دوران حضور سرمربی سابق بارسلونا در کادر فنی تیم ملی اسپانیا در کمتر از یک سال به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از مارکا، لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری غیرمنتظره که از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آغاز شد، از برکناری لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور و روی کار آمدن دستیار او روبرت مورنو به عنوان جانشین سرمربی سابق بارسلونا خبر داد.

انریکه به دلیل مشکلات شخصی که طبق ادعای برخی رسانه‌های اسپانیایی مربوط به مسائل خانوادگی و بیماری یکی از فرزندانش می‌شود، از ماه مارس (اسفند سال گذشته) نتوانسته تیم ملی اسپانیا را همراهی کند و از دور دستورات لازم را به دستیارانش در این تیم ارائه کرده است. انریکه در آن زمان اردوی تیم ملی اسپانیا را در کشور مالت، پیش از بازی با تیم ملی این کشور در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ ترک کرد و در شرایطی اضطراری به اسپانیا برگشت تا در کنار خانواده‌اش باشد.

روبرت مورنو سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا

روبیالس در این نشست خبری گفت: لوئیس انریکه به فعالیت خود به عنوان سرمربی تیم ملی ادامه نمی‌دهد. تا الان شما خبرنگاران به حریم خصوصی او احترام فراوانی گذاشتید. باید از انریکه قدردانی کنم چون او کارش را به نحو احسن انجام داد. ما همچنان حامی او هستیم و به او گفته‌ایم که درهای تیم ملی همیشه به رویش باز خواهد بود. کادر فنی فعلی تیم ملی توانایی‌هایش را نشان داده است و به همین دلیل ما می‌خواهیم همچنان به کارش ادامه دهد و از این رو ما به روبرت مورنو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی اعتماد کرده‌ایم. او و دستیارانش تیم را تا رسیدن به جام ملت‌های اروپا هدایت خواهند کرد. باز هم لازم می‌دانم از لوئیس و روبرت بابت تعهدشان تشکر کنم و بگویم که اطمینان دارم که انتخاب روبرت بدون شک بهترین گزینه برای تیم ملی بود. انریکه صریحاً اعلام کرد که دوران حضورش در تیم ملی به پایان رسیده است و وارد دوره جدیدی از زندگی‌اش شده است.

روبرت مورنو سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا هم اظهار داشت: می‌خواهیم به کاری که تا به امروز با راهنمایی لوئیس از راه دور انجام داده‌ام، ادامه دهیم. این مسئولیتی است که ما پذیرفته‌ایم و می‌خواهم صادقانه آن را انجام دهیم. می‌خواهیم کاری که لوئیس انجام می‌داد را به بهترین شکل ادامه دهیم و تلاش کنیم که قهرمان یورو شویم. پذیرش این مسئولیت احساس دوگانه‌ای دارد. از یک طرف ما بابت اتفاقی که برای لوئیس رخ داده ناراحت هستیم و از طرف دیگر بابت پذیر این مسئولیت خوشحال. کمک‌های لوئیس برای آغاز این کار بسیار مهم بود. نتایجی که ما خواهیم گرفت همه چیز را مشخص خواهد کرد. ما اطمینان داریم که می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم.

مورنو در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کند برای قبول مسئولیت سرمربیگری تیم ملی اسپانیا کم تجربه است، تأکید کرد: من فکر می‌کنم که تجربه کافی دارم. ۹ سال در کنار لوئیس انریکه کارکرده‌ام و به اندازه لازم برای تحلیل وضعیت تیم و تمرین دادن آن تجربه دارم.

با اینکه چندی پیش روبیالس بر حمایت خود از انریکه تا زمان برطرف شدن مشکلاتش و بازگشت او به تیم ملی اسپانیا تأکید کرده بود، ظاهراً مشکلات سرمربی سابق بارسلونا جدی‌تر و دنباله‌دارتر از آن است که اسپانیایی‌ها بتوانند برای بازگشت سرمربی تیم ملی‌شان صبر کنند و به همین دلیل روبیالس تصمیم گرفته که سکان هدایت تیم را به دستیار انریکه بسپارد، کسی که در بازی‌های اخیر هدایت ماتادورها را برعهده داشت و نتایج خوبی هم کسب کرد. به این ترتیب دوران مربیگری انریکه تنها پس از ۱۱ از ماه از زمان روی کار آمدن وی به پایان رسید.

روبرت مورنوی ۴۱ ساله که اهل بارسلونا است، پیش از این هرگز سابقه کار به عنوان سرمربی را نداشته و در تمام دوران کاری‌اش به عنوان مربی در کنار لوئیس انریکه به عنوان دستیار در تیم‌های مانند سلتاویگو، بارسلونا، رم و پس از آن تیم ملی اسپانیا فعالیت داشته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.