مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس با پیروزی خوب مقابل السد با شایستگی از لیگ قهرمانان خداحافظی کرد.

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد پیروزی ۲ بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل السد قطر در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس استحقاق این را داشت که در جام باقی بماند اما بعضی وقت‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که قابل پیش‌بینی نیست. پرسپولیس زمانی به لیگ قهرمانان آسیا ورود پیدا کرد که دچار خستگی شده بود و به همین دلیل نتوانست شروع خوبی در این مسابقات داشته باشد. بدشانسی نیز در این مسابقات گریبان پرسپولیس را گرفت.

وی ادامه داد: در بازی رفت پرسپولیس مقابل السد تیم یک گل آفساید دریافت کرد، در بازی با پاختاکور هم گل رقیب آفساید بود. اگر در این دوبازی امتیازات از دست نمی‌رفت پرسپولیس الان ۴ امتیاز بیشتر داشت و از گروهش صعود می‌کرد. این اتفاقات ممکن است در مسابقات پیش بیاید اما این بار با بدشانسی پرسپولیس همراه بود تا این تیم از دور مسابقات خارج شود. همانطور که گفتم پرسپولیس این شایستگی را داشت که در دور بعد حضور داشته باشد اما بدشانسی آنها این اجازه را نداد. با این وجود پرسپولیس با پیروزی خوب ۲ بر صفر مقابل السد با شایستگی از لیگ قهرمانان خداحافظی کرد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس راجع به اینکه آیا پرسپولیس به این سطح از حرفه‌ای‌گری رسیده که السد را با این همه ستاره با قاطعیت شکست دهد، گفت: باید یاد بگیریم که حرفه‌ای شویم، حرفه‌ای زندگی کنیم و حرفه‌ای بازی کنیم، نه اینکه فقط حرفه‌ای قرارداد امضا کنیم. حرفه‌ای بودن شامل فاکتورهای زیادی است که باید لحاظ شود، تا بتوانیم در سطح آسیا عرض اندام کنیم و شخصیت بگیریم. در این صورت می‌توانید در سطح آسیا حرفی برای گرفتن داشته باشید که این باید پله پله رقم بخورد تا در آسیا روی شما حساب باز کنند.

درخشان افزود: پرسپولیس یکبار به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کرد و اگر بتواند چند بار دیگر به این سطح برسد و حتی یک بار قهرمان شود می‌توانیم بگوییم که پرسپولیس در آسیا شخصیت گرفته و تیم بزرگی می‌شود تا روی آن حساب باز کنند. زمان می‌برد تا پرسپولیس قهرمانی آسیا را کسب کند و افتخاراتش کامل شود. رسیدن به این مهم باید پله‌پله انجام شود تا به قله رفیع آسیا برسیم. حتی اگر تیم ملی کشورمان هم بخواهد در آسیا عرض اندام کند باید قهرمان این قاره شود.

وی با اشاره به خداحافظی ژاوی هرناندز از دنیای فوتبال بعد از پایان این بازی، تصریح کرد: ژاوی بازیکن بزرگی بود که حرف زدن درباره‌اش بیهوده است، او یکی از کامل‌ترین بازیکنان فوتبال جهان بود که در بالاترین سطح فوتبال قهرمانی در اروپا و در جام جهانی را تجربه کرده و در سال‌های آخر فوتبالش به قطر آمد و به فوتبال این کشور کمک بسیار زیای کرد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس درباره احتمال ادامه فعالیت ژاوی به عنوان سرمربی السد عنوان کرد: زمانی که یک بازیکن به روی نیمکت مربیگری می‌نشیند دیگر پروسه جداگانه‌ای را طی می‌کند. یک فوتبالیست ممکن است در دنیای بازیگری‌اش خیلی خوب باشد اما در عرصه مربیگری ممکن است نتواند افتخارات سابقش را تکرار کند. از این دست اتفاقات بارها برای بازیکنان بزرگ فوتبال در دنیا رخ داده است. باید زمان بگذرد تا مشخص شود عملکرد ژاوی در حوزه فنی به چه شکل خواهد بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )