دیدار دوستانه ایران و کره‌جنوبی در سئول با تساوی یک بریک خاتمه یافت.

به گزارش ایسنا، دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار شد. این بازی در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

هوانگ در دقیقه ۵۸ برای تیم ملی کره‌جنوبی و یونگ (گل به خودی) در دقیقه ۶۲ برای ایران گل زدند.

ریوجی ساتو به همراه دو کمک داور هموطنش قضاوت این بازی را بر عهده داشت.

نیمه نخست

دو تیم با هدف در اختیار گرفتن توپ و میدان و نگه داشتن رقیب در خط دفاعی، روی به بازی تحت فشار آوردند که در نتیجه بازیکنان در ارسال پاس و رد و بدل کردن توپ دچار اشتباه شدند و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، هیچ خطر جدی روی دروازه تیم‌ها ایجاد نشد.

خطرناک‌ترین موقعیت بازی در دقیقه ۱۵ روی کرنر کره‌ای ایجاد شد که ضربه سر بازیکن کره به سمت دروازه ایران زده شد ولی بیرانوند با واکنشی به موقع دروازه ایران را بسته نگه داشت. یک دقیقه بعد موقعیت خوبی برای ایران به دست آمد. سانتر سریع رضائیان بعد از عبور سریع از مقابل محوطه ۱۸ قدم کره‌جنوبی در گوشه محوطه شش قدم به حاج‌صفی رسید اما شوت او با برخورد به مدافع کره‌جنوبی به کرنر رفت و نتیجه‌ای نداشت.

در دقیقه ۱۸، حرکت یک و دو از طارمی و جهانبخش، موقعیت خوبی را برای طارمی به وجود آورد که شوت او از مقابل محوطه جریمه قدرت زیادی نداشت و جو هیون وو توپ را کنترل کرد. مهدی ترابی در دقیقه بیستم می‌توانست دروازه کره‌جنوبی را با شوت فنی و زیبای خود از فاصله حدوداً ۲۰ متری باز کند که شوت پای چپ این بازیکن با اختلاف اندک از کنار دیرک دروازه کره‌جنوبی به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۳، هوانگ با دریبل مرتضی پورعلی گنجی مقابل دروازه ایران صاحب موقعیت گل شد که ضربه او را بیرانوند به زیبایی به کرنر فرستاد و دروازه تیم ملی را بسته نگه داشت.

تیم ملی ایران در دقیقه ۲۵ صاحب ضد حمله شد. توپ ربایی از امید ابراهیمی و پاس طارمی به جهانبخش که بعد از پیمودن حدوداً ۲۰ متر به مقابل دروازه کره‌جنوبی رسیده بود، با شوت مهاجم برایتون همراه شد اما هیون در دو ضرب شوت جهانبخش را مهار کرد.

در دقیقه ۳۰، کریم انصاری فرد با پاس خوب خود به طارمی، موقعیت خوب گلزنی را برای این بازیکن فراهم کرد که مهاجم ایران با مدافع کره جنوبی برخورد کرد و سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

تیم ملی که در دقایق ابتدایی در فاز دفاعی قرار داشت، رفته رفته صاحب توپ و میدان شد و در دقایق ۳۳ و ۳۵ دو بار دروازه کره جنوبی را تهدید کرد و به حملاتش در برابر هواداران کره‌ای ادامه داد. در ادامه و در دقیقه ۳۶، مهدی طارمی و کریم انصاری فرد، موقعیت شوت زنی را برای کریم ایجاد کرد که ضربه او در اختیار هیون قرار گرفت.

در دقیقه ۳۷ کره جنوبی از لاک دفاعی خارج شد و می‌توانست دروازه بیرانوند را باز کند که با واکنش خوب دروازه‌بان ایران ناکام ماند. در دقیقه ۴۱، شوت سون هیونگ مین نیز با واکنش خوب دیگری از بیرانوند همراه شد و توپ به کرنر رفت که ثمری نداشت.

در دقیقه ۴۳ ضربه کره‌ای با برخورد به دیرک دروازه ایران وارد دروازه نشد.

نیمه دوم

با خروج جهانبخش از میدان، حملات تیم ملی در نیمه دوم ادامه پیدا کرد و کره‌جنوبی زیر فشار حملات تیم ملی در زمین خودی تجمع کرد. روی یکی از ارسال‌های رضاییان، کریم انصاری‌فرد می‌توانست گل نخست را به ثمر برساند اما در انجام این کار ناکام ماند.

احمد نوراللهی در دقیقه ۵۵، با شوت محکم و فنی خود دیرک دروازه کره‌جنوبی را به لرزه درآورد تا دروازه هیون بسته بماند.

گل: در دقیقه ۵۸، کره‌جنوبی به گل نخست بازی دست یافت. اشتباه پورعلی گنجی و میلاد محمدی در برخورد با همدیگر، موجب تک به تک شدن هوانگ با بیرانوند شد و این مهاجم با ضربه چیپ دروازه تیم ملی ایران را گشود.

گل: تیم ملی بعد از گل فشار حملات خود را افزایش داد و بعد از چند موقعیت ناقص، در دقیقه ۶۳، ارسال رامین رضاییان به روی دروازه به یونگ، مدافع کره‌جنوبی برخورد کرد و وارد دروازه شد و ایران به گل تساوی دست یافت.

در دقیقه ۶۷، کره‌جنوبی روی حمله تند و تیزی صاحب فرصت گلزنی شد که دفاع سراسیمه ایران در آخرین لحظه جلوی شوت مهاجم کره‌جنوبی را گرفت و توپ به دروازه راه نیافت. مهدی طارمی می‌توانست از میانه زمین دروازه را باز کند که دروازه‌بان کره جنوبی دست او را خواند و توپ را مهار کرد.

دو تیم در ادامه بازی روی به تعویض‌های متعدد آوردند و بازی سرعت دقایق گذشته را از دست داد. در دقایقی از بازی ایران بهتر از حریف خود عمل کرد و می‌توانست با ارسال پاس‌های مناسب دروازه کره را باز کند ولی ضربان نهایی بازیکنان ایران دقیق نبود.

این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه یافت تا روند شکست ناپذیری ایران طی هشت سال گذشته ادامه یابد.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی (سعید عزت اللهی ۷۷)، مرتضی پورعلی گنجی، محمد حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد (علی علیپور ۸۰)، علیرضا جهانبخش (احمد نورالله‌ی ۴۶)، مهدی ترابی (وحید امیری ۶۲)، رامین رضائیان و مهدی طارمی.

ترکیب کره جنوبی: جو هیون وو، هانگ چول، کیم یانگ کون، کیم مین جا، لی یانگ، پائک سئونگهو (جو سی جونگ ۷۷)، نا سانگهو (لی سئونگ وو ۷۶)، هوانگ این بئوم (کارت زرد)، لی جائسونگ (هوانگ هی چان ۶۸) سون مین، هوانگ.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.