سرمربی پیشین و جداشده پرسپولیس که با اقدام ناگهانی خود، این باشگاه و مدیرانش را به بحران بزرگی مقابل هواداران مواجه ساخته است، در اظهارنظری بحث برانگیز گفته است که «از چند ماه قبل با مدیران باشگاه جدیدش در تماس بوده است!» این جمله اعتراف‌گونه نشان می‌دهد که او با وجود موفقیت‌های چشمگیر به عنوان سرمربی پرسپولیس، در پی دستاویزی برای جدایی از قرمزها بوده است.

به گزارش ایسنا، تابناک در ادامه نوشت: برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگویی با سایت اسپورت ۳۶۰ در مورد بحث حضورش در تیم الاهلی عربستان صحبت کرد. او در این مصاحبه اعتراف صریح و عجیبی کرده که باعث می‌شود ریشه‌های جدایی‌اش از جمع قرمزها پیدا شود و البته پوشه مدارک و ادله پرسپولیس برای شکایت از تیم عربستانی هم پربارتر شود. همین یک جمله می‌تواند محکومیت عربستان در کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا و یا دادگاه عالی ورزش را قطعی کند و غرامتی سنگین روی دوش شیوخ عرب بیندازد.

برانکو گفته که چندماه قبل با الاهلی ارتباط داشته است! از آنجا که پرسپولیس سوم اردیبهشت ۹۸ با الاهلی عربستان دیدار برگشت لیگ قهرمانان را برگزار کرده و شکست خورده است، می‌توان به طور قطع گفت این مربی کروات در آن تاریخ با باشگاه رقیب گفت‌وگوهایی برای انتقال داشته که این موضوع بسیار جنجال برانگیز است. پرسپولیس سه شنبه بیستم فروردین در بازی رفت مقابل الاهلی پرستاره با نمایشی درخشان و بی نقص به پیروزی دو بر صفر دست یافت اما کمتر از دو هفته بعد در دیدار برگشت با ارایه بازی ضعیف و پر انتقاد نتیجه را دو بر یک واگذار کرد!

حالا می‌توان این احتمال را مطرح کرد که پس از بازی نخست، باشگاه عربستانی با سرمربی رقیب اصلی و ایرانی‌اش در راه صعود به مرحله حذفی، تماس برقرار کرده و حتی شاید جلسه‌ای بین آنها برگزار شده است. چند رسانه ایرانی در خلال سفرهای خارجی پرسپولیس، از بازگشت با تاخیر برانکو ایوانکوویچ به تهران نوشته بودند و حالا شک و شبهه‌ها در این مورد با اعتراف پرفسور، رنگ دیگری به خود گرفته است. این در حالی است که میلیون‌ها طرفدار پرسپولیس به صداقت و امانت‌داری سرمربی باشخصیت و محبوب سابق خود تردیدی ندارند و در چهارسال فعالیت او در ایران، بیشترین حمایت در تاریخ باشگاه را از او به عمل آوردند. در ماجرای اخراج ستاره‌های یاغی، در اوج اختلاف شدید با کی‌روش و در مواجهه با انتقادها از جذب چندین مهره خارجی بنجل و بی کیفیت، پشت او ایستادند.

اما همه اینها را اگر کنار شواهد و جملات موجود بگذاریم، حداقل باید اجازه دهیم بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود. برانکو در آن تاریخ ( ابتدای اردیبهشت ۹۸) می‌دانست که یکسال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و آن قرارداد معتبر است. گرچه او از عدم دریافت پولش شاکی بوده اما به جر دو جلسه با هیات مدیره باشگاه که به او بابت دریافت مطالباتش اطمینان داده بودند، واکنش غیر معمولی نداشت اما درست بعد از همین ایام دست به ارسال نامه رسمی از سوی وکیلش به باشگاه زد و رونوشت آنها را نیز به فیفا فرستاد. این واقعیات نشان می‌دهد که برانکو با نگارش نامه، از همان تاریخ در پی ساختن اسناد و پیش نیازهای جدایی و فسخ قرارداد بوده است.

گفته فعلی برانکو کاملا اتهام اغوای سرمربی از سوی سعودی‌ها را ثابت می‌کند؛ همان اتهامی که باشگاه ترکیه‌ای ریزه اسپور در ماجرای انتقال مهدی طارمی متوجه پرسپولیس کرد و غرامت میلیون دلاری دریافت نمود.

برانکو در این مصاحبه ابتدا اظهارداشت: اولین تماس من با روسای الاهلی، بعد از تصمیمم برای ترک پرسپولیس، از چند ماه قبل (!) شروع شد. خیلی ساده و سریع بود تا جایی که به توافق لازم رسیدیم! اکنون هم خوشحالم که مربی تیمی مثل الاهلی هستم. من دوران بزرگی را در کار مربیگری تجربه کرده‌ام. حالا هم امیدوارم که با همراهی هم، بتوانیم به نتایج مطلوب برسیم.

مربی سابق سرخ‌پوشان در مورد پیامی که برای الاهلی دارد، عنوان کرد: از همراهی این تیم بسیار خوشحالم. همینطور از این که جمعیت کثیری از هواداران تیم را حمایت می‌کنند. امیدوارم با حمایت آن‌ها بتوان به کیفیت مورد نظر رسید و انتظارات هواداران را برآورده کرد. برانکو که حالا بودجه ای نجومی برای جذب ستاره های بزرگ دارد، در مورد بحث خرید بازیکن خارجی برای تیمش نیز چنین نظر داد: « با مدیر باشگاه مرتب در تماس هستم تا بهترین تصمیم‌گیری‌ها را در این مورد داشته باشیم. به نظرم بازیکنانی باید برگزیده شوند که بتوانند به تیم کمک کنند.» جالب اینکه برانکو این روزها دیگر تمایلی به انتقال بازیکنی بی کیفیت مثل بودیمیر به فوتبال عربستان ندارد.

برانکو ایوانکوویچ سابقه کار در عربستان را دارد. او سابقا سرمربی الاتفاق عربستان بود اما بخاطر بدهی مالیاتی و ترس از پرداخت آن مبلغ از سفر با آن تیم به ایران خودداری کرد! اقدامی بحث برانگیز که هیچکاه حاضر نشد درباره آن توضیح دهد. برانکو چهارسال پیش وقتی با پیسنهادی ۶۰۰ هزاریورویی به ایران آمد، تصورش را نمی‌کرد در ایران قیمتش چنین افزایش پیدا کند تا جایی که همین پرسپولیس با او قراردادی یک ونیم میلیون یورویی ببندد! او امسال گزینه اول چندین باشگاه عربی شده بود و جدایی‌اش چندان عجیب و غریب نبود اما او اگر خیلی وقت پیش تصمیمش را گرفته بود، می توانست از مانع وارد شدن ضربه‌ای بزرگ به پرسپولیس شود و حداقل مدیران باشگاه را در جریان تصمیمش قرار دهد تا برای جذب نفرات جدید و استخدام مربی بعدی، دچار شوک و بحران اعتراض خیابانی هواداران نشوند.

۲۰ فروردین ۹۸: برانکو کنار فوساتی سرمربی قبلی الاهلی عربستان پیش از آغاز بازی رفت دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا...دیداری که پرسپولیس برد و موجب اخراج فوساتی شد. گفته می‌شود درست بعد از همین بازی، مالکان الاهلی برای بردن برانکو نقشه کشیدند و به او پیشنهاد رسمی دادند که طبق اعتراف برانکو با موافقت این سرمریی مواجه شد! این درحالی است که طبق قوانین فیفا، باشگاه سعودی که فدراسیونش با ایران قطع رابطه کرده است، می‌باید برای مذاکره و در اختیار گرفتن برانکو با پرسپولیس مکاتبه انجام می داد. گویا خود سعودی‌ها هم صابون محرومیت و جریمه را به تن خود مالیده‌اند و یقین دارند با جریمه مالی این تخلف آشکار را از سر می گذرانند. اما اگر حکم پرونده طارمی را ملاک قرار دهیم، محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی، و همچنین محرومیت یکساله یا شش ماهه برانکو محتمل است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۵ )