مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: شیوه تربیت بازیکن در آکادمی ها غیر استاندارد است و باعث شده تا بچه پولدارها رشد پیدا کنند.

ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ضعف فنی لژیونرهای ایرانی در فوتبال اروپا که منجر به بازگشت آنها به لیگ برتر ایران و یا انتقال به تیم‌های ضعیف تر شده گفت: بازیکنی که از کودکی شرایط حرفه ای را درک نکند نمی تواند در بزرگسالی به بلوغ لازم برسد.

کارشناس فوتبال ایران درباره حضور کوتاه مدت فوتبالیست های ایرانی در کشورهای اروپایی تاکید کرد: این ضعف در فوتبال ایران بنیادی است که بازیکنان‌ ایرانی در دو دهه اخیر نتوانستند خودشان را در قامت ستاره نشان دهند. آخرین لژیونرهای موفق، کریم باقری و مهدی مهدوی کیا بودند که به خاطر شرایط جسمانی مناسب و زندگی سالم توانستند سال ها در اروپا بازی کنند. بازیکنی که نتواند خودش را با علم روز فوتبال دنیا وفق دهد قطعا دچار ضعف می شود. فوتبال حرفه ای تنها به مستطیل سبز ختم نمی شود بلکه یک بازیکن نیاز به استراحت کافی و زندگی صحیح دارد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی به باشگاه ها بر می گردد تاکید کرد: یک بازیکن یا در آکادمی باید پیشرفت کند یا در همان دوران خردسالی جذب باشگاه شود تا رشد پیدا کند. وقتی باشگاه های ما به هیچ وجه توجهی به فوتبال پایه نمی کنند همین مشکل به وجود می آید که حالا فقر ستاره داریم.

ابراهیمی درباره شیوه تربیت بازیکن در آکادمی های خصوصی فوتبال نیز گفت: فوتبال در حال حاضر بدتر از قبل هم شده است. در گذشته استعدادهایی بودند که از خانواده‌های نه چندان پولدار به فوتبال وارد می شدند اما این روزها آکادمی های غیر استاندارد پول های آنچنانی می گیرند تا به زور بچه پولدارها را فوتبالیست کنند. بازیکنی که احتمال دارد تا حدی هم پیشرفت کند اما سقف فوتبالی او خیلی کوتاه است و آنها هرگز نمی توانند به فوتبال روز دنیا خودشان را نزدیک کنند. همین افراد هم باعث لطمه زدن به پرورش بازیکن با استعداد می شوند.

مربی پیشین پرسپولیس درباره عدم توجه روی مسائل اخلاقی بازیکن اظهار داشت: آموزش صحیح برای تربیت فوتبالیست حرفه ای وجود ندارد. حتی همین بازیکنان فعلی هم که می خواهند از سایر تیم های لیگ برتری به استقلال تهران و پرسپولیس می آیند جنبه شهرت و معروف شدن را ندارند. آنها خودشان را گم می کنند. چون شخصیت حرفه ای را بعضی از آنها ندارند. حالا شما تصور کنید این بازیکن برای زندگی حرفه ای در فوتبال اروپا چقدر نیاز به تربیت دارد. بدون شک اگر همین فرمول در فوتبال ایران وجود داشته باشد افت فاحشی در سطح باشگاهی و ملی خواهیم داشت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )