مارچلو برای دومین بار هدایت تیم ملی فوتبال چین را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و نقل از خبرگزاری شنهوا، اتحادیه فوتبال چین امروز (جمعه) از انتخاب دوباره مارچلو لیپی به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور خبر داد.

سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا، از ماه ژوئن دومین دوره مربیگری‌اش را در تیم ملی چین آغاز می‌کند تا این تیم را برای کسب جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده کند. رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ماه سپتامبر آغاز می‌‌شود.

اتحادیه فوتبال چین درباره بازگشت لیپی به این تیم بیانیه‌ای به این شرح منتشر کرده است: دفعه قبل که لیپی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، بازیکنان این تیم رویکرد و روحیه مثبتی داشتند. ما باور داریم که با لیپی و دستیارانش، تیم ملی فوتبال مردان چین از هیچ تلاشی برای محقق کردن رؤیای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ دریغ نخواهد کرد.

لیپی ۷۱ ساله برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ سرمربی تیم ملی چین شد و ماه ژانویه امسال پس از حذف تیمش از جام ملت‌های آسیا و پایان قراردادش با اتحادیه فوتبال چین، به کار خود در این تیم به عنوان سرمربی پایان داد اما قرار شد به عنوان مدیرفنی مشغول به کار شود. پس از جدایی او شاگرد سابقش، فابیو کاناوارو که هدایت تیم فوتبال گوانگژو اورگراند را برعهده دارد، به طور همزمان هدایت تیم ملی چین را هم عهده‌دار شد اما مدافع سابق تیم ملی ایتالیا ماه آوریل امسال از کار در تیم ملی چین دست کشید تا تمام تمرکز خود را روی هدایت گوانگژو بگذارد.

لیپی در دوره قبلی رقابت‌های انتخابی جام جهانی (۲۰۱۸ روسیه)، با چین ۳ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست کسب کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.