مدافع هلندی جدید تیم یوونتوس می‌گوید پیش از آنکه ستاره پرتغالی این تیم از او برای پیوستن به بانوی پیر دعوت کند، خودش چنین تصمیمی گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ماتیس دلیخت ادعا کرد که قبل از شنیدن توصیه کریستیانو رونالدو تصمیمش را برای پیوستن به یوونتوس گرفته بود.

مدافع میانی ۲۰ ساله جدید بیانکونری پس از فینال لیگ ملت‌های اروپا، جایی که تیم‌های ملی هلند و پرتغال به مصاف هم رفتند، از سوی کاپیتان حریف دعوت شد که به بانوی پیر ملحق شود و این اتفاق سرانجام روز گذشته (پنجشنبه) نهایی شد. دلیخت اما می‌گوید کسی که او را متقاعد کرد به بانوی پیر بپیوندد، سرمربی این تیم مائوریتزیو ساری بوده است.

دلیخت که با قراردادی ۸۵.۵ میلیون یورویی آژاکس را به مقصد یوونتوس ترک کرد، گفت: پیوستن به یوونتوس قدم بسیار بزرگی است. این اولین قدم من در خارج از کشورم است پس چیزی است که باید به آن عادت کنم. از شیوه استقبال یوونتوس و هوادارانش واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتم و مایه افتخارم بود. امیدوارم پاسخ این استقبال را بدهم. درست است که مدتی را صرف فکر کردن به برنامه‌هایم برای آینده و تیم مطلوب برای خودم کردم اما همان موقع هم تقریباً می‌دانستم که به کدام تیم باید بروم و همیشه به مینو رایولا (مدیر برنامه‌هایم) هم می‌گفتم که بعد از لیگ ملت‌ها تصمیم‌گیری می‌کنم.

دلیخت در پاسخ به این سؤال که توصیه رونالدو برای پیوستن به این بازیکن پرتغالی در تورین، چقدر روی انتخابش تأثیر گذاشته است، اظهار داشت: کاملاً مطمئن بودم که می‌خواهم به یوونتوس ملحق شوم اما بدون شک اینکه کریستیانو رونالدو هم از من پرسید که آیا دوست دارم به این تیم بیایم، اتفاق خوشایندی بود. حرفی که او زد یک تمجید بزرگ بود اما به خاطر حرف او نبود که تصمیم گرفتم به یوونتوس ملحق شوم. برای من، برداشتن قدمی در خارج از آژاکس و هلند، بسیار مهم بود. می‌دانم که آرام و خونسرد به نظر می‌رسم و خیلی از مردم از پیوستن من به یوونتوس خوشحال شده‌اند اما واکنش‌های دیگری هم به این اتفاق بوده است. پس باید به این جو و شرایط عادت کنم. واقعاً امیدوارم که بتوانم بهترین عملکردم را ارائه کنم.

در خصوص انتصاب مائوریتزیو ساری به عنوان سرمربی یوونتوس، واکنش‌های متفاوتی صورت گرفته اما دلیخت فاش کرد که او یکی از تحسین کنندگان سبک بازی این مرد ایتالیایی است.

کاپیتان سابق آژاکس عنوان کرد: با ساری یک تماس تلفنی داشتم و خیلی سریع توانستم او را بشناسم. او یکی از دلایلی بود که می‌خواستم به یوونتوس بیایم چون درباره‌اش چیزهای خوبی شنیده‌ام، درباره شیوه بازی تیم‌هایش، درباره فلسفه کاری‌اش، علاقه‌ای که به فوتبال هجومی دارد و اینکه چطور خط دفاعی تیمش را آماده می‌کند. پس او یکی از دلایل مهم پیوستن من به یوونتوس بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.