سرمربی تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه این تیم به دنبال کسب سهمیه آسیایی در لیگ نوزدهم است، گفت: انتقال سایپا به استان البرز غلط است و حق تهران این است که تیم‌های بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرکی درباره مشخص شدن زمان شروع لیگ برتر فوتبال به «تهران ورزشی» گفت: این انتظار برای اولین بار بعد از تعویق یک ماهه لیگ به پایان می رسد و مسابقات از روز پنجشنبه آغاز می شود. ما هفته اول با تیم شهر خودرو بازی داریم. برای تمام تیم ها از جمله شهر خودرو احترام قائلیم. این تیم واقعا ارزشمند است بخصوص اینکه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است.

وی افزود: ما آماده هستیم و تمریناتمان را تیرماه استارت زدیم. شهر خودرو فصل گذشته تمام نگاه ها را به سمت خودش جلب کرد. گل محمدی از شاگردان و دوستان خوب من است. سه هفته پیش یک بازی دوستانه با شهر خودرو داشتیم.

سرمربی پیکان درباره محل میزبانی این تیم از حریفانش یادآور شد: در ورزشگاه شهر قدس بازی می کنیم. ایراداتی به ورزشگاه وارد است ولی در همین زمین میزبان خواهیم بود. فقط بحث گیت ها بود که باشگاه در حال تلاش برای حل این مشکل است.

فرکی ادامه داد: در این مدت ۱۰ بازی تدارکاتی داشتیم. آخرین دیدار مقابل استقلال بود. برد مقابل این تیم غنیمت بزرگی قبل از شروع لیگ بود. همیشه اعتقادم این است که این بردها می تواند انگیزه ای برای بازیکنانمان ایجاد کند ولی امتیازی نخواهد داشت. با شرایط خوبی بازی های تدارکاتی را تمام کردیم و برای شروع لیگ باید بیش از این تلاش کنیم.

وی در خصوص نوسانات پیکان در سال های گذشته تاکید کرد: در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست. در لیگ ما اتفاقاتی رخ داده که این امیدواری را به هر تیمی می دهد با انگیزه ظاهر شود. ما در سال های اخیر قهرمانی فولاد و استقلال خوزستان را در لیگ داشتیم؛ آنهم در زمانی که تمام تیم های بزرگ برای قهرمانی تجهیز شده بودند. این نتایج این امیدواری را می دهد تا ما هم مثل شهر خودرو شانس کسب سهمیه آسیایی را داشته باشیم. یک زمانی تیم صباباتری سهمیه آسیایی گرفت و هیچکس انتظارش را نداشت. ما همین هدف را برای پیکان متصور هستیم. تلاش باید با نتیجه همراه باشد. کارمان سخت است اما باید بستر را برای داشتن تیم خوب و بدون حاشیه داشته باشیم.

فرکی درباره حضور سرمربیان آرژانتینی، ایتالیایی و ترکیه ای در لیگ نوزدهم گفت: لیگ ما خیلی تجربه حضور سرمربی ایتالیایی و آرژانتینی را نداشته است اما تجربه سرمربیان ترکیه ای داشته ایم. مهم این است این مربیان تاثیر بلندمدت خود را بگذارند اگرچه ممکن است خودشان کوتاه مدت در ایران باشند. وقتی بهترین امکانات و بهترین تیم ها را در اختیارشان می گذاریم باید نتیجه اش طوری شود که تیم های دیگر هم از آن استفاده ببرند.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال انتقال تیم سایپا به کرج یادآور شد: این اتفاق خوبی نیست. من این شرایط را با تیم نفت تجربه کردم. وقتی می خواستند تیم را به اراک منتقل کنند، یک هفته مانده به لیگ کارمان را شروع کردیم. این حرکت، حرکت غلطی است. امیدوارم برای سایپا این اتفاق رخ ندهد. این سهمیه حق تهران است. تهرانِ به این بزرگی باید تعداد تیم های بیشتری در لیگ داشته باشد. جوانان زیادی در تهران داریم که برای بازی به شهرستان ها می روند و از خانواده هایشان دور می شوند. دلیلی ندارد دوباره سایپا به استان البرز برگردد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.