سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: آبی پوشان بازیکن بزرگ ندارند که تیم را در زمین رهبری کند.

صمد مرفاوی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص شرایط این روزهای استقلال گفت: یکی از مسائل خوبی که این روزها در استقلال وجود دارد، شروع به موقع تمرینات با استراماچونی است. درست برخلاف فصل گذشته که آبی پوشان شروع خوبی نداشتند و بابت این مسئله متضرر شدند.

سرمربی پیشین استقلال خاطرنشان کرد: استقلال باید اگر می خواهد موفق شود از حاشیه ها دوری کند، تمرکزش را روی بازی ها بگذارد و با توجه به اینکه تمریناتش را در زمان مناسب شروع کرده، می تواند آماده سازی کاملی داشته باشد. استراماچونی تاحدودی توانسته تفکرات تیمی را در استقلال شکل بدهد اما تغییرات زیاد در این تیم تا حدودی برای این مربی سخت است زیرا تا بخواهد با بازیکنان آشنایی پیدا کند، کمی زمان را از دست داده است و این تیم شاید نتواند در شروع مسابقات، عملکرد بالایی داشته باشد بنابراین هواداران باید صبور باشند و اجازه دهند استراماچونی با تفکراتی که دارد تیمش را هدایت کند.

مرفاوی افزود: استقلال به آرامش نیاز دارد. خوشبختانه مسئله پروپئیچ حل شد اما حالا این روزها صحبت از شکایت پادوانی به گوش می رسد که امیدوارم این اتفاق رخ ندهد و استقلال با هوادارانش رنگ آرامش را ببیند.

سرمربی پیشین استقلال تصریح کرد: مدیران استقلال باید به گونه ای عمل کنند که آرامش در تیم به وجود بیاید. البته مسائل مالی ربطی به فتحی ندارد بلکه از گذشته مشکلات مالی وجود داشته و مطمئن باشید در آینده هم ادامه خواهد داشت و هیچ زمانی را نخواهید دید که مسائل مالی استقلال حل شود مگر یک اتفاق ویژه رخ دهد که باشگاه به کسی بدهکار نباشد.

وی در خصوص انتقاداتی که از خروجی های استقلال می شود، خاطرنشان کرد: این اتفاق هر سال رخ می دهد؛ یکی از دلایلی که استقلال در این چند سال اخیر به قهرمانی نرسیده، همین تغییرات و بی ثباتی ها بوده است. برنامه ریزی دقیقی در این خصوص نمی شود تا استقلال کمترین تغییرات را داشته باشد و این مسئله باعث شده که هر مربی که به جمع آبی پوشان می پیوندد زمان زیادی را صرف هماهنگی بازیکنان دارد. بنابراین مدیران تیم باید در آینده چاره اندیشی کنند تا خروجی های استقلال سال به سال کمتر شود.

مرفاوی درمورد ورودی های استقلال هم اظهار داشت: بخشی از این بازیکنان با نظر سرمربی نیامده اند. البته استقلال بازیکنان خوبی را جذب کرده است و آنها در سال گذشته از کیفیت بالایی برخوردار بودند اما شرایط استقلال و پرسپولیس با دیگر تیم ها تفاوت های زیادی دارد بنابراین بازیکن باید در آرامش به کارش ادامه دهد. خود را از حاشیه ها دور کند و اجازه ندهد اتفاقات کنار زمین او را تحت تأثیر قرار دهد.

سرمربی پیشین استقلال در پاسخ به این سوال که گفته می شود استقلال ستاره ندارد، گفت: مشکل این روزهای استقلال ستاره نیست؛ مشکل اصلی این است که آبی پوشان یک «بزرگ» در زمین ندارند. بزرگی که با تجربه باشد و بتواند تیم را رهبری کند. استقلال به یک رهبر در زمین نیاز دارد. بازیکنی که با کادر فنی و بازیکنان ارتباط خوبی داشته باشد و بتواند بین این دو تعامل برقرار کند. بازیکنان بزرگی در استقلال بودند که متأسفانه جدا شدند و حالا خلاء این موضوع در استقلال کاملاً مشهود است و امیدوارم تا شروع لیگ، یکی از این بزرگان دوباره به استقلال بپیوندند تا بتواند پلی میان بازیکنان، هواداران و کادر فنی باشد.

وی درباره اینکه امسال همه از استراماچونی انتظار قهرمانی دارند، اظهار داشت: تیم چه قهرمان بشود چه نشود استراماچونی باید تفکرات خود را در زمین پیاده کند. قهرمانی در سال اول برای یک مربی که به تازگی به تیم پیوسته، سخت است زیرا به زمان نیاز دارد ولی مطمئناً برای فصل بعدش دیگر باید بتواند تیم را به قهرمانی رسانده و جام را بالای سر ببرد. البته هواداران شرایط را درک می کنند و مطمئنم تحت هر شرایطی از تیمشان حمایت می کنند.

مرفاوی در پایان و در خصوص حضور شیخ دیاباته در استقلال یادآورشد: وقتی یک بازیکن از خارج می آید باید به مراتب بهتر از بازیکنان داخلی باشد. از دیاباته صحبت های زیادی شنیده می شود که یک بازیکن حرفه ای است ولی تا او را در زمین چمن نبینیم، نمی توانیم او را نقد و بررسی کنیم. روزی که تیام به استقلال آمد، هیچکس او را نمی شناخت اما او تبدیل به یک چهره محبوب شد و در اولین بازی گل زد و این گل زنی را در بازی های بعد ادامه داد. امیدوارم این بازیکن خارجی بتواند راه تیام را ادامه داده و یک گلزن موفق در استقلال باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.