مدیرعامل اسبق باشگاه ساپیا با انتقاد شدید از کلمه به کار گرفته شده‌ی "تماشاگرنما" در فوتبال و رسانه‌ها گفت که "این کلمه را برای توجیه ناتوانی خود به کار می‌بریم" او تاکید دارد که برای به روزتر شدن فوتبال حرفه‌ای، باید سخت افزارها را بروز کنیم.

منوچهر صالحی در گفت‌و گو با ایسنا، در خصوص شماره گذاری صندلی ورزشگاه‌ها گفت: شاهد آن هستیم که فوتبال در جهان روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است و همچنین سخت افزارها هم به روز می‌شود ولی مسئولین ما همچنان آرزوی ساخت ورزشگاه دیگر مانند ورزشگاه آزادی را دارند. البته ورزشگاه‌هایی در سطح کشور ساخته شده ولی به عظمت و شکوه ورزشگاه آزادی نبوده و اگر بخواهیم ورزش را به سطح جهانی برسانیم باید تفکر مسئولین هم در تمامی زمینه‌ها جهانی شود نه اینکه روستایی فکر کنیم و منتظر پیشرفت چشمگیر در فوتبال باشیم.

او افزود: ایجاد و نصب وسایل الکترونیکی برای کنترل بلیط و همچنین فروش آن سخت نیست و اگر این اتفاق نمی‌افتد حتماً تفکر دیگری در آن نهفته است. عوامل انسانی که برای ورود به ورزشگاه بلیط‌ها را کنترل می‌کنند دوستان و آشنایان خود را بدون بلیط به استادیوم‌ها راه می‌دهند و این آشنا بازی‌ها باعث شده در این زمینه پیشرفت نکنیم. یا مثلاً اگر مقامی را برای دیدن یک بازی دعوت می‌کنیم شاهد آن هستیم که ده‌ها نفر دیگر را با خود به ورزشگاه می‌آورد در حالی که فقط یک بلیط برای ایشان اختصاص داده شده است.

صالحی همچنان ادامه داد: باید خجالت‌ها را کنار گذاشت و مسئولینی که همراهان زیادی دارند مانع از ورود همراهان آنان به ورزشگاه شود و در ضمن احترام به آنان مسائل عاطفی را کنار بگذارند و روال صحیح کار را در پیش بگیرند که این باعث می‌شود که اگر اغتشاشی صورت گرفت عوامل آن شناسایی شده و نیروی انتظامی، متخلفان را اعمال قانون کنند.

مدیرعامل اسبق سایپا با مقایسه فرهنگ سازی در رانندگی با فوتبال گفت: دیدیم که با فرهنگ سازی که در رانندگی صورت گرفته اگر امروز در تهران کسی کمربند خود را نبندد ناراحت است و ما باید در فوتبال هم این فرهنگ سازی را انجام دهیم حتی اگر مجبور باشیم بعضی اوقات خشن رفتار کنیم.

او با بیان اینکه فدراسیون باید تیم‌های متخلف را جریمه کند نه اینکه پاسخگو آنان باشد، تاکید کرد: در ایران همه چیز برعکس روال خود است و در فوتبال ما هم این تناقض دیده می‌شود به جای اینکه فدراسیون‌ها متخلفین را جریمه کنند پاسخگو تیم‌ها هستند و این به آن دلیل است که بلیط فروشی‌ها و یا حتی تبلیغات دور زمین را به باشگاه‌ها نسپرده‌ایم و فدارسیون خود این کار را انجام می‌دهد.

این مدیر فوتبالی با انتقاد شدید از اینکه در آمد تبلیغ تیم‌های تهرانی را به دیگر تیم‌های ضعیف می‌دهند، گفت: از نظر شرعی دادن درآمد حاصل از تبلیغ یک تیم بزرگ به تیم دیگر درست نیست زیرا این تیم تماشاگران زیادی داشته است و حق دارد که درآمد بالایی داشته باشد و چرا فدراسیون‌ها این درآمد را به تیم‌های دیگر اختصاص می‌دهند؟

صالحی در خصوص برخورد نیروی انتظامی با افراد متخلف نیز گفت: متأسفانه در ورزش و حتی رسانه‌ها از کلمه تماشاگر نما استفاده می‌شود و من از شما خواهش می‌کنم که یک استاد ادبیات زبان فارسی بیاورید و بگویید که این کلمه را برای شما ترجمه کند. ما برای پوشش ناتوانی خود از این کلمه استفاده می‌کنیم وگرنه اگر تخلفی صورت می‌گیرد از سوی تماشاگران بوده است و باید با اعمال قانون امنیت را در ورزشگاه‌ها برقرار کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )