تعدد پست‌های مختلف در زیر مجموعه فدراسیون فوتبال برای محمدرضا ساکت به یکی از پرسش‌های فوتبال ایران تبدیل شده است، هرچند که مهدی تاج معتقد است وی علی‌رغم بازنشستگی مانند هر فرد دیگری می‌تواند به عنوان مشاور و بدون منع قانونی در فدراسیون فعالیت کند، اما مشخص نیست ضرورت حضور وی در سمت‌های مختلف در فدراسیون فوتبال چیست؟

به گزارش ایسنا، چندی پیش بود که مجلس شورای اسلامی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تصویب کرد و مطابق این قانون روسا، دبیران کل و اعضای هیات رییسه فدراسیون‌های ورزشی نیز اگر مشمول این قانون می‌شدند باید از سمت خود کناره‌گیری می‌کردند، قانونی که به موجب آن محمدرضا ساکت باید سمت‌های اجرایی خود را از قبیل دبیرکلی فدراسیون و ریاست سازمان تیم‌های ملی را واگذار می‌کرد.

رییس سازمان‌ تیم‌های ملی کیست؟

رئیس فدراسیون فوتبال اما خیلی زود ابراهیم شکوری را به عنوان سرپرست سمت دبیرکلی منصوب کرد اما تاکنون هیچ انتصابی برای سازمان تیم‌های ملی صورت نگرفته است و برخی هم‌چنان "ساکت" را ریاست سایه این سازمان می‌دانند و نامه‌های مربوط به سازمان تیم‌ملی بدون تاریخ و صرفا با امضای بدون ذکر نام رییس نگاشته می‌شود! اخیرا هم کاظم طالقانی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به انتخاب نشدن رئیس یا سرپرست برای این سازمان تیم‌های ملی اشاره کرده و گفت بود که "ساکت" هم‌چنان مسئولیت هدایت سازمان تیم‌های ملی را بر عهده دارد.

مدیریت تیم‌های ملی و سرپرست تیم ملی بزرگسالان

ابراهیم شکوری- سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال- صبح چهارشنبه ۲۳ خردادماه سال جاری در حاشیه بازدید از موزه ورزش در پاسخ به این پرسش که محمدرضا ساکت با چه سمتی همراه تیم ملی به کره جنوبی رفته است؟ گفت: ساکت مدیر و سرپرست تیم است.

خردادماه سال ۱۳۹۵ بود که مهدی تاج از محمدرضا ساکت به عنوان مدیر جدید تیم‌های ملی نام برد و اعلام کرد که قرار شده وی علاوه بر عنوان مشاور ارشد رئیس فدراسیون فوتبال، کارهای مربوط به مدیریت تیم‌های ملی را هم انجام دهد.

اما ۲۳ خردادماه سال جاری و یک روز پس از آن‌که ابراهیم شکوری اعلام کرده بود محمدرضا ساکت به عنوان سرپرست و مدیرتیم ملی به کره‌ جنوبی سفر کرده است فدراسیون فوتبال در خبری اعلام کرد که "ساکت" از سوی رییس فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران منصوب شده است.

مرکز ملی فوتبال؟

بهمن‌ماه سال ۹۵ بود که مهدی تاج- رئیس فدراسیون فوتبال- در حکمی محمدرضا ساکت، مشاور ارشد خود و رئیس سازمان تیم‌های ملی را به عنوان رئیس مرکز ملی فوتبال ایران نیز منصوب کرد. هرچند در آن زمان مشخص نبود که مرکز ملی فوتبال ایران به چه فعالیت‌هایی می‌پردازد و ساکت قرار است چه مسئولیتی را در فدراسیون فوتبال دنبال کند! با این حال هرچند که در بخش "کمیته‌ها" در صفحه فدراسیون فوتبال تعریفی از کارکرد کمیته‌ها و دیگر بخش‌های مختلف زیر مجموعه این فدراسیون آورده شده و در کنار آن روسای کمیته‌ها و دیگر ارکان فدراسیون فوتبال معرفی شده‌اند اما نه تنها تعریفی از کارکرد مرکز ملی فوتبال آورده نشده است بلکه ریاست این مرکز نیز مشخص نیست!

عضویت در کمیته فنی و توسعه فوتبال

در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه‌سال ۱۳۹۶ از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد که طی حکمی از سوی رییس فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص به عنوان رئیس کمیته و فنی و توسعه فوتبال انتخاب و محمدرضا ساکت در کنار محمود یاوری، محمد احسانی، محمد خبیری، فریدون معینی،محمود شیعی و احمد خداداد به عنوان اعضای این کمیته انتخاب شدند.

در مورد کمیته فنی باید خاطرنشان کرد که هرچند این کمیته با تغییر برخی اعضا ترکیب جدیدی را به خود گرفته است اما در مورد عدم حضور ساکت در این کمیته به صورت رسمی خبری منتشر نشده است.

کمیته بازاریابی یا سازمان اقتصادی؟

در همین حکم عابدینی به عنوان رئیس کمیته بازاریابی انتخاب شد و بازهم نام محمدرضا ساکت در کنار اسامی علیرضا اسدی، علی الدینی و نسترن سلیمی به عنوان اعضای کمیته بازاریابی دیده می شد.

در حال حاضر این کمیته به سازمان اقتصادی تبدیل شده است و درحالی که ابتدا ممبینی و پس از آن درودگر به عنوان روسای این سازمان انتخاب شده‌اند اما اعضا و مسئولان این سازمان مشخص نیستند!

عضویت در کمیته فنی فوتسال

ساکت اما به تازگی از سوی رییس فدراسیون فوتبال به عنوان عضو جدید کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی منصوب شد، اتفاقی که بلافاصله با واکنش محمدحسن انصاری‌فرد همراه و موجب کناره‌گیری وی از سمت ریاست سازمان لیگ فوتسال و نیز ریاست کمیته "فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی" شد و تاکید کرد که به هیچ وجه عنوان به فوتسال بازنخواهد گشت.

داورزنی و پست‌های متعدد ساکت

محمدرضا داورزنی؛ معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز در نشست خبری که طی هفته جاری برگزار شد در مورد پست های متعدد محمدرضا ساکت، تصریح کرد که فدراسیون فوتبال نه تنها در مورد آقای ساکت بلکه در مورد سایر افراد نیز باید پاسخگو باشد و مهدی تاج نیز باید در این زمینه پاسخ دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.