مسعود رضاییان، مدیرعامل پیشین چند باشگاه‌‌ لیگ برتری معتقد است که اکثر ورزشگاه‌های کشورمان برای تیم‌ها, بازیکنان و تماشاگران امنیت و استانداردهای لازم را ندارند.

مسعود رضاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, درباره رعایت الزامات مدنظر فدراسیون فوتبال برای برگزاری مسابقات لیگ برتر و اینکه احتمال دارد فصل نوزدهم این مسابقات به دلیل مساعد نبودن ورزشگاه‌ها آغاز نشود, اظهار داشت: آنچه که همه کاملاً به آن واقف هستند این است که شرایط بازی کردن در بسیاری از ورزشگاه‌‌های کشور وجود ندارد و شاید فقط سه یا ‌چهار ورزشگاه آمادگی لازم برای برگزاری مسابقات را داشته باشند. مابقی ورزشگاه‌ها که حدود ۷۰ درصد می‌شود، برای تیم‌ها, بازیکنان و تماشاگران امنیت و استانداردهای لازم را ندارند.

وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر هر چه تلاش شد تا مشکلات ورزشگاه‌ها رفع شود متأسفانه کاری پیش نرفت, چراکه ساخت و نوسازی ورزشگاه‌ها فراتر از توانایی‌های باشگاه‌هاست. البته دو باشگاهی را که متصل به کارخانه‌های بزرگ هستند، باید فاکتور بگیریم, هرچند که آنها نیز در دراز مدت موفق شدند که صاحب ورزشگاه شوند، اما اینکه سایر باشگاه‌ها در این مدت کم بتوانند ورزشگاه‌های‌شان را استانداردسازی کنند، غیرممکن است.

معاون باشگاه صنعت نفت آبادان با بیان اینکه «اعلام ضرب‌العجل ۱۲ ماهه برای رسیدن به استاندارد و رسیدن به سطح مطلوب به نظر امکان‌پذیر نمی‌رسد.»، عنوان کرد: اخیراً هرچه درباره این موضوعات اخطار داده شده بود, باشگاه‌ها جدی نگرفتند. اصلاً‌ نمی‌توانند که این قضایا را جدی بگیرند، چون توانایی پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند. از سوی دیگر این بخش مربوط می‌شود به وزارت ورزش و سازمان توسعه و نگهداری اماکن ورزشی, چرا که آنها وظیفه ساخت و تجهیز ورزشگاه‌ها را بر عهده دارند، اما این دستورالعمل دارد باشگاه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

رضاییان یادآور شد: ممکن است برخی ورزشگاه‌ها با برطرف کردن چند مورد سطحی آمادگی لازم را برای میزبانی از مسابقات داشته باشند، اما بعضی از ورزشگاه‌ها هستند که به کل زیرساخت‌های‌شان مشکل دارد و برطرف شدن این مشکلات بسیار زمان‌بر است, مگر اینکه اجازه داده نشود که بازی در این ورزشگاه‌ها انجام شود و بازی‌ها به شهر‌های دیگر منتقل شوند که این مورد هم عملی نخواهد بود, چرا که تصور اینکه این فوتبال نصفه و نیمه در شهر‌های دیگر نباشد نیز بسیار سخت است. البته امیدواریم فدراسیون فوتبال اختیارات لازم برای انجام این کار را داشته باشد که متأسفانه ندارد. شورای تأمین اگر مقرر کند یک بازی در یک ورزشگاه برگزار شود کسی نمی‌تواند جلوی این تصمیم را بگیرد و حرفی بزند, مگر اینکه استادیوم‌های میزبان برخی ورزشگاه‌ها را از ابتدا در شهرهای دیگر در نظر بگیرند و یا تصمیم بگیرند بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار کنند که آن هم راه چاره مناسبی نخواهد بود.

وی اشاره کرد: برای برطرف کردن مشکلات ورزشگاه‌ها چند مورد وجود دارد. اول اینکه باشگاه‌ها توان نوسازی و استانداردسازی ورزشگاه‌ها را ندارند، مورد دیگر این است که برطرف شدن کلیه مشکلات در این زمان کم به هیچ وجه امکان‌پذیر نخواهد بود و مشکل سوم این است که بعید است فدراسیون بتواند پای حرفش بماند و بازی‌ها را یا برگزار نکند یا در ورزشگاه‌های شهرهای دیگر برگزار کند که باید در این صورت متحمل فشارهای جانبی شود. مثلاً اگر نفت مسجدسلیمان قرار باشد در مسجدسلیمان بازی نکند و به تهران برود دیگر این تیم نفت مسجدسلیمان نیست و می‌شود نفت تهران و یا اگر صنعت نفت آبادان قرار باشد به شیراز برود دیگر نفت صنعت نفت آبادان نیست و می‌شود صنعت نفت شیراز و به کل هویتش را از دست می‌دهد.

مدیرعامل پیشین باشگاه فولاد خوزستان در خاتمه تأکید کرد: اعتقاد دارم که اگر چرخه لنگ لنگان و ناایمن لیگ همین‌طور حرکتش را ادامه دهد, بهتر از این است که به کل متوقف شود و مسافرانش را پیاده کند. در این حالت، حرکت قطع می‌شود نه اتوبوس‌هایی که این حرکت را انجام می‌دهند. اگر به بهانه اینکه می‌خواهیم ورزشگاه‌های‌مان را درست کنیم یک سال مسابقات لیگ را برگزار نکنیم, آیا بعد از یک سال ما با ورزشگاه‌های استانداردی مانند کشور قطر روبه‌رو خواهیم شد؟! اگر می‌خواهید در خانه فیل نگه دارید باید خانه‌ای به اندازه این موجود داشته باشید. آیا اگر لیگ را تعطیل کنیم ما از فردای آن روز استانداردسازی ورزشگاه‌ها را آغاز می‌کنیم؟! اگر لیگ نوزدهم تعطیل شود, می‌گوییم که می‌رویم به استقبال آماده‌سازی ورزشگاه‌ها برای لیگ بیستم؟! من بعید می‌دانم که این اتفاق رخ دهد و در صورتی که لیگ نوزدهم برگزار نشود فقط یک خط تیره مقابل این فصل از رقابت‌ها می‌خورد و یک حسرت همیشگی از عدم برگزاری آن می‌ماند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.