در کنار پرداخت نکردن مطالبات برانکو ایوانکوویچ، عمل نکردن مسئولان این باشگاه به وعده‌هایی که داده بودند، سهم زیادی در تصمیم مرد کروات برای جدایی از سرخپوشان داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، برانکو ایوانکوویچ با وجود اینکه یک سال از زمان قراردادش با پرسپولیس باقی مانده بود به دلیل عدم رعایت مفاد مالی این قرارداد قید ماندن در تیمی که سه فصل متوالی قهرمان کرده بود را زد تا این باشگاه را در شرایط بحرانی قرار دهد.

مدیران باشگاه پرسپولیس در حالی برای پرداخت قرارداد برانکو و همچنین پیش پرداخت مربوط به فصل جدیدش اعلام آمادگی کردند که برای این موضوع مبلغی نزدیک به یک میلیون و دویست هزار یورو احتیاج بود. مبلغی که با وجود اعلام باشگاه در حساب آنها موجود نبود و طی روزهای گذشته رایزنی های زیادی صورت گرفت تا بخشی از معادل ریالی مطالبات برانکو تامین شود.

ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که این روزها میراث دار پرداخت‌های نامناسب حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل قبلی باشگاه است می‌خواست برانکو را به هر قیمتی در تهران ببیند و با پرداخت بخشی از مطالباتش بار دیگر از او وقت بخواهد.

روشی که سرمربی سرخپوشان نپسندید و اعلام کرده بود تنها زمانی حاضر به همکاری با باشگاه است که این پول به حساب دخترش در کرواسی واریز شود.

پیشنهاد اغواکننده تیم‌های باشگاهی عربستان، مصر و قطر در حالی جلوی چشم برانکو رژه می‌رفتند که مدیران باشگاه پرسپولیس و همچنین اطرافیان آنها به شدت پروفسور کروات را عصبانی کرده بودند تا زمینه دور شدن وی از تیم مورد علاقه اش فراهم شود.

سهند حبیب زاده پیمانکار باشگاه پرسپولیس که با ورود ایرج عرب به دفتر مدیرعاملی باشگاه به عنوان مشاور در کنار وی فعالیت می کرد، پیگیر حل برخی مشکلات پرسپولیس شد. مشکلاتی که نه تنها حل نشد بلکه با شکل مدیریتی بد و ناکافی، تبدیل به معضل هواداران پرسپولیس شد.

برانکو برای اولین بار حبیب زاده و عرب را در کافه‌ای نزدیک منزلش ملاقات کرد و با توجه به رفتن حمیدرضا گرشاسبی صحبت‌های آنها را برای ادامه مدیریت باشگاه شنید. وعده‌هایی که برانکو را راضی نگه داشت تا در صورت تحقق بتواند رؤیای قهرمانی با این تیم در آسیا را در سر بپروراند اما هیچکدام محقق نشد.

شعارهایی که از زبان عرب و اطرافیانش به برانکو نقل می‌شد و با توجه به مشکلات مالی و سخت افزاری پرسپولیس باعث عصبانیت‌های گاه و بیگاه مربی این تیم شد.

سرمربی پرسپولیس وقتی با درخواست باشگاه برای دادن لیست خرید روبرو می‌شود اعلام می‌کند فعلاً تمرکزش را روی بازی‌های باقیمانده لیگ برتر و جام حذفی گذاشته است تا قهرمانی دیگری را برای پرسپولیس رقم بزند.

برانکو در روزهایی که برای سرخپوشان جام آورد با صحبت‌های عجیبی در راهروهای باشگاه پرسپولیس روبرو می‌شد. قبل از اینکه برانکو فهرست مد نظرش را به باشگاه ارائه کند، حبیب زاده از قطعی شدن قرارداد با برخی بازیکنان نظیر مهرداد محمدی و فرشاد احمدزاده خبر داده و عنوان کرد بود منتظر پایان لیگ است تا این قراردادها را نهایی و اعلام کند.

وی به برانکو وعده داده بود که قرارداد با این بازیکنان داخل کشوی میزش است و در پایان لیگ آن را ارائه خواهد کرد اما وقتی هافبک سپاهان به لیگ پرتغال رفت وعده‌های توخالی حبیب زاده نیز عیان شد.

عرب که سعی داشت ارتباط خود با برانکو را به هر شکل ممکن حفظ کند ارتباط با برانکو را از طریق حبیب زاده و پندارخمارلو و محسن خلیلی پیگیری کرد. ارتباطی که با توجه به دلخوری‌های سرمربی پرسپولیس از رفتارهای نادرست آنها سبب شد تا برانکو پاسخ خمارلو را نیز که همواره کارهای فردی اش را نیز انجام می‌داد کمتر بدهد و ارتباطش را با باشگاه کاملاً قطع کند.

جدا از اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس نتوانستند به تعهدات مالی خود عمل کنند و همین امر مهمترین عامل جدایی سرمربی سرخپوشان بود اما وعده هایی که از سوی مسئولان باشگاه داده می شد و البته به آنها عمل نمی شد، عصبانیت شدید برانکو را به همراه داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.