روبین فن‌پرسی، مهاجم پیشین شیاطین سرخ معتقد است سران باشگاه منچستریونایتد باید به اولگنار سولسشایر اعتماد کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال منچستریونایتد پس از اینکه اولگنار سولسشایر در اواسط فصل ۱۹-۲۰۱۸ جانشین ژوزه مورینیو شد، تیمی متحول شده نشان داد و در ۱۷ بازی اولی که این سرمربی نروژی هدایتش را برعهده داشت به ۱۴ پیروزی دست یافت که بازگشت دراماتیک مقابل پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا جزیی از آن بود. در ادامه این باشگاه انگلیسی قرارداد سولسشایر را با قراردادی سه ساله قطعی کرد. شرایط اما پس از آن به خوبی پیش نرفت و تیم تحت‌هدایت این سرمربی ۴۶ ساله متحمل ۸ شکست در ۱۲ بازی آخرش شد و در نهایت فصل را در رده ششم جدول به پایان برد و از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بازماند.

روبین فن‌پرسی که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ در منچستریونایتد عضویت داشت و اخیراً هم با پیراهن تیم فاینورد اعلام بازنشستگی کرد، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی اسپورت» گفت: به نظرم سولسشایر و منچستریونایتد مناسب یکدیگر هستند و تنها به نظرم آنها یک مقطع بد داشتند. پیش از این طبیعی بود که به سرمربی فرصت بدهند، اما این روزها اگر شما در ۶ بازی شکست بخورید، از سمت سرمربیگری تیم اخراج می‌شوید. آیا این راه‌حل درستی است؟ باید به سرمربی فرصت داد به خصوص در باشگاه‌هایی همچون منچستریونایتد.

وی افزود: خنده‌دار است چون وقتی سولسشایر کارش را در منچستریونایتد شروع کرد همه نظر مثبتی داشتند، آنها بازی‌های خود را می‌بردند و با شکست پاری‌سن‌ژرمن هم معجزه کردند. همه فریاد می‌زدند که "قرارداد اوله را دائمی کنید". سپس بعد از دائمی کردن قرارداد شانس با یاران سولسشایر همراه نبود و بازی‌های زیادی را باختند، اما اولگنار قراردادی سه ساله دارد و همه باید دیدی وسیع‌تر داشته باشند. به اعتفاد من سولسشایر می‌خواهد با منچستریونایتد به دستاوردهای بزرگی برسد.

اسطوره فوتبال هلند در ادامه حمایتش از سرمربی نروژی شیاطین سرخ خاطرنشان کرد: اولگنار مردی از دل باشگاه منچستریونایتد است، بیش از ۱۰ سال برای این تیم بازی کرده و با شیاطین سرخ لیگ قهرمانان را فتح کرده، بنابراین نقش بزرگی در باشگاه در طول سال‌های گذشته داشت است. اوله سرمربی تیم ذخیره‌های منچستریونایتد هم بوده است. او به نوعی شبیه سرالکس فرگوسن است.

فن‌پرسی در پایان تأکید کرد: هر سرمربی زمان خاصی برای اثبات خود دارد. سولسشایر مقطع ابتدایی حضورش در منچستریونایتد در فصل اخیر شگفت‌انگیز بود و ۱۲ بازی آخر دشوار بود، اما فصل آینده آنها خود را دوباره بالا خواهند کشید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.