مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد که در صداوسیما اراده‌ای برای حل مسئله حق پخش تلویزیونی ندیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر این مهم که مسئول نظم و امنیت بازی به عهده نیروی انتظامی است، تأکید کرد: وزارت ورزش و جوانان نمی‌توانست جلوی ورود بی‌رویه و غیرقانونی تماشاگران را بگیرد و حفظ جایگاه تماشاگران داماش در دیدار فینال جام حذفی کشور هم بر عهده ما نبوده است.

سلطانی‌فر در نشست با اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، برگزاری سالانه ۵۵۰۰ مسابقه فوتبال را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در دو تا سه مسابقه هم مشکل پیش آمده که با درایت و هماهنگی به خیر گذشته و در همه جای دنیا نیز این حوادث به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه در برگزاری مسابقات فوتبال عوامل مختلفی، مؤثر و دست‌اندرکار است، خاطرنشان کرد: استادیوم‌های فوتبال از ۱۰ تا ۱۲ ساعت قبل از برگزاری در اختیار نیروی انتظامی قرار دارد و آنها هستند که حاکم مطلق نظم و امنیت هستند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: قرار بوده در ورزشگاه اهواز جایگاه تماشاگران تیم داماش گیلان به ظرفیت ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر حفظ شود، اما این اتفاق نیفتاده و عوامل انتظامی نتوانستند این جایگاه را حفظ کنند و این مهم بر خلاف مصوبات شورای تأمین بوده است. بنابراین نباید به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال برای این اشکال، ایراد گرفت. اگر جایگاه تماشاگران داماش حفظ نشده و تماشاگران به صورت غیرقانونی وارد شدند و بیشتر از ظرفیت ورزشگاه اجازه ورود یافتند، باید بررسی شود چه کسی کوتاهی کرده است و چرا افراد زیادی بدون بلیت وارد شدند.

سلطانی‌فر در ادامه همین بحث توضیح داد: آنچه مسلم است، بلیت‌فروشی الکترونیکی هم حلّال مشکلات نیست و تا کنترل دقیقی صورت نگیرد، مشکلی حل نمی‌شود، چرا که به طور نمونه در همین رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، شش هزار نفر داخل سالن در ارومیه بودند و هزار نفر هم با بلیت در بیرون سالن حضور داشتند، پس همه باید دست به دست هم دهند تا هر ارگانی وظیفه خودش را انجام دهد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت‌هایش حق پخش تلویزیونی را مورد توجه قرار داد و گفت: از یک سال و نیم پیش جلسات مختلفی را با رئیس سازمان صداوسیما و معاونان رسانه ملی داشتیم، اما اراده‌ای در صداوسیما برای حل مشکل حق پخش تلویزیونی نمی‌بینیم.

دکتر سلطانی‌فر در بخش دیگری از صحبت‌هایش واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را مورد تأکید قرار داد و آن را عزم جدی دولت دانست و تصریح کرد: در واگذاری این دو باشگاه درصدد رفع موانع هستیم تا این واگذاری با کمک نمایندگان مجلس در سال ۹۸ انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در اجرای مصوبه مجلس، موانعی وجود دارد که در جلسه‌ای که با آقای لاریجانی داشتیم، مقرر شد پیشنهادات را ارائه دهیم و در این راستا اقدامات مؤثری هم انجام شده است.

وی با اشاره به موضوعات فرهنگی اظهار داشت: مسائل فرهنگی داخل استادیوم‌ها جدا از شرایط فرهنگی بیرون از استادیوم نیست و فوتبال توأم با هیجان است. بسیاری برای تخلیه هیجانات می‌آیند و به امید خدا تلاش می‌کنیم با کمک رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، این مشکلات را برطرف کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.