رئیس سابق یوفا به اتهام فساد در پروسه انتخاب میزبان جام جهانی سال ۲۰۲۲ به قطری‌ها دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه میرر انگلیس، میشل پلاتینی، رئیس سابق اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و عوض پیشین کمیته اجرایی فیفا، به اتهام اعطای میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ به قطری‌ها بازداشت شد.

پلاتینی ۶۳ ساله که سال ۲۰۰۷ به عنوان رئیس یوفا انتخاب شد و تا سال ۲۰۱۵ هم در این سمت فعالیت داشت، سه سال پیش از سوی کمیته اخلاق فیفا به خاطر نقض قوانین و فساد مالی از کار برکنار و از ادامه فعالیت محروم شد.

اکنون شبکه مدیاپارت اعلام کرده است که پلاتینی صبح امروز (سه شنبه) در پروسه تحقیقات برای اعطای میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر برای توضیح درباره اتهاماتش دستگیر و به دفتر مبارزه با فساد پلیس قضایی فرانسه انتقال داده شده است.

قطر ماه دسامبر سال ۲۰۱۰ به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شد، زمانی که سپ بلاتر رئیس فیفا بود و پلاتینی هم به عنوان رئیس یوفا در کمیته اجرایی فیفا نقش داشت. از آن زمان تا کنون همواره جنجال‌هایی درباره شیوه اعطای این جام جهانی به قطری‌ها وجود داشته، صلاحیت این کشور برای حفظ این امتیاز زیر سوال رفته و اتهاماتی به مسئولان پیشین فیفا نسبت داده شده است.

پلاتینی قرار بود سال ۲۰۱۶ به عنوان جانشین بلاتر در سمت ریاست فیفا مشغول به کار شود اما هر دوی آنها به دلیل اثبات تخلفات‌شان از کار برکنار و برای ۴ سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شدند. پلاتینی به خاطر دریافت رشوه‌ای ۱.۳۵ میلیون پوندی برای عمل به دستورات بلاتر مجازات شد و تا الان نزدیک به سه سال و نیم از محرومیت ۴ ساله‌اش را سپری کرده است. با این حال او هنوز بر بی‌گناهی او تأکید دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.