نتیجه یکسری تحقیقات فرضیه‌ای جدید را برای دلیل حادثه تلخ سقوط هواپیمای حامل بازیکن سابق تیم فوتبال نانت به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محققان پرونده مرگ امیلیانو سالا با استناد به نتایج کالبدشکافی و آزمایش‌های صورت گرفته روی جسد بازیکن آرژانتینی سابق تیم فوتبال نانت، از احتمال خفه شدن او با گاز مونوکسید کربن پیش از سقوط هواپیمایش در آب‌های کانال مانش خبر دادند.

هواپیمای شخصی که حامل امیلیانو سالا و قرار بود او را پس از عقد قرارداد ۱۵ میلیون پوندی‌اش از نانت به کاردیف برساند، ماه ژانویه سال جاری در میانه مسیر از رادار محو شد و پس از چندین روز جستجو لاشه آن در اعماق دریا پیدا شد. جسد امیلیانو سالا از داخل هواپیما بیرون کشیده شد اما جسد خلبان هواپیما هرگز پیدا نشد.

اکنون گزارشی توسط واحد تحقیقات حوادث هوایی منتشر شده که در آن میزان گاز کشنده مونوکسیدکربن موجود در خون سالا بیش از حد مجاز اعلام شده است.

در این گزارش آمده است: تست‌های صورت گرفته برای مشخص کردن وجود مسمومیت در خون مسافر هواپیما نشان می‌دهد که غلظت کربوکسی‌هموگلوبین (COHb) موجود در خون وی در سطح ۵۸ درصد بوده است. کربوکسی‌هموگلوبین ماده‌ای مرکب از کربن مونوکسید و هموگلوبین، مولکول پروتئین حامل اکسیژن در سلول قرمز خون است که غلظت بالای ۵۰ درصد آن کشنده محسوب می‌شود. در هواپیمایی که سالا مسافر آن بوده، کابین خلبان از کابین مسافرین جدا نیست و به همین دلیل به احتمال زیاد خلبان هواپیما هم به همین مقدار در معرض گاز کربن‌مونوکسید قرار داشته است.

هواپیمای حامل سالا روز ۲۱ ژوئن بر فراز آب‌های کانال مانش سقوط کرد و در این حادثه هر دو سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.