رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال، توضیحاتی در خصوص تغییرات قوانین فدراسیون جهانی فوتبال ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمى فدراسیون فوتبال، احمدرضا براتی درباره تغییرات اساسی مقررات انضباطی فیفا گفت: پس از سال‌ها مقررات انضباطی فیفا به صورت اساسی تغییر کرده است. مقررات انضباطی جدید نسبت به مقررات سابق خلاصه‌تر شده و از ۱۴۷ ماده به ۷۲ ماده کاهش پیدا کرده است. ساختار آن بهتر و محتواى آن شفاف‌تر شده و در موضوعاتی مانند مبارزه با تبعیض و حمایت از حقوق بشر، کاملاً به روز رسانی شده است.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع مبارزه با تبعیض و نژادپرستی در مقررات جدید فیفا باید توجه کرد که محتواى مقررات مربوط به حوزه مبارزه با تبعیض و نژادپرستی، با رعایت بالاترین استانداردهای بین‌المللی اصلاح شده است. نکته بسیار مهم این است که چنانچه داور بعد از رعایت شرایط لازم، یک مسابقه را به علت رفتارها یا شعارهای نژادپرستانه تعطیل کند، نتیجه مسابقه به ضرر تیمی که رفتارها منسوب به آن تیم یا تماشاگران آن است، اعلام خواهد شد. همچنین در برخورد با متخلفین این حوزه علاوه بر تنبیهات معمول، برنامه‌های آموزشی و تربیتی هم اجرا خواهد شد.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بخش بسیار مهم دیگری که در مقررات انضباطی فیفا تغییر کرده، به حوزه مالی و قراردادی مربوط می‌شود. مهمترین تغییرات این بخش عبارت هستند از اینکه از این به بعد، فیفا علاوه بر اینکه کمافی‌السابق تصمیمات دیوان بین‌المللی ورزش CAS را که در رسیدگی تجدیدنظر به آرای فیفا صادر می‌شود اجرا می‌کند، تصمیماتی را که خود CAS بدون مداخله فیفا در حوزه فوتبال صادر می‌کند، اجرا و حمایت می‌کند.

براتی در ادامه این توضیحات خاطرنشان کرد: فیفا بر اساس مقررات جدید، باشگاه‌های بدهکار را تا هنگام تسویه کامل بدهی‌های‌شان از نقل و انتقالات محروم می‌کند و در همین راستا چون بعضی از باشگاه‌ها برای فرار از پرداخت بدهی‌های خود به انتقال امتیاز باشگاه یا تغییر نام خود مبادرت می‌کردند، از این به بعد باشگاه جانشین باشگاه بدهکار هم مشمول تنبیهات و ضمان اجراهای فیفا خواهد شد.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال ادامه داد: برای اولین بار در این مقررات، دادرسی علنی در رسیدگی‌های فیفا پیش‌بینی شده است. یعنی چنانچه اصحاب پرونده درخواست کنند، رسیدگی علنی خواهد بود و دسترسی عموم به جلسات رسیدگی فراهم خواهد شد. فیفا در مقررات جدید به منظور حمایت از حقوق اشخاصی که توانایی کافی برای استخدام وکیل و تعقیب قانونی شکایت خود ندارند، تسهیلات ویژه و معاضدت حقوقی را پیش بینی کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.