بیانیه فدراسیون فوتبال درباره تعلیقی بودن یا نبودن محرومیت هواداران پرسپولیس و سپاهان به خاطر دیدارهای جنجالی فصل قبل، ابهاماتی ایجاد کرده که قابل چشم‌پوشی نیست. آیا فدراسیون فوتبال از رای خود پشیمان شده یا واقعا اشتباهی در کار بوده است؟

به گزارش ایسنا، دیدار جنجالی پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی با آشوب‌های زیادی همراه بود و آسیب‌های جدی به هواداران و خبرنگاران وارد شد به طوری که چند خبرنگار آسیب جدی دیدند و یک هوادار یکی ازچشمانش را از دست داد. پس از این همه جنجال کمتیه انضباطی سکوت کرد و پس از مدتی طولانی احکام خود را صادر کرد اما قسمت عجیب ماجرا که باعث ایجاد شدن چند سوال می‌شود این است که پس از بیش از یک ماه، کمیته انضباطی در بیانیه‌ای از بعضی "اشتباهات سهوی" در حکم اولیه خود خبر داد.

* "تعلیقی" از کجا آمد؟

این بیانیه در حالی در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شد که پیش از آن، دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان گفته بودند حکمی که کمیته انضباطی برای محرومیت یک جلسه‌ای هواداران دو تیم داده تعلیقی است اما در خبر اولیه‌ای که در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده بود نامی از کلمه "تعلیقی" برده نشده بود و تنها گفته شده بود "این رای قابل تجدید نظر است." سوال اصلی این جا به وجود می‌آید که اگر فدراسیون اشتباه کرده، چرا بلافاصله با صدور بیانیه‌ای اشتباه خود را تصحیح نکرده و پس از یک ماه از صدور رای به یاد جبران اشتباه خود افتاده‌اند.

* جریمه سپاهان چرا آب رفت؟

همچنین در سندی که در بیانیه امروز (شنبه) فدراسیون فوتبال آمده، ذکر شده که سپاهان ۹۰ میلیون تومان جریمه شده است اما در خبر حکمی که یک ماه پیش منتشر شده و خبری که به تازگی منشتر شده است، باشگاه سپاهان ۸۰ میلیون تومان جریمه شده است. علی رغم اعتراف کمیته انضباطی مبنی بر اشتباه تایپی و تصحیح غلط مورد قبلی، هنوز مقدار جریمه سپاهان در خبر اصلی اصلاح نشده و مشخص نیست مسئول این بی‌نظمی‌ها در انتشار آرای انضباطی چه کسی است!

* نامه بی شماره و اعتبار

نکته جالب‌تر اما در نامه‌ای است که کمیته انضباطی منتشر کرده است. در این نامه اداری که جریمه‌های دو باشگاه و اعضای آن‌ها گفته شده هیچ شماره نامه‌ای وجود ندارد که نشان از معتبر نبودن آن نامه می‌دهد. همچنین در انتهای این نامه از اصطلاح "کپی برابر اصل" استفاده شده است که این منظور را می‌رساند که چنین نامه‌ای پس از تایید مسئول کمیته انضباطی منشتر شده است. سوال بعدی این است که آیا واقعا چنین نامه‌ای که احکام واقعی در آن درج شده است، برای انتشار به دست روابط عمومی فدراسیون رسیده یا این نامه در روزهای اخیر و فقط به دلیل صحه گذاشتن به حرف‌های دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان منتشر شده است؟

* قاطعیت فدای چه شد؟

سوال اصلی اما که پس از این انتشار این احکام صادره و بیانیه منشتر شده از سایت فدراسیون پیش می‌آید این است که در کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال چه خبر است؟ آیا رای قاطعانه برای جریمه کردن متخلفان دیدار پرسپولیس و سپاهان که حواشی آن کمتر از فینال جام حذفی نبود، در حد دو محرومیت تعلیقی هوادار است؟ آیا نزدیکی به آغاز لیگ برتر در تغییر این حکم تاثیری داشته است؟

به گزارش ایسنا، توجیه و اشتباهات عجیب فدراسیون و مشخص نبودن نظام اداری در بالاترین سازمان فوتبالی کشور نشان کوچکی از فوتبال غیر حرفه‌ای ایران است که باید دید فدراسیون فوتبال چه پاسخی در قبال آن دارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )