معاون باشگاه صنعت نفت آبادان معتقد است که برای کنترل امنیت در ورزشگاه ها نباید فقط به شماره گذاری صندلی‌ها توجه کرد،‌ بلکه باید بتوانیم اشخاصی که در ورزشگاه‌ها حضور دارند را شناسایی کرده و از دوربین های قوی برای کنترل رفتار آنان استفاده کنیم تا افراد ناهنجار را بعد از شناسایی جریمه کنیم.

مسعود رضائیان در گفت‌وگو با ایسنا،در خصوص شماره‌گذاری صندلی ورزشگاه‌ها و نابسامانی که در بلیت فروشی وجود دارد، اظهار کرد: معتقدم که شماره‌گذاری برای کنترل امنیت ورزشگاه‌ها کافی نیست. به عنوان مثال شما صندلی‌ها را شماره‌گذاری کردید و اگر تماشاگری فحاشی کند یا بطری به کنار زمین پرت کند شما فقط از آن تماشاگر شماره صندلی خواهی داشت و اطلاعات فرد خاطی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد پس بهتر است علاوه بر شماره گذاری‌، اطلاعات افراد هنگام ورود به ورزشگاه‌ها گرفته شود.

او افزود: می‌توان با دوربین‌های بسیار قوی که در اکثر ورزشگاه‌های دنیا استفاده می‌شود به کنترل افراد حتی در زمان شلوغی و هیاهوی بسیار پرداخت و تمام حرکات فرد را زیر نظر گرفت و اگر اتفاقی افتاد با داشتن اطلاعات فرد خاطی او را جریمه کرد. همچنین بلیت‌هایی که در روز مسابقه فروخته می‌شود باعث می‌شود که این امکان از ما صلب گردد.

معاون باشگاه صنعت نفت آبادان به اخاذی تماشاگر نماها از باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که اگر فحاشی و اتفاقی در ورزشگاه‌ها صورت گیرد فدراسیون باشگاه‌ها را جریمه می‌کند و بسیاری از افراد هم باشگاه‌ها را تهدید می‌کنند که اگر مقداری پول به آنان ندهند در بازی‌های خانگی در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنند و شروع به فحاشی و سنگ زنی می‌کنند که این امر باعث جریمه باشگاه‌ها شود و به نوعی از باشگاه‌ها اخاذی می‌شود و باشگاه مجبور است که این گونه افراد را راضی نگه دارد و این امر در بین افراد در حال گسترش و شیوع است.

رضائیان ادامه داد: اگر فدراسیون اندیشه‌ای برای جریمه کردن خود افراد خاطی داشته باشد و بتواند جو استادیوم را خوب کنترل کند دیگر شاهد این گونه رفتارها در ورزشگاه نیستیم و افراد سودجو نمی‌توانند از باشگاه‌ها اخاذی کنند.

او در خصوص نظم فوق العاده ورزشگاه‌ها در مقابل ناظران AFC، گفت‌: قدیم‌ها در مدارس اگر ناظری از آموزش و پرورش می‌آمد همگی لباس‌های مرتب می‌پوشیدند و معلم‌ها با خود کتاب‌های فوق درسی را سر کلاس همراه می‌کردند و بهترین کیفیت آموزشی را داشتیم ولی وقتی ناظر از مدرسه می‌رفت همه چیزی مثل روز اول می‌شد و متاسفانه این یک فرهنگ در خون ما شده است که اگر ناظری بیاید همگی مرتب باشیم و روی اصول کار کنیم ولی وقتی آنجا را ترک کرد به حالت اولیه بر گردیم.

معاون باشگاه صنعت نفت آبادان در پایان، خاطر نشان کرد: مدیران ما به فکر توسعه ورزش و فرهنگ آن نیستند و فقط به فکر راضی نگه داشتن ناظران AFC هستند و در این راه به جای مستند سازی، سند سازی می‌کنند و مواردی که وجود ندارد و حتی کیفیت خوبی ندارد را با سند سازی خوب جلوه می‌دهند مانند نور استادیوم‌ها که همواره مشکل اساسی استادیوم‌ها بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.