یک عضو ارشد کمیته انضباطی فیفا تایید کرد که استقلال در ماجرای پرونده پروپئیچ با محرومیت روبرو شد اما در نهایت، این مساله با کمک فیفا حل شد.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه، خبری مبنی بر محرومیت استقلال از دو پنجره نقل و انتقالاتی به دلیل پرداخت نشدن طلب پروپئیچ، منتشر شد که با واکنش‌های مختلفی از سوی مدیران باشگاه استقلال، فدراسیون فوتبال و رسانه‌ها همراه شد. در ادامه، دیروز (پنج‌شنبه) حمیرا اسدی، رییس دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال به ایسنا اعلام کرد که فیفا پذیرفته طلب پروپئیچ را از پول‌های استقلال که در اختیار فیفاست، پرداخت کند و به این ترتیب، خطری استقلال را تهدید نمی‌کند.

اما ماجرا از چه قرار بود؟ چهارشنبه، ۲۶ تیر ماه یعنی دو روز بعد از ضرب الاجل فیفا به استقلال برای تسویه حساب با پروپئیچ، وکیل این بازیکن در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد که باشگاه استقلال تا آن روز هیچ پولی پرداخت نکرده و علی‌رغم این که مدعی است با فیفا هماهنگی صورت داده تا طلب بازیکن توسط فیفا پرداخت شود، فدراسیون جهانی فوتبال هم اقدامی صورت نداده و در نتیجه استقلال از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است.

این نکته به صراحت در نامه فیفا به تاریخ ۲۴ اردیبهشت، آمده بود که اگر استقلال تا ۲۴ تیر ماه، طلب پروپئیچ را پرداخت نکند، به صورت خودکار با محرومیت روبرو خواهد شد. در ادامه اما باشگاه استقلال واکنش تندی نسبت به این خبر داشت و تاکید کرد که طبق رایزنی‌های متعدد با فیفا، این مشکل به زودی حل می‌شود و طلب پروپئیچ از سوی فیفا پرداخت خواهد شد.

واقعیت این است که مسئولان باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال در تلاش بودند تا این مساله را از طریق فیفا حل و فصل کنند اما این تلاش‌ها تا زمان پذیرش درخواستشان از فیفا، مانع محرومیت باشگاه نمی‌شد. از این رو، با اتمام زمان تعیین شده برای پرداخت طلب پروپئیچ، باشگاه استقلال به صورت خودکار، از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد ولی چند روز بعد از این اتفاق یعنی ۲۷ تیر ماه، فیفا با ارسال ایمیل به فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال، عنوان کرد که پذیرفته طلب پروپئیچ را پرداخت کند.

در همین زمینه، وکیل پروپئیچ، دقایقی قبل در ایمیلی که به ایسنا ارسال کرد، نوشت: "اطلاعاتی مبنی بر این که فیفا طلب پروپئیچ را پرداخت می‌کند به دستم رسیده است اما محرومیت نقل و انتقالاتی همچنان پابرجاست تا این که پول پرداخت شود. پرونده زمانی بسته می‌شود که بازیکن تمام پولش را بگیرد."

اما این تمام ماجرا نیست. ایسنا در ادامه بررسی پرونده پروپئیچ، با کمیته انضباطی فیفا تماس گرفت و با یکی از اعضای ارشد این کمیته گفت‌وگو کرد. دبورا توئر، در این گفت‌وگوی تلفنی، محرومیت استقلال را تایید کرد اما این را هم گفت که فیفا با پذیرش پرداخت طلب پروپئیچ، ماجرا را به نفع استقلال خاتمه داده و با پرداخت پول از سوی فیفا، محرومیت استقلال اعمال نخواهد شد.

این عضو ارشد کمیته انضباطی فیفا به ایسنا گفت: بعد از مذاکراتی که انجام شد، فیفا قبول کرد که مبلغ این پرونده را از محل مطالبات استقلال از جام جهانی مستقیما به این بازیکن بپردازد. دیروز (پنج‌شنبه) این موضوع از طریق ایمیل به باشگاه استقلال اطلاع داده شد که طلب این بازیکن طی چند روز آینده از طریق فیفا به صورت مستقیم به حساب او پرداخت می‌شود و این موضوع به اطلاع فدراسیون فوتبال ایران هم خواهد رسید. بنابراین هیچ محرومیتی برای باشگاه استقلال در کار نخواهد بود.

او درباره این که آیا با اتمام ضرب‌الاجل فیفا - که در نامه دو ماه پیش آمده بود - آیا محرومیت شامل حال استقلال شد یا خیر گفت: نامه نخست که به باشگاه فرستاده شد، مبنی بر مهلت ۶۰ روزه فیفا به باشگاه استقلال برای پرداخت طلب این بازیکن بود ولی پس از این مهلت، باشگاه موفق به پرداخت بدهی خود نشد و طبق حکم اولیه، باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد اما پس از مذاکره مسئولان باشگاه با فیفا، ما راه حلی پیدا کردیم و بنابراین محرومیتی گریبان‌گیر این باشگاه نمی‌شود.

فایل صوتی این گفت‌وگو نزد ایسنا محفوظ است و در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )