روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره اعزام دو گروه از تیم ملی نوجوانان به تورنمنت دوستانه در چین و رقابت های کافا در تاجیکستان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، این خبرگزاری امروز در گزارشی با عنوان «مشاورِ دبیرکل بازنشسته در تیم فوتبال نوجوانان ایران چه می‌کند» به بررسی دلایل حضور محمداسماعیل قاسمی به عنوان مشاور محمدرضا ساکت به عنوان سرپرست در کنار تیم نوجوانان منتشر کرد.

فدراسیون فوتبال ساعاتی بعد از انتشار این گزارش به آن واکنش نشان داد و با ارسال جوابیه ای، توضیحاتی را به شرح زیر ارائه کرد:

«با تشکر از توجه آن رسانه وزین به امور تیم های ملی فوتبال پایه کشور عزیزمان به استحضار می رساند؛

۱- باتوجه به حضور تیم ملی فوتبال نوجوانان در مسابقات آسیای مرکزی در تاجیکستان بازیکنان منتخب از میان حدود ۸۰۰ بازیکن استعدادیابی شده به اردوهای دعوت شدند. پس از دریافت دعوت نامه ای از چین و دعوت تیم نوجوانان ایران به تورنمنت دوستانه، با تصمیم کادر فنی تیم ملی نوجوانان جهت بهره وری هرچه بیشتر از ظرفیت های فوتبال کشور در رده نوجوانان دو تیم در ماه های اخیر به تمرین می پرداختند و در نهایت تیم نخست برای حضور در رقابت های کافا و تیم دوم برای شرکت در تورنمنت چین مهیا شد.با این توضیح که تیم نخست در حال حاضر در تهران حضور دارد و تحت نظر کادر فنی (به جز حسین عبدی، سرمربی محترم تیم) به تمرینات خود ادامه می دهد تا راهی رقابت های کافا شود.

۲- در حال حاضر، پیروز سیف الله پور مدیر اجرایی تیم، امور مربوطه به تیم نوجوانان را برعهده دارد و وی با توجه به ضرورت انجام امور اجرایی در تهران ماند. از سوی دیگر، با توجه به ضرورت همراهی فردی جهت انجام امور اجرایی در سفر چین، نماینده فدراسیون به همراه تیم نوجوانان راهی چین شد تا امور مربوطه پیش برود.

۳- بدون شک، استفاده هر چه بیشتر از تعداد بیشتری از بازیکنان موضوع مهمی است که به ویژه در رده پایه می تواند کمک حال آینده فوتبال باشد.شکی نیست، دعوت از حدود ۴۵ بازیکن و امکان حضور در دو تورنمنت اتفاق بهتری نسبت به این خواهد بود که فرصت حضور در چین از دست می رفت. پر واضح است حضور در این تورنمنت ها کسب تجربه در این رده خاص سنی است و به طور حتم نفرات اردوی چین در آینده در مانیتور کادر فنی تیم نوجوانان خواهند بود.

ضمن اینکه تمرکز کادر فنی تیم ملی فوتبال نوجوانان بر روی مسابقات رسمی کافا است اما با توجه به اینکه دعوت نامه ای از چین برای فدراسیون ارسال شد، کادر فنی با توجه به استعدادیابی هایی که انجام داده بود از لیست دوم خود برای حضور در این تورنمنت استفاده کرد تا بازیکنان مستعد در شرایط مسابقه ارزیابی شوند و کادر فنی شناخت کامل تری از آنها داشته باشد. شایان ذکر است که هنوز لیست نهایی این تیم برای شرکت در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا که اواخر شهریور ماه در همدان برگزار می شود بسته نشده و کادر فنی پس از حضور در تورنمنت چین و مسابقات کافا، نفرات نهایی را اعلام خواهد کرد.

۴- موضوع بعدی درباره شخصیت افراد و رزومه آنهاست که البته مجال دیگری می طلبد. اما جهت استحضار آن رسانه وزین به اطلاع می رساند که آقای محمد اسماعیل قاسمی، در حال حاضر مشاور دبیرکل محترم سابق فدراسیون محسوب نمی شود و این موضوع عاری از واقعیت است. نامبرده که در سال های دور تجربه بازی در تیم های مختلف در جام تخت جمشید را داشته و جزو پیشکسوتان فوتبال استان فارس محسوب می شود در زمینه ستادی در سه سال گذشته در مرکز ملی فوتبال مشغول به کار بوده است و در این سفر با توجه به ضرورت حضور آقای سیف الله پور در تهران، با توجه به تجارب مشابه باشگاهی و ملی، امور اجرایی مربوطه در کشور چین به آقای قاسمی سپرده شده است.

۵- بدیهی است فدراسیون فوتبال با برگزاری اردوهای متعدد تیم های ملی در رده های مختلف در تلاش برای افزایش استفاده از ظرفیت های فوتبال ملی است. هنوز چند روز از گزارش رسانه های محترم در باب برگزاری همزمان اردوی ۵ تیم در مرکز ملی فوتبال نگذشته است و بدون شک، تلاش در جهت آماده سازی تیم های ملی در رده های مختلف برای پشتیبانی از برنامه های آنان ادامه خواهد داشت.

انتظار می رود آن رسانه وزین عرصه فعالیت را به اطلاعات نادرست و مبهم که به منظور تسویه حسابهای شخصی توسط افراد خاص و بعضاً کنار گذاشته شده که برای این فدراسیون شناخته شده هستند، قرار ندهند.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.