نخستین لیست تیم ملی فوتبال ایران تحت هدایت ویلموتس امروز (پنج شنبه) برای دو دیدار دوستانه برابر سوریه و کره‌جنوبی منتشر شد. لیستی که کمی قابل پیش‌بینی بود و به نوعی تنها سوپرایز آن دعوت الله‌یار صیادمنش بازیکن فصل گذشته استقلال و لژیونر جدید فنرباغچه ترکیه است.

به گزارش ایسنا، جام ملت‌های آسیا و دیدار با ژاپن آخرین مسابقه‌ای بود که تیم ملی در یک دیدار به میدان رفت و پس از اتمام همکاری کی‌روش با ایران، تیم ملی بدون سرمربی دو فیفا دی را از دست داد تا موعد قرارداد با ویلموتس بلژیکی رسید. استفاده از بیشتر بازیکنانی که در جام ملت‌ها و جام جهانی برای تیم ملی به میدان رفتند، ویژگی بارز فهرستی است که این مربی اعلام کرده است.

لیست جدید تیم ملی شش تغییر نسبت به جام ملت‌های آسیا دارد که بزرگترین تغییر آن دعوت شدن الله‌یار صیادمنش به جای سامان قدوس است. گلزن باشگاه آمیان فرانسه که عملکرد خوبی در نخستین فصل حضور خود در یکی از ۵ لیگ معتبر اروپا داشت، به علت مصدومیت (به گفته خانلری، پزشک تیم ملی) دو دیدار دوستانه تیم ملی را از دست داد و جای خود را به ستاره‌ای داد که قرار است جدیدترین نماینده بازیکنان ایرانی در فوتبال اروپا باشد.

سعید عزت‌اللهی که در روزهای آخر منتهی به جام ملت‌ها آن مسابقات را از دست داد، دوباره به جمع ملی‌پوشان بازگشت و این در حالی بود که او بعد از انتقال قرضی‌اش به ردینگ انگلیس، تنها چهار بازی برای این تیم به میدان رفت. رشید مظاهری که در جمع سه دروازه‌بان سفر کرده به قطر برای جام ملت‌ها قرار نگرفت، پس از درخشش همراه با ذوب‌آهن در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا دوباره به جمع محافظان قفس توری تیم ملی برگشته تا تعداد دروازه‌بان‌های تیم ویلموتس به عدد چهار برسد.

از دیگر جابجایی‌های مهم ملی‌پوشان ایران، دعوت شدن بازیکنی بود که توانست با دیناموزاگرب، قهرمان کرواسی شود اما درخشش کافی در این تیم نداشت به طوری که حتی شایعه جدایی او از این تیم کروات در رسانه‌های مختلف منتشر شد.

شاید بزرگترین غایب تیم ملی اما اشکان دژاگه کاپیتان دوم تیم کارلوس کی‌روش بود. بازیکن این فصل تراکتورسازی در نخستین تجربه خود در لیگ ایران درخشان ظاهر شد و از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ و این تیم تبریزی بود. به گفته پزشک تیم ملی، کاپیتان تراکتورسازی مصدوم است و به همین دلیل دیدار با سوریه و کره‌جنوبی را از دست داد.

تیم ملی ایران در روزهای ۱۶ و ۲۱ خرداد به مصاف سوریه و کره‌جنوبی می‌رود و شاید لیست تیم ملی بعد از این دو دیدار تغییراتی داشته باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )