنی زبان بلد نبودند در ادامه گزارش، گاتزتا با اشاره به اینکه هیچ‌یک از بازیکنان یا اعضای کادر فنی زبان انگلیسی بلد نبودند و به همین خاطر استراماچونی در نبود مترجم‌هایش نتوانست تیمش را رهبری کند، می‌نویسد: «مایه تأسف است که حتی یک بازیکن استقلال و همچنین اعضای کادر فنی توانایی صحبت به زبان انگلیسی را ندارد و به همین خاطر استرا موفق به برقراری ارتباط با شاگردانش نمی‌شود.»

بازیکنان اضافه زیر ۲۳ سال نکته جالب دیگری که در این گزارش وجود دارد، اطلاع ندادن به مربی ایتالیایی در مورد اجازه همراهی دو بازیکن زیر ۲۳ سال به همراه تیم در روز مسابقات است. گاتزتا می‌نویسد: «استرا با حضور روی نیمکت متوجه می‌شود تیم حریف ۲۰ بازیکن در لیست خود دارد، اما او تنها ۱۸ بازیکن به همراه خود برده بود چرا که هیچ‌یک از دستیارانش به او اطلاع نداده بودند که استقلال می‌تواند دو بازیکن زیر ۲۳ سال اضافه به همراه خود ببرد.»

انکار سازمان لیگ و سکوت استقلال این در حالی است که سازمان لیگ ایران بعد از پایان مسابقه منکر ممانعت از حضور مترجمان استراماچونی شده و گاتزتا معتقد است سکوت باشگاه استقلال نیز حرف‌های زیادی در دل خود دارد.

هزینه ۳ میلیون یورویی فسخ قرارداد رسانه معتبر ایتالیایی در پایان با جمع‌بندی شرایط، با اشاره به اینکه استراماچونی به‌شدت به‌دنبال فسخ قرارداد خود است و در ایران تبدیل به یک زندانی شده است، می‌نویسد: «در حقیقت، استراماچونی در ایران مانند یک زندانی است! مربی ایتالیایی از طریق فردریکو پاستورلا درخواست کرده قراردادش را بدون پرداخت مبلغی فسخ کند و این درخواست رد شده است. اگر استرا بخواهد باشگاه را ترک کند، باید ۳ میلیون یورو خسارت بدهد. او باید چند روز بعد در خانه دومین بازی فصل را تجربه کند و امیدوار است هرچه زودتر از این کابوس ایرانی بیدار شود.»

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )