بنا به پیشنهاد مسئولان تیم فوتبال پنج نفره اسپانیا، اردوی مشترک میان این تیم با تیم ملی کشورمان در ایران برگزار خواهد شد. برگزاری دو دیدار تدارکاتی هم برای این اردو پیش‎بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به برگزاری بازی‌های پارالمپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ میلادی، دوره آتی رقابت‌های فوتبال پنج نفره در قاره‌های مختلف حُکم انتخابی برای این بازی‌ها را دارد. همین مسئله اهمیت رقابت‌های پیش رو در قاره‌های آسیا، اروپا و… و لزوم آماده سازی تیم‌ها برای شرکت در آنها را بیشتر کرده است.

در همین راستا تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران هم از اول تیرماه اردوی آماده سازی خود را آغاز می‌کند تا از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بتواند صاحب یکی از دو سهمیه توزیعی این رقابت‌ها برای پارالمپیک شود.

مسابقات فوتبال پنج نفره قهرمانی آسیا مهرماه به میزبانی تایلند برگزار می‌شود. هنوز تیم‌های شرکت کننده و گروه بندی این رقابت‌ها مشخص نیست اما تیم ملی ایران برای کسب نتیجه لازم، برگزاری ۶ مرحله اردوی آماده سازی تا زمان اعزام را پیش بینی کرده است.

یک مرحله از این اردوها به صورت مشترک با اسپانیا برگزار می‌شود. برگزاری این اردوی مشترک به پیشنهاد و درخواست اسپانیایی‌ها انجام می‌شود.

اسپانیا که جزو کشورهای برتر در رنکینگ جهانی فوتبال پنج نفره است، مردادماه به ایران سفر می‌کند تا برگزارکننده اردوی مشترک موردنظر با ایران باشد. قرار است در جریان این اردو دو دیدار تدارکاتی هم برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران در دوره پیشین رقابت‌های قهرمانی آسیا که سال گذشته به میزبانی مالزی برگزار شد به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. این تیم در بازی‌های پارالمپیک ریو نیز صاحب مدال نقره شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.