سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد، در صورتی که پنج شش ورزشگاه شرایط موردنظر این سازمان را احراز کنند، نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» در مورد شروع مسابقات لیگ برتر گفت: همان‌طور که می‌دانید ما از سه ماه پیش برنامه لیگ را مشخص و به باشگاه‌ها اعلام کردیم. در همین رابطه جلسه‌ای را هم با سرمربیان لیگ برتری برگزار کردیم، ولی با توجه به مسائل پیش آمده در فصل گذشته و درگیری‌هایی که بود، بخش اعظم مشکلات به زیرساخت‌ها مربوط می‌شد و ما اعلام کردیم که باید ورزشگاه‌ها باید مجهز باشد. سیستم الکترونیک بلیت‌فروشی، گیت‌گذاری ورزشگاه‌ها، دوربین‌های مداربسته باید آماده باشند که بتوانیم با افراد خاطی برخورد کنیم.

وی ادامه داد: از دو ماه قبل، زمانی که لیگ هنوز تمام نشده بود و حاشیه‌های فینال جام حذفی هم پیش نیامده بود، به باشگاه‌ها نامه زده و مواردی را گوشزد کرده بودیم. این مسائل را از قبل پیش‌بینی کرده بودیم. خداراشکر خیلی از تیم‌ها شروع به کار کردند، ولی هنوز هیچ باشگاه و ورزشگاهی اعلام آمادگی نکرده است. بهترین ورزشگاه ما آزادی است که ۹۰ تا ۹۵ درصد آماده است و فقط بحث بلیت‌فروشی است که باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال باید زمینه بلیت‌فروشی الکترونیکی را مهیا کنند. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ امسال مُصر هستند که تا وقتی که این تجهیزات آماده نشود لیگ را شروع نکنیم. اگر پنج شش ورزشگاه هم آماده شوند لیگ را شروع می‌کنیم و اگر ورزشگاهی آماده نباشد، تیم‌ها در شهرهای نزدیک بازی‌‌شان را بدون تماشاگر برگزار می‌کنند. تمام این مسائل به نفع خود باشگاه‌هاست و در فوتبال حرفه‌ای باید این مسائل رعایت شود.

فتاحی درباره اینکه تجهیز ورزشگاه‌ها و رفع نواقص زمان زیادی می‌برد، بیان کرد: اصلاً این‌طور نیست. خیلی از ورزشگاه‌های ما شاید ۱۰ درصد کارشان مانده است. در ورزشگاه اختصاصی فولاد فقط گیت ورودی را باید نصب کنند. ورزشگاه امام رضا (ع) کار زیادی ندارد. ورزشگاه نقش جهان تقریباً کارش تمام شده است و دوربین‌هایش نصب شده. در این ورزشگاه فقط نصب گیت ورودی و بلیت‌فروشی‌اش باقی مانده است. حداقل تا ۱۰ روز آینده باید کارها تمام شوند تا ما بتوانیم مسابقات را شروع کنیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که آیا حکم کمیته اخلاق و حاشیه‌هایی که این مدت پیش آمده بود، باعث ایجاد وقفه در کار او شده است، تصریح کرد: نه، بقیه دوستان کارشان را انجام می‌دادند و مشکلی در روند این کار به وجود نیامد. ما تابع قانون هستیم و در مراجع قضایی فدراسیون فوتبال مسائلی بود و در نهایت حکم کمیته استیناف هم صادر شد. باید باشگاه‌ها، رسانه‌ها و مردم کمک کنند. در ورزشگاه قائمشهر الان شبانه‌روزی کار می‌کنند و صندلی‌گذاری را شروع کرده‌اند. ورزشگاه بوشهر هم همین‌طور، کارهای لازم در این ورزشگاه شروع شده است. ورزشگاه جم نیز همین شرایط را دارد و فکر می‌کنم با یک فعالیت شبانه‌روزی در آن، کار تمام می‌شود.

وی ادامه داد: تا وقتی که ورزشگاه‌ها آماده نشوند لیگ آغاز نمی‌شود. اگر پنج یا شش ورزشگاه ما آماده شوند، لیگ را شروع می‌کنیم. الان ورزشگاه‌های آزادی، امام رضا (ع)، اختصاصی فولاد، یادگار امام (ره) تبریز و نقش جهان اصفهان تقریباً آماده هستند. ورزشگاه‌های بوشهر، قائمشهر، جم، آبادان هم می‌توانند خودشان را برسانند. ان‌شاءالله که تمام ورزشگاه‌ها آماده شوند و ما بتوانیم بازی‌های همه‌ی تیم‌ها را در ورزشگاه خودشان برگزار کنیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که «آیا به باشگاه‌ها اعلام کردید که از چه زمانی لیگ شروع می‌شود، ولی این موضوع رسانه‌ای نشده است؟»، گفت: ما اصلاً ما چنین کاری نکردیم و به هیچ باشگاهی نگفتیم که لیگ از چه تاریخی شروع می‌شود. هنوز از ۱۶ تیم لیگ برتری حتی یک تیم اعلام نکرده که ورزشگاه ما آماده است. تا امروز هم هیچ نامه جدیدی نیامده است. می‌دانید که ما پنج شش سال است که یک روز هم شروع لیگ را به تأخیر نیانداختیم. ما تمام سعی‌مان این است به خاطر ایجاد امنیت، افراد خاطی و کسانی که نظم را به‌هم می‌زنند وارد ورزشگاه نشوند.

فتاحی درباره اینکه اعلام شده است سیستم VAR زیر نظر سازمان لیگ اجرا خواهد شد، عنوان کرد: همه جای دنیا همین‌طور است و تجهیزات باید آماده باشد. این وظیفه برعهده سازمان لیگ است. ما یک تیم هستیم که با همکاری کمیته داوران داریم کارمان را انجام می‌دهیم و تمام تلاش‌مان این است که VAR را به لیگ آینده برسانیم.

وی افزود: یک خواهش از هواداران، مدیران و سرمربیان تیم‌ها داریم که کمک کنند تا این اتفاقات بد در فوتبال ما رخ ندهد. اولین کار این است که وزارتخانه‌های نفت و صنعت که تیم‌داری می‌کنند و حتی تیم‌های خصوصی ورزشگاه‌ها را مجهز کنند که کمترین حاشیه‌ای نداشته باشیم و مسابقات را برگزار کنیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان درباره اینکه پس از اتفاقات پیش‌آمده از کمیته اخلاق ناراحت است، گفت: وقتی ما قبول کردیم در خط مقدم کار کنیم، این مسائل را هم پذیرفته‌ایم. همه می‌دانیم که تجهیزات ما کامل نیست و همین که در روز فینال خونی از کسی ریخته نشد و مشکلی برای کسی درست نشد، من خدا را شاکر هستم. تمام تلاش وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این است که دیگر شاهد این مسائل نباشیم. باید هواداران در خانه خودشان بلیت را بخرند و سه ساعت قبل از بازی درهای ورزشگاه‌ها باز شوند نه از ساعت هشت صبح.

بازدید فتاحی از ورزشگاه خانگی شاهین شهرداری بوشهر

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.