مدیر عامل باشگاه استقلال گفت: کاری که باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات پروپیچ انجام داد می‌تواند یک الگوی مناسب برای فوتبال ایران باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر حسین فتحی درباره پرداخت طلب پروپیچ و برطرف شدن خطر محرومیت استقلال از سوی فیفا گفت: خدا را شکر پرونده پروپیچ ختم به خیر شد و برای حل این موضوع همانطور راهی طولانی طی شد. به درستی اعلام کرد که نامه‌های متعددی از گذشته به فیفا ارسال شده که هیچ کدام متاسفانه در ابتدا پذیرفته نشده بود. از ابتدا قصد داشتیم که از محل اعتباراتمان در فیفا مطالبات پروپیچ را پرداخت کنیم اما فیفا ابتدا به ما گفت این موضوع ممکن نیست. از تاج درخواست کردیم که بتوانیم این روند را از طریق فرمولی که خودمان داریم جلو ببریم. تاج خوشبختانه این موضوع را پذیرفت و خطیر را به عنوان نماینده فدراسیون و باشگاه استقلال برای این امر معرفی کرد.

وی که در برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد افزود: رایزنی‌های بسیاری صورت گرفت و خطیر حدود ۱۰ روز در فیفا رفت‌و‌آمد داشت و با رئیس کمیسیون‌های مختلف فیفا مذاکره کرد من هم مستقیما با این عزیزان صحبت کردم. علاوه بر این ما به طور موازی پول قرارداد پروپیچ را در سفارت زاگرب آماده کرده بودیم تا اگر این کار از طریق فیفا انجام نشد از این طریق کار را جلو ببریم تا استقلال متضرر نشود. به هر ترتیب کار سختی بود که انجام شد.

فتحی عنوان کرد: این کاری که انجام دادیم برای باشگاه پدیده هم بسیار خوب تمام شد چرا که پدیده نیز پرونده‌ای مشابه در فیفا داشت. در واقع به نام ما شد و به کام پدیده. گفته شد که نامه‌ای که دیروز برای استقلال ارسال شده برای پدیده نیز فرستاده شده و این باشگاه نیز می‌تواند از این طریق مشکلش را حل کند. امیدواریم این موضوع یک الگوی مناسب برای ادامه راه باشد ما نشان دادیم که اگر اراده‌ای وجود داشته باشد می‌توان هر کاری را انجام داد. امیدواریم این بحث در فدراسیون فوتبال نیز انجام شود و فدراسیون نیز به مطالباتش در فیفا دسترسی پیدا کند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برای جذب پاتوسی کم کاری صورت گرفته بود تصریح کرد: دقیقا همین تنگناهایی که تاج درباره مشکلات مالی فدراسیون اعلام می‌کند برای باشگاه‌ها با درصد بیشتری وجود دارد. برای جذب پاتوسی کسری بودجه داشتیم در ابتدا فیفا با پرداخت پول پروپیچ از طریق مطالباتمان موافقت نکرده بود و تازه دیشب این کار را پذیرفت و ما پولمان را برای این کار نگه داشته بودیم. پولی که برای پروپیچ کنار گذاشته شده بود می‌توانست برای نگه داشتن پاتوسی خرج شود اما اولویت ما پرداخت پول پروپیچ بود. علاوه بر این با هماهنگی که با سرمربی تیم صورت گرفته بود اولویت باشگاه جذب یک فوروارد بود نه یک بازیساز. من این نوید را به هواداران می‌دهم که یک بازیکن خوب در سطح پاتوسی جذب باشگاه استقلال خواهد شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )