همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گردهمایی جامعه مذهبی فوتبال با حضور معاون وزیر ورزش، رئیس فدراسیون فوتبال و اهالی فوتبال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گردهمایی جامعه مذهبی فوتبال با حضور گسترده و پرشور اهالی فوتبال، مسئولان ورزش، اهالی اعضای جمعیت حامیان هواداران فوتبال، همیاران هوادار و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به میزبانی جمعیت حامیان هواداران فوتبال در حسینیه فاطمیه بین الطلوعین واقع در میدان منیریه برگزار شد.

در این مراسم معنوی و روحانی عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه همگانی وزارت ورزش و جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت مشاور عالی و سرپرست تیم ملی فوتبال، مهدی محمدنبی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، حاج محمدعلی امانی از مسئولان بازار بزرگ تهران، علی ایلکا مدیریت اداره کل ورزش و جوانان شمال غرب تهران، جانبازان، سرمشوقین و هواداران فوتبال حضور داشتند. پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و زیارت دعای عاشورا توسط حجت‌الاسلام احمد مالک مسئول فرهنگی باشگاه استقلال مراسم نوحه‌خوانی توسط سیدباقر قائم‌مقامی مداح اهل بیت (ع) انجام شد و سپس غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال در سخنانی با ذکر گوشه‌هایی از زندگی و شخصیت رئیس مذهب شیعه به تشریح مسائل فرهنگی در محیط ورزشی پرداخت و جنبه‌های فرهنگی در ورزش را فوق‌العاده مهم دانست.

در ادامه این مراسم تقدیر و تشکر از وحید شهبازی همیار هوادار جمعیت حامیان هواداران فوتبال که چند سالی است با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و با این شرایط در لباس مقدس همیار هوادار به خدمت‌رسانی به تماشاگران فوتبال ادامه می‌دهد، به عمل آمد و لوح یادبودی از سوی احمدی به نامبرده اهدا شد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین حاج محسن علم الهدی در سخنانی به ذکر ویژگی‌های بنیان‌گذار مذهب تشیع و تشریح شخصیت بی‌نظیر آن بزرگوار و ترویج مکتب اسلام ناب محمدی و پرچمدار علوم و معارف دینی بود، پرداخت و در بخشی از سخنانش خطاب به سرمشوقین و هواداران فوتبال گفت شما با حضور در چنین فضایی زندگی معصومین و اهل بیت (ع) را سرلوحه خود قرار می‌دهید. باید از فرهنگ و اخلاق اسلامی بهره‌مند شوید و از راه و رسم آنان و اخلاق اسلامی بهره‌مند شوید. شما در میادین ورزشی وظیفه دشواری برعهده دارید و لازم است در رفتار و گفتار خود به گونه‌ای عمل کنید که شایسته پیروان اهل بیت (ع) باشید.

در پایان این مراسم حاج امیر اصفهانی از مداحان اهل بیت (ع) به مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداخت و فضای پرشوری از حزن و اندوه را به وجود آورد و عاشقان مکتب اهل بیت (ع) اشک ماتم ریختند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۶ )