آنالیزور پیشین استقلال گفت: اشتباهات فردی و ضعف عمق خط دفاعی استقلال پاشنه آشیل این تیم برابر ماشین سازی و اصلی ترین عامل شکست آنها بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال در نخستین گام خود در نوزدهمین دوره از رقابتهای لیگ برتر در تبریز به مصاف ماشین سازی رفت که در نهایت با یک گل مقابل میزبان خود پذیرای شکست شد.

در خصوص این بازی نیما رسولی آنالیزور سابق تیم‌های استقلال، سپاهان و تیم ملی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استقلال بازی را بد آغاز کرد و در نیمه نخست اشتباهات فردی در عمق خط دفاعی این تیم به شدت مشهود بود. اگر تیمی با تجربه تر از ماشین سازی در آن دقایق مقابل استقلال بازی می‌کرد قطعا بیشتر از یکبار به گل می‌رسید.

وی اضافه کرد: ماشین سازان آنالیز خوبی از استقلال داشتند و با بستن کانالهای تهاجمی این تیم در کناره‌های زمین، کارایی وریا غفوری و میلاد زکی‌پور را گرفته بودند. بازیکنان این تیم دوندگی زیادی داشتند و هنگامی که استقلالی‌ها توپ را در اختیار می‌گرفتند خوب جمع می شدند و همه فضاها را محدود می‌کردند.

رسولی در ادامه بیان داشت: استقلال همزمان بازی مستقیم ترکیبی را در دستور کار قرار داده بود. اما دوندگی بازیکنان ماشین سازی و انگیزه بالای آنها باعث شد تا آبی پوشان کمتر بتوانند موقعیت خلق نمایند.

آنالیزور پیشین آبی پوشان با اشاره به گل دیرهنگام ماشین سازی گفت: تیم تبریزی هیچ فرم دیگری نمی‌توانست روی دروازه استقلال خطر ایجاد کند مگر استفاده از عمق دفاع. شاگردان خطیبی در دقیقه ۹۵ با استفاده از همین روش صاحب موقعیت شدند و با استفاده از اشتباه بازیکنانِ دفاعی به راحتی به گل سه امتیازی رسیدند.

وی در خصوص تعویضهای استقلال گفت: تعویضها خوب بود و بعد از تغییراتی که استراماچونی ایجاد کرد آبی پوشان برتری محسوسی به دست آوردند. اما سرانجام همان اشتباهات فردی و ضعف تیم کار دست استراماچونی داد.

رسولی در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از نقاط ضعف استقلال در عدم استفاده از موج دوم حملات بود که این بیشتر به ماشین سازان کمک کرد تا آنها به اهداف از پیش طراحی شده‌شان که ضد حمله با استفاده از سرعت بازیکنانِ مهاجم و کندی مدافعانِ استقلال بود دست پیدا کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.